Søgning på: amish folket. Resultater: 16961 til 16980 af 19974
-
Jehovas vidner
ForumindlægTror på at verden går under-Armagedon-og det er kun Jehovas Vidner, der vil oveleve. Derfor skal Jehovas vidner forkynde, altså få folk til at blive vidner, så der er færrest muligt, der dør. Ingen barnedåb, da barnet ikke kan tage stilling til tro. Unge døbes, så lover de at de vil tro på Jehov... -
Datalogi- Database
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder her og skal til at starte på min datalogieksamen og kan ikke komme igang! håber at nogle kan hjælpe mig?! mit spørgsmål lyder: Virksomheden MegaMeet holder til i en 4-etagers bygning med mange konference-lokaler. Internt i virksomheden afholdes mange møder. Til hvert møde ... -
Metaller i opløsning A
ForumindlægHejsa folkens, Jeg sidder her og er i fuld gang med at forberede mig til eksamen, og så er jeg lige stødt på et forsøg, som jeg havde valgt inden under emnet "metaller" og jeg står lidt i et dilemma, da jeg ikke helt forstår det. Så håber lige i kan redde mig. Jeg har lavet forsøget, ... -
Historie A eksamen i morgen
ForumindlægHej folkens. Jeg har trukket temaet "Danmark og ideologiernes kamp i det 20. århundrede" og har trukket de følgende tekster: 1. Winston Churchill: Uddrag af jerntæppetalen (5. marts 1946) 2. Josef Stalin: Stalins svar på Churchills jerntæppetale (14. marts 1946) 3. George Marshall: Mars... -
STX eller HF
ForumindlægHej folkens, Jeg skal snart på gymnasiet, og jeg skal højst sandsynligt læse jura, business eller noget litteratur på universitetet. Mit folkeskolesnit ligger på omkring 10. For info, så er jeg også blevet vurderet uddannelsesparat. Jeg ved udemærket godt, at det kommer til at falde på gymnasie... -
Bioteknologi som gymnasielære
ForumindlægJeg har læst Bioteknologi Københavns Universitet (LIFE) i tre år nu og skal til at afslutte min bachelor. Jeg vil enormt gerne være gymnasielære med tilvalg i idræt - dog har jeg ikke kunne få noget endegyldigt svar fra nogle studievejledere på hvordan dette skal gøres da det virker som om folk n... -
Afslag ell. optaget ?
ForumindlægHej folkens, Jeg ville lige høre hvor stor i tror mine chancer er for at komme ind på socialrådgiver uddannelsen i Nyk . F. til sommer, jeg har simpelthen grublet så meget over det og kan ikke overskue det mere. : ( Jeg har desværre kun et gennemsnit på 6, 2 (efter jeg har ganget det med 1,08, d... -
kostberegner Excel
ForumindlægHej! :D Jeg har udarbejdet et Excelark hvor du nemt kan lave en kostplan. Excelarket henvender sig til folk som vil enten tabe sig eller tage på. Du indtaster køn, højde, vægt, alder, evt. fedtprocent, aktivitetsniveau og hvor meget du vil tabe dig eller tage på. Så udregner Excelarket hvor meget... -
Historie eksamen (24 timer) HJÆLP!
Forumindlæghej derude :) Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har trukket emnet: Imperialismen og ideologiernes kamp. Kilderne er følgende: Præsident Wilsons 14 punkter (1918) Opråb til proletarerne i alle lande (1917) Forsvar for kommunistpartiets lederrolle (1922) Hitler om racepolitik og livsr... -
Svært ved at finde artikel - diskurs
ForumindlægHej Alle!! Jeg skal til samfundsfagseksamen i morgen og skal i den forbindelse selv finde noget materiale. Jeg har trukket; Medier, sprog og magt. Jeg havde tænkt mig at finde en artikel, gerne en udtalelse fra en politiker jeg kan lave en diskurs analyse på. Aner bare ikke hvilken! Synes de er s... -
farmaceut i sdu
Forumindlæghej folkens Jeg er blevet student i år og jeg har udelukkende søgt farmaci på sdu. Jeg har været inde og læse om deres gennemsnit. Sidste år var der fri adgang, men i år er der et adgangskrav. Der står også at fra 2013 vil gennemsnittet ligge på 6,0. Mit gennemsnit ligger på 7,3 (med bonus) og ... -
Standby tandlæge.
