Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16841 til 16860 af 52987
-
hvad nu hvis...???
Forumindlæghvis jeg bliver spurgt om noget i min fremlæggelse, som jeg ikke kan svare på?...HVAD SKAL JEG SÅ GØR..??? <3333 -
isolering af t, :(
Forumindlægjeg har prøvet og prøvet og kan simpelthen ikke få det til at passe.. Epsilon og de andre, vil i ikk lige være sød kigge på den, her er ligningen : 63000 = 66750/(1 + 44.2869977·ê^(- 4.0644·10^(-6)·66750·t)) ------- 66750/6300=1 + 44.2869977·ê^(- 4.0644·10^(-6)·66750·t) ------ 0,595 = 44.28699... -
Hjæææælp
ForumindlægHey folkens. Hvordan kan man vide om en tekst er repræsentativ? Og om teksten er inde- eller udefra? -
Opgave - Helt blank.
ForumindlægHey, jeg har fået sådan en rigtig "sjov" matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan huske hvordan man løser. Opgaven lyder: "En landmand ejer en eng, der støder op til en å. Han ønsker at indhegne en del af engen, og det indhegnede areal skal have et så stort areal som muligt. ... -
Hurtigt spørgsmål
Forumindlægjeg sidder med en opgave hvor WordMat (CAS - Infinites. - Differentier) benyttes og jeg skal indtaste variabel, men jeg har prøvet lidt forskelligt. det resultere i at den siger fejl. Hvilken variabel skal indtaste ? er det et bogstav, et tal -
MAT! Cosinus GRAF - hilfe
ForumindlægHejsa.. Når der står løs ligningen til cos(2x) = -0,4 og jeg så har løst ligningen og har fået {-0,991;0,991} hvordan skal jeg så tegne den? Er det Cos(2x) + 0,4 ? Det at der står cos(2x) betyder det at der på en pi skal være en bue eller skal der være en halv? -
funktion - ligning
ForumindlægHej. Er gået lidt i stå med følgende: f(x)=3x^5-5x^3 1)Løs ved hjælp af grafregneren ligningen f(x)=1,5 Hvordan løser man sådan en på grafregneren?? 2)For hvilke værdier af tallet k har ligningen f(x)=k tre løsninger.? ¨Håber nogen kan komme med hjælp til hvordan disse gribes an. På forhånd... -
Kort e^x regel spørgsmål
ForumindlægHvis vi har a= et tal for a/e^x er det så det samme som at sige a*e^-x min point er, jeg har lige lært at i stedet for at dividere med e^x så kan du gange med e^-x, altså blot ændre fortegn for eksponenten Er denne viden korrekt, hvornår ville man i såfald have lært det ? 2g bogen, hvilket em... -
Biologi-hjælp til opg
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med denne opg. Bakteriophagen lambda er en virus, der inficerer coli-bakterier. Denne Bakteriophags genom er et stykke lineært DNA på 48.502 basepar inde i viruspartiklen. DNA´et inde i viruspartiklen er ikke supercoiled. A)beregn hvor mange helix-omdrejninger la... -
Hemmeligt nr.
ForumindlægHey.. Jeg får daglige opkald fra hemmeligt nummer. Nogle gange siger personen intet. Andre gang er det en med en underlig stemme. Og i sjældne tilfælde er det en dreng, der ringer og spørger, hvordan det går osv. som om vi er venner? Kender ikke personen. Jeg er blevet ret træt af det. Det går m... -
Synopsis
ForumindlægHej, Har lige fået til opgave at lave en synopsis på 3-4 sider i samfundsfags hvor jeg skal skrive om problemstilling mht. Lissabontraktaten. Men er så kommet en smule i tvivl om hvor meget tekst der egentlig må stå i den her synopsis, for det er svært at vise hvad man egentlig kan, hvis man kun ... -
Vildering Kongesøn og Miseri Mø
ForumindlægHej, jeg har lavet en analyse af dette eventyr. Jeg mangler desværre budskabet og har ingen ide om hvad det kunne være. Hvis der er nogen der har læst den eller har analyseret den før, kan I så ikke lige give en kærlighånd? Tak på forhånd. Vildering Kongesøn og Miseri Mø ... -
Hjælp til at finde den afledede funktion!
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at differentiere denne: (1/2)ln(e2x-1)-x, x>0? Er helt lost :-S -
Hjælp please!!!
Forumindlægbåde demokratiske og ikke demokratiske regimer har igennem historien anvendt terror, for at tvinge en fjende i knæ. Giv eksempler og forklar hvad de går ud på... :D Kan en hjælpe? :D -
Hvor mange procent ??
ForumindlægI vedproducerende skovbrug er langsigtet planlægning nødvendig, idet fx en bøg fældes, når den er 90-120 år. I en redegørelse fra 1983 skriver skovstyrelsen til miljøministeriet, at arealet af de private bøgeskove er aftaget siden 1930'erne. Styrelsen forventer, at dette areal i fremtiden vil... -
psykologisk forskning
ForumindlægHey. Jeg er lige ved at være færdig med min psykologiopgave, jeg mangler dog bare lige et sidste spørgsmål hvor jeg mangler lidt at skrive til. Det lyder således: overvej etiske problemstillinger ved psykologisk forskning. Jeh håber i kan hjælpe mig lidt :) Knus. -
Argumentationsformer?
ForumindlægNr der står "giv en redegørelse for argumentationsformen" skal man så snakke om belæg, påstand, hjemme, gendrivelse af belæg og lignende, eller er det noget helt andet? -
Isoler x med brøk
ForumindlægJeg sidder og laver aflevering og kan ikke huske noget om hvordan man isolere x når der er en brøk i. a) y(1/x+2)=3 b) y(x/y+y)=1/z c) a/x+2=1/x Hvis jeg tager udgangspunkt i (a), er det så 1/x y + 2 y = 3 y1/x + 2y = 3 y1/x = 3-2y y= (3-2y)x x= y1/3-2y ? -
Forskellen? referat og redegørelse??
ForumindlægJeg skal skrive en stil om en avisartikel. Deri er jeg blevet bedt om at skrive et referat af avisartiklen, og bagefter skal jeg skrive en redegørelse for den samme avisartikel. Er der ikke nogen, som kan hjælpe mig hvad forskellen er på de to ting. er bange for at jeg kommer til at bytte om på ... -
Integralregning
ForumindlægJeg skal integrere (x^2+x) * (ln(x)+2) Jeg vil bruge partiel integration, og jeg vælger at sætte (x^2+x) som g, og (ln(x)+2) som f. Jeg ved desværre ikke hvordan jeg laver integrationstegnet, og vil istedet bruge "}" jeg skal bruge formlen: } f*g dx = f * G - } f' * G dx Jeg har pr...
