Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16921 til 16940 af 70316
-
Eksaminer på STX.
ForumindlægEr alle de fag, man skal op i til eksamen, på de tre år på STX, udtræk? Eller er der nogle obligatoriske fag, som man ved, man skal/kan komme op i? -
Privatlærer til barn i 2. kl. søges
ForumindlægEt par timer om ugen til at motivere og hjælpe med det faglige søger vi en privatlærer. -
TYSK!!!
ForumindlægHej!Er der nogen, der vil rette min tyske oversættelse igennem?På forhånd tak...Nu nærmer sommeren sig, og i vores klasse diskuterer vi ivrigt, hvilken uddannelse vi skal vælge efter studentereksamen. Aviserne skriver, at hvis man vil have et job, (så) skal man læse medicin. De skriver også, at h... -
Differentialregning
ForumindlægNogen der har mulighed for at hjælpe mig med nedenstående opgaver? En potenssammenhæng har forskriften f(x) = 2·x3. a) Hvor mange procent stiger funktionsværdien, hvis x-værdien stiger 10%? b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet (10; f(10)). -
Jeg har hårdt brug for hjælp ??
ForumindlægHey alle EksperterJeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har fået 6,5 i gennemsnit men når jeg afleverer rapporter siger meget i timen og får 9 - 10 taller hele tiden. Kan jeg umuligt få det til at give et 6 tal hvis det er 10 så er det 10 og sådan er det. Hvad skal jeg gøre? MVH´. Mathias N -
Hvad syns du ?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? jeg er dårlige til disse fag jeg har haft indtil videre, det er slet ikke nogen fag j interessere mig for, men j har hellr ik håb om at få... -
Effekt af strygejern
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige med et fysik opgavesæt, og der er en opgave som volder mig lidt problemer. Håber nogen kan hjælpe: Varmelegemet i et strygejern består af en spiralsnoet tråd med resistansen (60) Ω. En dag virker strygejernet ikke, og man konstaterer, at tråden er knækket og at det ... -
studieretning STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Normalt får jeg 7 eller over i matematik. Jeg har tænkt mig at vælge den studieretning, der hedder: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg har hørt at matematik på A niveau er svært... -
En der kan hjælpe mig med SRP
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 19 år og bor i kbh. Jeg har prøvet at finde en privatlærer til at hjælpe mig med min SRP, men har ikke kunne finde nogen. :/ Jeg ville spørger om der ikke er nogen herinde, som kan hjælpe mig med at lave min SRP ? vi begynder med SRP tordag i uge 49 og hen til uge ... -
Differentialregning + studie. Hjælp!! Det haster virklig
ForumindlægHey allesammen. Jeg er virklig på bar bund! Jeg er igang med min studieretningsopgave i MAT(A) og Fysik(B), der omhandler; Faldende muffinforme. Hvor jeg selvølgelig skal redegør for forsøget, men også hvordan forsøget hænger sammen med differentialregning. Jeg skal differentiere i hånden; f1(... -
Prøve på 1. år
ForumindlægHej allesammen, jeg går i 1.g på gymnasiet, og har nogle spørgsmål vedrørende eksamen. Min studieretning er således at jeg har matematik på C og fysik på C. Jeg har fået mig fortalt at alle de fag man har på C SKAL afsluttes det første år, er det korrekt? Ellers har jeg hørt noget med at der er 9... -
Resonans & stående bølger
ForumindlægHej alle, håber der er nogen der kan hjælpe mig med noget bølgeteori (mest omkring lydbølger..) I følge linket: http://www.toender-gym.dk/mbs/fysik/ntnujava/waveSuperposition/waveSuperposition.html bevæger en stående bølge sig op og ned. Så der er ikke resonans.. så vidt jeg forstår? Kun konstruk... -
Xe133
ForumindlægDa Xe133 har en forholdsvis kort halveringstid, skal en kilde med Xe133 anvendes inden 10 dage efter produktionen. Ved produktionen af en kilde er aktiviteten af Xe133 i kilden 740 MBq. Bestem aktiviten af kilden efter 10 dage. Her har jeg lavet følgende udregning, som jeg ikke ved er rigti... -
Modbevis af velkendt sætning????
ForumindlægHej med jer. Jeg kan bevise at f(x) = log(x) ikke medfører f’(x) = 1/x. Se her:delta_Y / h = (log(x_0+h)-log(x_0))/h = log((x_0+h)/x_0)/h = ((x_0+h)/x_0)/10^h = (x_0+h)/(x_0*10^h) = x_0/(x_0*10^h)+h/(x_0*10^h) = 1/10^h + h/(x_0*10^h)Fordi 1/10^h + h/(x_0*10^h) ikke går mod 1 / x for h->0 er sæ... -
Bølger og bølgeegenskaber
ForumindlægHej. Mit navn er Frederik, og jeg er ca. verdens største kegle til fysik, matematik, kemi og alle andre naturivdenskabelige fag. Skæbnen vil mig, at jeg har trukket fysik-C afsluttende eksamen, 2.G gymnasiet, og skal op i morgen (dvs jeg har 24 timers forberedelse). Jeg har trukket det værste e... -
Ligning
ForumindlægHej Bestem samtlige løsnigner til ligningen: x^5 - 10100x^3 + 10^6x=0 Det jeg så har gjort er først at bruge nulreglen x(x^4 - 10100x^3 + 10^6) = 0 x=0 v x^4 - 10100x^3 + 10^6 = 0 Derefter har jeg fundet x-værdierne ved andengradsligningen, ved at erstatte x2 med t t2 - 10100t + 10^6 = 0 d=-... -
Nægter at være syg
ForumindlægHey drenge og piger, Har været til terminsprøver de sidste to dage og jeg skal igen imorgen og de følgende 2 dage, jeg har siden igår haft det meget sløvt og det går helt galt nu, jeg nægter simpelthen at melde mig syg til terminsprøverne så derfor vil jeg spørger om der nogen der har nogle fant... -
Rusmidler spørgsmål
ForumindlægHvad er problemet ved stoffer og kan man have familie og job ved siden af et stofmisbrug og hvordan kan man skjule det? Svar så godt i kan :) -Malte -
Termiskprøve 2008
ForumindlægHej derude! :D Jeg vil bare sprøger om at det er alle skole, der har det samme matematik problemformurlering i termisk prøve? Skriv hvad jeres Matematik formurlering i havde i termisk prøven og hvilket dato den var fra ?? HÅBER I SVARER! -
Eksamen
ForumindlægHey...Går i 2 g på sproglig linie, men var ikke oppe til nogle eksamen i 1 g, så mit spørgsmål er, hvor mange skal man minimum have været oppe til efter 2g.???Endvidere er jeg ikke speciel glad for naturfag, men skal man op til i 2 g.Både mundtlig og skriftlig...???Nogle jeg har snakket med, mene...
