Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 16841 til 16860 af 170365
-
EU's fremtid!
ForumindlægHejløj!Jeg er igang med at skrive en samfundsopgave omkring EU's fremtidige form. Første opgave var en statistik-analyse (doh), og i anden skulle tre taler vedr. EU's fremtidige form fra henholdsvis tyske Joshcka Fischer, engelske Tony Blair og franske Lionel Jospin sammenlignes.Tredje op... -
Produkthjælp
ForumindlægHej Jeg har fået en hjemmeopgaver, hvor jeg skal arbejde eksamensorienteret. Til det skal jeg finde et produkt, som jeg dsv har lidt problemer med. Som overemne har jeg valgt EU/EF og som delemne har jeg så valgt Transport i EU/EF -
Hjælp til statskundskab, AU og KU
ForumindlægHalløj, Jeg er i gang med mit andet sabbatår, men regner med at søge ind på studie til sommer. Jeg har altid været enormt interesseret i samfundsfag, navnlig international politik og forholdet mellem politik og medier. I folkeskolen havde jeg en klar ambition om at blive journalist, men efter je... -
danmark
ForumindlægHvad kan politikkerne i Danmark gøre for at forbedre Danmark i den internationalle priskonkonkurrence og strukturellle konkurrence? -
Kan man bestå sin bachelor uddannelse på sit gennemsnit?
ForumindlægHej alle, Jeg håber I kan give mig noget råd om min situation. Jeg er netop færdig med min bachelor i HA, men jeg valgte at dumpe et valgfag med vilje, da valgfagseksamen var dagen før mit bachelor forsvar. Jeg dumpede med forudsætningen at jeg ville kunne gå til re-eksamen i løbet ad sommeren.... -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Hvordan bliver jeg Tandlæge
ForumindlægHej. Jeg har en stor for ikke at sige kæmpe drøm om at blive tandlæge! Jeg har en folkeskole afgangseksame, samt en HG med to år i praktik. Og nu er jeg ved at uddanne mig som Klinikassistent som jeg klare til ug og får kæmpe ros for. Men jeg... -
elasticitet
Forumindlæghej. jeg skal snart op til en skr. økonomi-eksamen uden hjælpemidler. Er der nogen der kan en god og nem definition af hhv. efterspørgsel-, krydspris-, indkomst- og udbudselasticitet? -
Mht. Gennemsnit
ForumindlægJa så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke... -
Kan man studere i udlandet?
ForumindlægHey SP Er der evt. nogen, der har, eller er i gang med, at tage en kandidat i matematik-økonomi, og i så fald, er det så muligt at studere et eller to semestre i udlandet, f.eks. USA? :) -
Hjælp søges! Nogle samfundsfaglige genier? 9 klasses afgangs eksamen.
ForumindlægHej, jeg har trukket Unge ekstremister. Jeg har 24 timer til at udarbejde et produkt, der tager udgangspunkt i de problemer, som der er blandt unge i Danmark i forhold til ektreme holdninger. Jeg skal gennem produktet redegøre for hvilke grupper der befinder sig i Danmark, og hvad deres holdning... -
2 korte spørgsmål om litterær perioder op til Dansk Mundtlig - 9. klasse eksamen
ForumindlægHej. 1) I en analyse, hvordan finder man ud af hvilken litterær periode en tekst fra fx 1850 er skrevet i? 2) Hvilke litterære perioder er nødvendige (gode) at have styr på? På forhånd tak -
De første studenter
ForumindlægHej,Hvornår fik årets første studenter deres hue? Var det de første der fik den i dag? -
Hvilke analyser kan jeg bruge?
ForumindlægHvilke analyser kan jeg benytte mig af ud fra dette: Analyser hvilken betydning outsourcing har for virksomheden Bestseller og for tøjbranchen. Jeg har allerede brugt PESTEL analysen. -
Beregning af tagsten
ForumindlægJeg har kæmpet lidt med denne opgave og er gået helt død ved den. Hvis jeg kan få hjælp til den vil det være super. Opgaven lyder sådan: Taget er 14 m langt. Der regnes med et forbrug på 14,3 tagsten pr. kvadratmeter færdigt tag. Hvor mange tagsten skal der bruges til det færdige tag? -
SRP - Debatten om Atomkraft i 70'erne
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder her med min SRP, og er gået helt i stå. Jeg skriver om atomkraft i historie og fysik, om debatten der var om hvor vidt vi skulle have atomkraft i Danmark tilbage i 1970'erne og 80'erne. Jeg er gået i stå ved følgende spørgsmål, og håber på at nogen af ... -
Hjælp !!!
ForumindlægKan jeg stadigvæk godt komme ind på for eksempel administrationsbachelor uddannelsen selvom jeg ikke har færdigt gjord min HF helt, men der imod fagene der kræve af adgangskrav for at komme ind på uddannelsen. Skal også lige siges at jeg har taget fagene som enkeltfage -
Om videregående uddannelse
ForumindlægJeg tænkte på hvor god skal man være til engelsk, hvis man læser jura eller økonomi på universitetet eller Ha (jur) på CBS. Skal man sådan være rimlig god eller? Ved der er fag hvor bøgerne og fag'et er på engelsk. -
Beregn de ukendte stykker i trekant ABC når a = 25,3, C = 68 grader og B = 36 grader
Forumindlægjeg har regnet a ud men kan ikke finde c og b? -
økonomisk krise! haster
ForumindlægGod lørdag eftermiddag(: Jeg ville lige høre, om der er nogen skape hoveder i økonomi! Det er jeg nemlig ikke selv. Jeg skal undersøge i hvilken udstrækning uroen på det internationale finansmarked, er en økonomisk trussel mod danmarks sikkerhed? Jeg er rimelig blank! så håber nogen kan hjælpe(:
