Søgning på: SRP historie. Resultater: 16901 til 16920 af 22627
-
flerfaglig eksamen
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal skrive en synopsis til min flerfaglig KS eksamen "Historie, samfundsfag og religion". Jeg har trukket emnet "køn og sex". I min opgave skal jeg inddrage 7 bilag, som bla. omhandler: 1. Abortloven, 1973. 2. Ægteskabsritual af 1897. 3. Køn i re... -
Tysk - om DDR og BRD
ForumindlægHej, er det en som har muligheder for, at tjekke mit manuskript igennem for grammatiske fejl og evt. om jeg har det mest væsentlige med om DDR og BRD? Dette ville hjælpe meget. Evt. markér fejlende med fed, så jeg kan se mine fejl :) Warum habe ich dieses Thema gewählt? Ich habe das Thema; d... -
Danskopgave
ForumindlægMin lærer har besluttet sig for at vi ikke skal skrive fristil, men en større skriftlig danskopgave. Jeg har valgt at skrive om Konflikten i Mellemøsten, og idet jeg kun går i folkeskole, må jeg gerne inddrage noget historie. Opgaveformulering:”Der ønskes en historisk gennemgang af forholdene i M... -
Let billedanalyse + meget kort gengivning af den lille rødhætte!
ForumindlægHey! Jeg ville bare høre om der er nogen der villv være søde at tjekke efter om jeg har nogle umiddlbare fejl? På forhånd, mange, mange MANGE tak for hjælpen ;-) Décrivez l’image: A page onze il y a un dessin. Sur l’image il y a une petite fille, qui s’appelle Chapeau r... -
hvorfor overhovedet læse!?!
ForumindlægPå mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk...... -
hadefag?
ForumindlægJaah hvad er dit hadefag?Mit er tysk, og dernæst dansk. Fatter ikke noget af de fag. -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at... -
Tror I jeg dumper?
ForumindlægHej Alle Jeg står i en virkelig uheldig situation. Der skete det, at jeg var oppe i skriftlig samfundsfag (A-niveau), hvor jeg uheldigvis er kommet til at aflevere det forkerte dokument. Jeg havde skrevet opgaven i 2 dokumenter, hvor Jeg i den ene havde sat noget ind fra min SRP opgave. Dette va... -
HTX eller STX
ForumindlægFor 2 uger siden skulle vi til brobygning jeg besøgte så HTX og STX Jeg går i 8 klasse og forventer at blive læge engang. Men jeg er meget i tvivl om hvilke gymnasie jeg skal vælge og om det ikke er svært at tage htx. Jeg ved godt at det også er krav om at man skal altid møde til tiden osv. ... -
"Unge og holocaust"
ForumindlægVi har i min klasse fået stillet den opgave at skulle besvare en af de seks udleverede opgaver i eksamenssættet "FSU maj-juni 1999". Jeg har imidlertid valgt opgave nr. 5 med overskriften "Unge og holocaust". Opgaveformuleringen lyder således: "I 1998 var der i Folketinge... -
Spørgsmål til krelle
ForumindlægHej KrelleJeg vil lige spørge dig om noget.Du studerer medicin ik´.Jeg vil gerne hører om man godt kan komme ind og læse til medicin, selv om man få 7 i gennemsnit på gymnasiet. Hvor meget havde du selv i gennemsnit, og i hvilket år blev du optaget?Ligger gennemnittet hvert år på 9 og derop af.Hv... -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
3.G-opgaven
Forumindlæg3.g'ere.. Kom nu, hvad har i tænkt jer at skrive om - og i hvlke fag - i årets større skriftlige opgave i 3.g??Tror selv jeg vælger engelsk.. men skal man så ik bare læse en roman og analysere den så?? ;-/PEACE -
Fra word til pdf?
ForumindlægJa som overskriften antyder er jeg ikke den vilde nørd til sådan noget med at konvertere filer til andre filtyper.Jeg håber derfor der er en derude, som har lidt mere IT forstand end mig, som kan forklare hvordan jeg får konverteret en word fil indtil pdf.. Kan sagtens finde ud af det den modsatt... -
Alternativ måde at tjene penge på?????
ForumindlægSidder og og skal finde ud af hvordan jeg skal tjene penge til drømmerejsen....Synes næsten et halvt år i et supermarked e.l bare er FOR kedeligt og har ikke rigtig den der passion for at lege med små børn. Og hvad gør man så hvis man gerne vil have et arbejde i et sjovt miljø (evt i udlandet men... -
standpunktskarakterer!!
Forumindlægheeejhar lige en række spørgsmål om stadpunktskarakterer på gym (er 1.g'er)1. får man karakterer for alle fag i gymnasiet, både mundtligt og skriftligt?2. nogen der vil uploade et karakterblad?3. jeg er megeeeet interesseret i at høre hvordan jeg selv kan sørge for at mit første karakter blad... -
Skriftlig Dansk HF..
ForumindlægHvem har været oppe i dag og hvordan gik det ??? Hvad skrev i -
At sige mere i tysk!
ForumindlægDav. Jeg har ret svært ved at få tungen på gled i tysk-timerne ! Kender i en eller anden måde, at komme igang med det, og få bedre mundtlige karakterer? Øve sig derhjemme eller noget?\n\nNogle erfaringer måske? -
Gode råd til AT-eksamen
ForumindlægDenne besked er til jer, der har været oppe i AT i torsdags. Har I nogen gode råd og erfaringer om, hvordan man skal udarte sin fremlæggelse?? På forhånd mange tak Peter
