Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16821 til 16840 af 36005
-
potensfunktion
ForumindlægHej Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Jeg skal vise hvordan a og b findes ud fra to punkter på grafen og derfor må jeg skulle bevise a og b, men har svært ved at forstå hvad der sker i beviset for a, så ville høre om der er, som kan hjælpe ... -
Energiomdannelse
ForumindlægHejsa :) Er der en der kan forklare mig lidt nærmere hvad energiomdannelse betyder? -
Det Økonomiske kredsløb
ForumindlægHej! jeg er helt lost. Hvordan kan en stram finanspolitik påvirke det økonomiske kredsløb? Nogle, som har nogle bud? :) -
3.grads polynomium
ForumindlægHej.. Jeg har lige brug for lidt notater/teori omkring et 3.grads polynomium. Nogle der kan hjælpe? For jeg synes det er lidt svært at forstå en Matematik A-bog.. Og der står ikke noget omkring det i min B-bog. Mvh. Birgitte -
dobbeltbinding i alkohol.
ForumindlægHey.. jeg har intet prob med at navngive alkoholer har ret godt styr på det.. Men har ikke helt styr på hvis man f.eks. har pentan-1-ol ( 5 carbonbindinger )og hvis den har f.eks. 1 dobbelt binding på f.eks. C-atom nr. 2 hvad kalder man så alkoholen og hvordan viser man det i navnet?... please hj... -
levn/beretning
ForumindlægHey er ved at lave en kildekritik af en kilde, men er kommet i tvivl om forskellen på levn og beretning og det jeg har læst rundt på nettet forstår jeg ik lige helt nogen der hurtigt kan hjælpe? -
Summationsformel og induktion
ForumindlægJeg har to spørgsmål til hvordan jeg finder formlerne til to summationsudtryk. Jeg ved det ikke, men jeg formoder at for at jeg kan finde formlerne til disse to summationsudtryk (vist i spørgsmål 1 og 2 herunder) skal jeg benytte mig af formlen for dette summationsudtryk: summa{i=1 til n}(i), de... -
funktioner eller opgaver som celler skal bruge energi til?
Forumindlægjeg har fået en opgave hvor spørgsmålet lyder: funktioner eller opgaver som celler skal bruge energi til ???? jeg har ikke gået i skole siden 1992, så spørger om der en en der kan forklare mig det i et ikke for teknisk sprog. ville jeg virkelig blive glad for. (alle de svar som jeg har set er r... -
løsning til
ForumindlægJeg er lige gået i stå, så jeg håber at i kan hjælpe. hvordan finder jeg løsningen til: f`'(x)=1+y2/x -
Har brug for hjælp til et spørgsmål jeg har fået....!
ForumindlægHvad kan staten bruge afgifter til at styre, hvad befolkningen køber? Tak på forhånd :) -
Erasmus Montanus "Satire og Ironi"?
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg har lige haft om Erasmus Montanus i skolen, og er nu blevet sat til at lave en analyse af stykket, hvilket indtil videre er gået fint, dog ikke med satire og ironi afsnittet.. Hvad er satiren og ironien i historien? eller er der nogle eksempler? hvis ja, med hvem? Tusind tak... -
Hjælp til konjunktiv
ForumindlægHej Jeg skal bruge hjælp til nogle datider og konjunktiv..... Hun ville føle sig ensom. Er det en konjunktiv eller en fortids fremtid? og hvordan vil den så lyde? Hun var nød til at tage hjem. Er det præteritum eller imperfektum? Mvh Mille -
Udregn tallet | − 8|
ForumindlægHvad menes der når man skal udregne sådan et tal?.. fx | − 8| , |3| , |4 − 4| , |2 − 7| , | − 6 − 3| -
SRP - DISKUSSION?
ForumindlægHej alle. Jeg er nået til den sidste del af min opgave - som er diskussionsdelen! Jeg synes det er meget svært at gå i gang, da jeg er usikker på hvordan man skriver sådan en. Jeg skal nemlig diskutere hvorfor de fattige (under den engelsk industrielle revolution) har det hårdest på dette tids... -
Spørgsmål omkring CBS
ForumindlægHej, er der nogen der ved, hvilke fag/emner man skal skrive om til eksamen, hvis man går på CBS? Jeg ved godt, at der er mange forskellige linjer, men er der en, der kan give et eksempmel, da der er en eksamen nu? Jeg spørger, fordi jeg selv gerne vil gå på CBS engang i fremtiden, og derfor vil ... -
tilstandsvektor efter måling
ForumindlægNår man måler på noget i kvantemekanik, så kollapser man sit system ned på den egentilstand svarende til egenværdien af den observable man målte. Men jeg synes lidt det tvinger dette problemet: Antag at vi har en observabel med degenererede egenværdier. Hvis man nu måler en degenereret egenvær... -
polunomiers rødder
ForumindlægHvordan finder jeg forskriften for et 4. gradspolynomium der har rødderne -1,4 og 6 (og ikke flere), og som i 1 har værdien 5. Jeg synes virkelig det er nogle sværer opgaver. -
forskel mellem disse begreber
ForumindlægHej Jeg tror ikke rigtig jeg kan fatte forskellen mellem begreberne tema og motiv og begreberne hensigt og budskab. Er der nogen der kan fortælle mig kort og præcist om især de tre første begreber? -
Inspiration til tilføjelse af tillægsord til stil
ForumindlægHej alle! Vi har på klassen fået udleveret fsa's "dansk skriftelig fremstilling" (maj-juni 2004) og vi skal så udvælge en af opgaverne som vi skal lave og aflevere. Jeg har udvalgt "På vej mod toppen" som handler om at skrive dagbog for en bjergbestigers espedition t... -
Andengradsligning.
ForumindlægHejsa. Jeg faldt lige over noget.. Kan man godt løse en andengradsligning (uden brug af lommeregner), hvis ligningen hedder 4x^2-3x^2+2=11? Fo jeg får nemlig ikke hele tal.. Kan man kun løse andengradsligninger, hvis ligningen er lig 0, altså: 4x^2-3x^2+2=0 <<< kan løses i hovedet. 4x^2-...
