Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16941 til 16960 af 102572
-
Uendelig mange løsninger til en differentialligning
ForumindlægHey :)Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal skrive noget tilhørende teori. Har så et spørgsmål, som jeg ikke kan besvare, eller finde svar."Hvorfor er der uendelig mange løsninger til en differentialligning?"Niveau: AJeg skal bruge svaret inden i morgen, så hvis nogle kunne ... -
Nægtende sætninger
ForumindlægGør følgende sætninger nægtende med not:\n\n1) He came yesterday\nHe came not yesterday.\n\n2) They drove all the way to London.\nThey do not drove all the way to London.\n\n3) They will pay the rent tomorrow.\nThey will not pay the rent tomorrow.\n\n4) John knows all the boys at the club.\nJohn ... -
Mange fejl?
ForumindlægHejsaJeg er dårlig til engelsk/skriftlig så I ikke blie chokeret over mine fejl. Håber I vil rette de værste fejl :(mvh denizz1.In the middle of a war, a plane with a group of British boys is shot down over a tropical island. They choose John as their leader and finding a way to be rescued. Ralph... -
Adgangskrav
ForumindlægJeg stiller lige et spørgsmål for min ven: Han vil gerne tage uddannelsen som driftsteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/driftsteknolog_-_offshore.aspx#fold3 Men så står der følgende: en studentereksamen (stx), højere handelseksamen (h... -
skr. om-eksame
ForumindlægHej!kan man godt gå mat B-niveau (skriftlig ) om når man skal havde det på højniveau? Den tæller jo som sagt en 1/3 del. -
Løsning af trigonometri opgave! hjælp
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal løse denne opgave.\n\nABC har arealet T = 15,96\n\nfølgende størrelser er kendte\na=5,97\nha=5,35 (a's højde)\nhc=4,64 (c's højde)\n\nbestem længden af siden AB -
Terminsprøver?!
ForumindlægHej Vi skal havde terminsprøve her næste uge, i matematik; problem- og færdighedsregning, i dansk retskrivning, læsning og skriftlig fremstilling, samt fransk.. Jeg vil bare lige høre om i syntes det var svært og om hvad de sådan krævede af jer i jeres terminsprøver.. Og om evt. hvad man kunn... -
Rettelse af fransk!
ForumindlægHej hej!-For aller aller sidste gang!Dette er min sidste fransk aflevering for denne gang... Er jo så heldig at blive student til sommer! Derfor spørger jeg jer en sidste gang; vil I være søde og hjælpe mig med at rette denne fransk aflevering?!La Seine a une grand importance pour Maupassant. Par... -
Har forsøgt - cirkel
ForumindlægJeg fik den her opgave til en matematik prøve men jeg fik fejl i den. Jeg ved ærlig talt ikke hvordan man løser den, måske i gang hjælpe. En cirkels har ligningen: x^2+y^2-6x-6y-7=0 a) bestem radius r og koordinaterne til cirklens centrum b) Bestem koordinaterne til cirklens skæringspunkt med ... -
Trigonometriske funktioner og svingninger
ForumindlægDet lykkedes mig ikke at få svar da jeg spurgte sidst, så jeg spørge igen! Jeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleri... -
Eksamensudtræk
ForumindlægHej. Jeg studerer på HTX, 3. år og fik i dag mine skriftlige eksamensudtræk for perioden 21/05/2010 til 31/10/2010. Her havde jeg til min store overraskelse kun trukket "Kemi A - skriftligt - d. 31/05/2010". På den måde kan jeg med stor ærgelse jo ekskludere Matematik A - skriftlig, eft... -
Bevis formlen til førstekoordinaten til parabelens toppunkt
Forumindlægax2+bx+c=0 c=0 hermed for jeg ax2+bx=0 sætter x udenfor en parentes og for x(ax+b)=0 Hvordan kommer jeg videre? ... -
a,b i eksp. og pot.
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til mdt. årsprøve i matematik i morgen. Elementerne er ved at falde i hak, men jeg har lige nogle enkelte spørgsmål:1) Hvilken indflydelse har a og b på grafens udseende i en eksponential udvikling?Mit formodede svar er, at b er skæringen med y-aksen, mens a - som i en lineær... -
HJÆLP AKUT FRISTEN ER TIL IMORGEN AFTEN PLEASE
ForumindlægGenopfriskning af Varme og opsamling p°a lineær bevægelse Hej jeg ville meget gerne have svar på alle de her samt formler inkl. tak! Genopfriskning af Varme og opsamling p°a lineær bevægelse 1. Kaffemaskine En kaffemaskine er p°atrykt en effekt p°a 2100 W. Hvor meget forbruger mask... -
Please help me "forskel"
ForumindlægHvad er forskellen mellem MAtematik og Fysik? -
hjælp til ligninger-lommeregner
ForumindlægJeg skal aflevere disse opgaver i mat.Jeg har regnet det jeg kunne, men jeg vil gerne have det tjekket efter og bede om hjælp til de stykker som evt må være forkerte.OPG. 1 LØS LIGNINGERNEa. 4(2-6x9-5=2-5x x = 0,053b. 3x+=2(x-3) x = -13OPG. 2 UDREGN VED HJÆLP AF ... -
sinus
ForumindlægSidder med en opgave, der lyder således: Om trekant ABC oplyses, at vinkel A=80 grader , a=12 og b=11. a) Bestem vinkel B og vinkel C . b) Bestem længden af medianen ma . jeg har fundet vinkel B ved hjælp af sinus , men hvordan finer jeg vinkel C, når c ikke er oplyst? skal c findes først... -
Vi = On ??
ForumindlægHej! Jeg har læst i min grammatikbog at man på fransk ofte bruger on, istedet for nous, for at slippe for den lidt kringlede bøjning nous kan være. Mit spørgsmpl er om, jeg så må bruge on (som vi) på skrift, eller om det er for talesprogsagtigt ? -
Ligning
ForumindlægHejsa Jeg skal løse følgende ligning: c * tan(23) = 6 Hvordan gøres dette? -
Cirkel
ForumindlægDet drejer sig om opgave 3.043 i Eksamensopgaver i matematik 2-årigt forløb, B-niveau.Det oplyses, at en cirkel har centrum i C(1,2) og går gennem punktet A(2,4).Jeg skal nu bestemme en ligning for cirklen. Men har ingen ide til hvordan jeg kan begynde...så vil gerne have et hint om hvad jeg kab ...
