Søgning på: matematik fp10. Resultater: 16921 til 16940 af 31486
-
Hvilke 3 uddannelser har noget med penge og økonomi?
ForumindlægHej studieportalen Hvilke 3 uddannelser har noget med penge og økonomi? Tak på forhånd -
TI-89
ForumindlægHej, jeg søger en TI-89 til en rimlig pris. -
Vilkårlige trekant
ForumindlægHej, jeg har denne opgave som jeg er lidt usikker på. Jeg skal finde: - vinkel B og C Og jeg ved at vinkel B er spids og C er stump: vinkel A =20grader, side b=7,5 og side a = 4,3. Kan ikke finde frem til hvilke formler jeg skal bruge? Håber nogen kan hjælpe mig:) -
Haster.. 2. Andengradsligninger
Forumindlægopg 1.. 2(x-4)=-x+5-13+3x opg 2.. 2+1/x = 7... Opgavens forudsætninger skal fremgå og der skal redegøres for løsningsmetode og tankegang, og opgavens konklusion skal fremstå.. Jeg har problemer med andengradsligninger.. Så er der ikke en der vil hver sød at hjælpe.. ! -
Udregning af kvadratrødder
ForumindlægHej Min lommeregner er lige gået istykker, og jeg skal bruge en lommeregner der kan regne med kvadratrod. Er der nogle der kender en online lommeregner eller ved hvordan windows har gemt funktionen i standartlommeregneren? Jeg skal udregne kvadratrødderne med 3 cifre af: 29 18 66,41 90,005... -
Polynomier
ForumindlægFind forskriften, når vi kender a og rødderne: a = 2, rod 1=2, rod 2= 4 Kunne godt bruge hjælp! -
short
ForumindlægHej er der nogen der gidre at kigge den igennem..på forhånd tak :) ... The short story was written by Richard Russo and was published in 2003. Ii is told from Hank’s point of view. He is the main character, he is 50 years old, and lives in Connecticut, in the United State of America. He has a wi... -
Overfladeareal og ukendte sider
ForumindlægTil julearrangementet skal klassen lave en masse julepynt, som de kan hænge op i klassen. Et flettet julehjerte består af et kvadrat og to halvcirkler (se figuren). Hvad er overfladearealet af julehjertet (både for- og bagside)? Hvordan finder jeg radiussen og dermed diameteren for halvcirklern... -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner... -
Trekant i firkant
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med denne opgave: En trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden l, som vist på figuren: Her er et link til figuren: http://img389.imageshack.us/img389/9835/trekantifirkantvh0.png a) Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. b) bestem d... -
trigonometri
ForumindlægHej kan I hjælpe med noget? Det kan være en stor hjælp jeg har en trekant, (vedhæftet) jeg skal finde længden af siderne? kan I hjælper, prøver men kan ikke finde ud af det :) -
Privat undervisning i engelsk
ForumindlægHejsa Er der nogen som en kender hjemmeside.. For privat undervisning i engelsk.. -
Komplekse tal
ForumindlægHar spurgt herinde før, efter hjælp til løsning af ligningen: log(z) = 5 + 2i, men kan simpelthen ikke få det til at passe? Jeg har prøvet at finde z ved at indsætte i polarformen: e^5*(cos(2)+isin(2)) men hvis man indsætter det i log(z), bliver det slet ikke 5 + 2i??? Nogen der har et forslag... -
Opgave
ForumindlægEn linje l er givet ved: 3x+4y-20=0 a) Bestem afstanden fra linjen l til punktet (5;8) Resultat: 5,4 b) Opskriv ligningen for en cirkel med centrum i (5;8) som netoptangerer med linje l. Resultat: ? c) Bestem en parameterfremstilling for cirklens tangent i punktet (1;11) Resultat: ? ... -
HJÆLP til løsning af 4.gradsligningen!!
ForumindlægHar fået stillet en opagve i min SSO: "Gør rede for den almindelige 4.gradsligning ax^4 + bx^3 + cx^2 + d = 0 kan reduceres til en 4.gradsligning, hvor kofficienten til 3.gradsleddet er 0." har løst 3.gradsligningen.. Ville være lykkelig for et svar!! :) -
OPGAVE SÆT TIL FÆRDIGHEDS!!!
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og vil rigtig gerne øve en FSA færdighedsregning. Dog kan jeg ikke finde nogle opgavesæt, så jeg kan øve mig? Er der nogle af jer derude, som har en så jeg kan få øver inden eksamnerne? Tusinde tak på forhånd!! :-) -
Retteark
ForumindlægNogen der sidder inde med facit til FSA 2004 december? -
Studieretningsfag på tredje år
ForumindlægKan det passe, at man skal have sine studieretningsfag på det tredje år? Det vil sige, at man med en studieretning A/B/C skal have A-faget alle år, B-faget 2. og 3. år og C-faget sidste år. -
er der nogle der var så gode at hjælpe med denne opgave
Forumindlæger der nogle der er så søde at hjælpe med opgave 3 det er nogle vejledene eksamensspørgsmål -
halveringstid
ForumindlægHej. Hvis der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, ville jeg blive glad :) Jeg har lavet nedenstående udregning, ved hjælp af halveringstids-formlen, men jeg synes ikke helt det passer med min logiske sans, før jeg bytter om på t(tid) og T_(1/2) i formlen. (Se min opgaven og udregning nedenfo...