ForumindlægHej folkens! Hjertlig tillykke til alle som er blevet optaget! Og til dem som ikke blev, så op med humøret! - Livet er stadig smukt. Efter jeg har kigget på tallene taler alt for at jeg får tilbudt standby på odont. på KU. - det okay :) Snittet for tandlæge på KU er 9,8 og standby er 9,3. Mit sni... -
Supplering af specifikke adgangskrav
ForumindlægJeg er blevet tilbudt en plads på antropologi på KU, men ville egentlig helst ind og læse veterinærmedicin. Det kræver dog Mat B/A og Fysik og Kemi B. Jeg har meldt mig til på VUC, men jeg føler mig sgu en del presset af at jeg skal have de fag, da især matematik ikke er mit stærkeste fag. Klared... -
Termodynaik (har lavet opg. hurtigt spg.)
Forumindlæg10,0 mL 0,50 M HCl-opløsning og 10,0 mL 0,50 M NaOH-opløsning, begge med samme temperatur blandes i et kalorimeter. Der måles en temperaturstigning delta T. Hvilken tmperaturstigning vil forventes hvis der bruges 5,0 mL 0,50 M NaOH i stedet for 10,0 mL. a) 1/2 * deltaT b) 2/3 * deltaT c) 3/4 ... -
ax+b - kondital
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder med en opg. som jeg er lidt i tvivl om. (Cooper test) Jeg har ud fra en tabel skulle udregne = K= ax+b Distance = (nr 1) 2300 (nr 2) 3300 Kondital= (nr 1) 40 (nr 2) 62 Jeg skulle så ud fra ligningen K = ax +b K = Kondital X = distance Jeg fik a til 0,022 og b til -10,... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHejsa folkens. I den seneste tid har jeg arbejdet med vektorer i rummet, men det er lidt ligesom, at jeg ikke forstår selve principperne ved bestemmelsen af bl.a. punkter og parameterfremstillinger. F.eks. har vi fået en opgave, hvor vi har to vektorer a og b med tilsvarende koordinater, men a... -
SRP - STX - Valg af fag - Regler?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal i år skrive mit studieretningsprojekt, hvilket jeg faktisk glæder mig til, da jeg ser nemlig mange muligheder for spændende emner, men samtidig er jeg noget usikker på reglerne. Vi har introduktion til det om et par uger, og jeg vil naturligvis gerne have forbere... -
Hjælp til 1.g matematik!
ForumindlægHejsa folkens. Jeg sidder her med en matematik aflevring til om et par dage. Jeg er godt igang, mener stødt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde en løsning på. Opgaven lyder som følger: Vi får en tabel over en skala for en coopertest og udregning af kondital: Distance i M - Kondi... -
Bobler i væske
ForumindlægHej folkens. Jeg har brug for hjælp til følgende opgave: Gnidningsmodstandens størrelse F er med god tilnærmelse bestemt ved: F= k* A* v^2 , hvor A er boblens tværsnitsareal, v er dens fart og k er en konstant. En stor boble stiger hurtigere op gennem væsken end en lille boble. Antagelsen om... -
Sociologiske begreber
ForumindlægOntologisk sikkerhed:mennesket har brug for sikkerhed og selvsikkerhed. Positivt syn på en selv, verden omkring en og ens medmennesker Ontologisk usikkerhed: Man har et usikkert syn på egen selv og omverdenen. Utryghed med hensyn til identitet og eksistens Social differentiering:ulighed i forde...
