Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 16921 til 16940 af 31467
  • Differentiering i dagligdagen

    Forumindlæg
    Hej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah
  • Some help... HASTER !!

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke hvordan jeg skal løse følgende opgave: En baktereiekultur vosker fra 800 bakterier til 2000 bakterier på 10 timer. Så skal jeg regne ud med hvor mange procent i timen vokser denne kultur ?
  • Vektor

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)!
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for lidt hjælp. I skolen har vi i øjeblikket om induktion i fysik. Alt mulig med spoler, vendinger, strøm, og magneter. Mit problem er bare at jeg ikke forstår hvad induktion er. Nogen der kan give en god forklaring på det med simple ord?
  • Procent vingeslaget falder med pr minut

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg opgave c?
  • Diskret mat

    Forumindlæg
    hej (om Diskret mat.) Er der nogle der ved om de 3 operatorer ? , ? og ? kan alle udtrykkes alene ved hjælp af operatorerne ¬ og ^ . Hvis ja hvordan ? håber der nogle der kan hjæælpe mig.
  • Find vandret tangent

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en graf for funktionen: f(x)= 20,5*sin(0,52*(360 - ((360-x)/360))) , 0<x<365 og vil bestemme de punkter på x-aksen, hvori funktioiinens graf har vandrette tangenter. Hvordan gør jeg det?
  • Hurtig hjælp om funktion

    Forumindlæg
    Help me! Jeg skal til mat c eksamen i morgen og er løbet ind i et spørgsmål. Kan I hjælpe? Hvorfor kan a (fremskrivningsfaktoren) i eksponentielle funktioner ikke blive mindre end 0??
  • Pendulbevægelse

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin...
  • Hjælp til 2.g opgave om rusmidler .. HASTER LIDT HAR KUN 4 dage at skrive i!!!!

    Forumindlæg
    Opgaven handlerom rusmidler,vi har ikke fået nogle oplysninger. opgaven lyder : Lav formler og matematiske beskrivelser af alkoholprocenter? hvadskal jeg svare eller skrive her??
  • lektie hjealp ( bytte handel)

    Forumindlæg
    soeger efter hjaelp i fagene engelsk og dansk. Jeg soeger primat hjaelp til den skr. i begge fag, men lidt mundtligt i ny og nae vil ikke skade. vil benytte lejligheden til, at anoncerre at jeg kan tilbyde lektie hjaelp den anden vej i mat fra c-b. Fik 10 10 saa.. det ville vaere rart hvis jeg ku...
  • differentialregneregler?!!?

    Forumindlæg
    Jeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :)
  • Hjælp Til "Jomfruen"

    Forumindlæg
    Er der nogen som ved hvad tema'et er i "Jomfruen" af Kim Fupz?? og hvordan man kan perspektivere til "LærePlads" af Kim Fupz og "Huset" af Steen langstrup? På forhånd Tak :)
  • Problemer med aflevering (integral regning)

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg har rimelig mange problemer med integral regning.... Jeg kan ikke se om der skal bruges delvis integration eller substitution... Det drejer sig om syv integral stykker: a) Integralet af:(sinx+cosx/cosx)dx b) Integralet af:(e^kvadratrod x/kvadratrod x)dx ...
  • "Continuous compounding" rente

    Forumindlæg
    Hvad betyder det, at en rente er continuous compounding? Og hvorfor er følgende tilfældet: "A rate of 6% per annum with continuous compounding translates into 6,09% with semiannual compounding"?
  • Læse fysik uden fysik A

    Forumindlæg
    Jeg ville lige høre, om der er nogen, der læser fysik uden at have haft fysikA i gymnasiet? Jeg går i 3g med mat og kemi på højniveau og astronomi på lavniveau, og overvejer at læse fysik på uni efter gymnasium. Vil det i så fald være en god ide at tage fysA som supplering, hvis der er muligt at...
  • HF Enkeltfag gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-)
  • Irrationalt tal

    Forumindlæg
    Hvordan bevise man at pi er et irrationalt tal ? På forhånd tak!
  • Årskarakter

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 1.g, og jeg har lige afsluttet mine årsprøver. Jeg har kun fået min årskarakter fra samfundsfag tilbage og mangler endnu to årskaraktere. Men jeg ville lige høre hvor stor en indflydelse en årskarakter har og om den overhovedet kommer til at stå nogle steder? Skal man også ud me...
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Hej allesammen... Jeg sidder med en matematikaflevering, hvor man skal vise at y(t)=20+80*e^-kt er løsning til differentialligningen dy/dt= -K(y-20) Hvordan gør man lige det, da jeg overhovedet ikke kan få det til at passe. Håber nogen kan hjælpe.