Søgning på: tysk disposition sport. Resultater: 16961 til 16980 af 19456
-
Tyskstil rettelse
ForumindlægDa jeg har brugt rimelig lang tid på at lave min tysk stil på 900 ord, er jeg bange for hvor mange fejl der er. Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen gad rette den :-) Stilen kan sendes til din email, da jeg har hørt at nogle lærer på min skole, bruger tid på at fange elever. Stilen skal ... -
Oversættelse hjælp
ForumindlægHvordan oversætter jeg denne her Her ligger et hus Jeg finder et hus Jeg fandt et hus Jeg ser et hus Jeg så et hus Han ser en mand Han ser en dame Vi ser et barn Vi så et barn Jeg betalte en is En dame giver faderen blomsterne Jeg giver en kat mælken Håber mange gange i ... -
antal eksamen
ForumindlægHey, jeg har lige et spørgsmål.. Eksamen er blevet offentliggjort, og jeg skal op i Tysk, NG & Filosofi. Jeg går i 2. g, STX og havde eksamen i musik i 1. g. Så vidt jeg kan forstå på alle andre har de kun været til tre eksamener i løbet af de første 2 år på gym, men jeg vil have været oppe t... -
Hypotetisk konjunktiv HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal skrive en tysk afleving omkring hypotetisk konjunktiv, hvilke er et problem, for jeg er ikke 100% sikker på hvad det er... ??? Jeg er klar over, at det er en måde at bøje et udsagnsord, men i hvilken form kan man oversætte det på dansk? Nutid, datid, what ?? Derudover, når man sk... -
1 sætning
ForumindlægGodaften.\n\nJeg har blot lige en kort sætning, som jeg har siddet og kludret lidt med. Den skal helst være så ordret som muligt.\n\nDansk:\nNu har det været weekend og i morgen skal vi have tysk.\n\nTysk:\nJetzt ist es Wochenende gewesen und Morgen werden wir in Deutsch unterrichtet.\n\nPå forhå... -
SSO - historie
ForumindlægHey Folkens !\n\nSkal skrive SSO om Østersøen 1945, med fokus på sænkningen af de tyske flygtninge skibe.\n\nEr der en venlig (og gerne historisk begavet) sjæl, der evt. kan give nogle brugbare henvisninger til litteratur (helst fagbøger, dvs. nådigst noget fra nettet).\n\nPå Forhånd Tak !\n\nJens -
Passer denne sætning?
ForumindlægKan man godt sige dette på tysk, er lidt i tvivl? Kunne være rart hvis nogen gad at hjælpe (Hun husker tilbage på sin tidligere udvisning af landet som hun fik på sin 18. årig fødselsdag, og siden da vil Medina ikke fejre sin fødselsdag længere) Sie erinnert sich an ihre früheren Ausweisu... -
Lille oversættelse!
ForumindlægJeg er simpelthen på herrens mark, med dette stykke af en oversættelse ! Er der nogen som vil være sød og oversætte det? Ville være kanon!\n\nHørespillet ”Bilanz” er skrevet af den tyske forfatter Heinrich Böll; den udgave vi benytter er en MMMMM Reclam tekst.\n I stykket optræder der fem pers... -
Benjamin Leberts bog "Crazy"
ForumindlægHej :)\n\nJeg skal skrive stor skriftlig opgave om Benjamin Leberts bog "Crazy" og tysk ungdomskultur generelt. Jeg har selvfølgelig læst en masse sociologi og fundet en del på nettet om emnet og bogen, men er der nogle der sidde inde med nogle rigtig gode notater, links eller lignende?... -
AT-eme
ForumindlægAT-emne* Hej folkens! Nu sidder jeg i en situation, hvor jeg virkelig har brug for forslag til AT, som omhandler emnet "katastrofer" Jeg har fagene His, Dansk, mat og engelsk på A Bio, fys, kem, tysk på B Samf, drama og idræt på C Fag jeg ikke vil ar... -
Hvordan skal jeg citere?
ForumindlægHej.\n\nJeg skriver SSO i tysk om nogle tekster fra 50'erne og støder derfor på en hel del af disse ß (dobbelt-s-tegn). Disse tegn er dog senere for de fleste ords vedkommende blevet erstattet af ss. Jeg vil derfor lige vide om jeg skal citere det som ß eller vælge at skrive ss, som er den ko... -
Die Teilung Berlins
ForumindlægMangler MEGET hjælp til dette stykke der skal oversættes til tysk. Det er at finde på s. 184 i IN DER PRAXISMan ville standse strømmen af flygtninge fra DDR, fordi den var blevet en stærk økonomisk (wirtschaftlich) og politisk belastning for DDR. Der var fire millioner mennesker, der havde forlad... -
Oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte en tekst fra dansk til tysk. Jeg er en smulig i tvivl om en sætning, der lyder således:For øjnene at tv-seerne i hele landet dør mange hundrede mennesker, og fra transmissionsvognen oplever faderen sin egen søns død.Mit svar lyder således indtil videre:Vor den Augen der Fernseh... -
24 timers eksamen :O
ForumindlægHej SP :) Sidder i forberedelse til tysk eksamen i morgen, og har trukket en tekst af Jakob Arjounis, et uddrag af hans roman Magic Hoffmann :) Ville høre om der er nogen der har noget liggende, noter, analyse eller noget lingnende. :) For så ville jeg rigtig gerne se det.. Jeg ved ikke hvilke... -
hjælp til en sætning
ForumindlægDansk:Mine forældres venner er naister(H), men mine forældre har kendt dem i mange år(L), så derfor vil de gemme os.(L)Tysk:Die Freunde meiner Eltern sind Nazis, aber meine Eltern hatte sie/ihnen in viele Jahre gekannt, so deshalb mögen Sie verstecken us. eller hvordan er det?H og L står for hove... -
HHX eller HTX?
ForumindlægHej!Jeg er folkeskoleelev, og er kommet meget i tvivl om hvilken af de 2 ovenstående ungdomsuddannelser jeg skal vælge. Derfor vil jeg spørge om i kan se hvilken mine evner passer bedst til. Det skal siges at jeg interesserer mig meget for økonomi, og derfor er HHX den jeg hælder mest til. Men je... -
Oversættelse, hjælp !
ForumindlægEn der kunne oversætte det her til tysk for mig? Vi vil gerne fortælle lidt om håndbold og om Vivild Idrætsefterskole. Vi spiller begge håndbold og har gjort det i 3 år nu. Vi er begge to bagspillere, midt eller bak. Vi træner 2 gange om ugen og spiller kamp i weekenden. Nu har vi kun 1 kamp tilb... -
Korrekt oversættelse? Meget kort...
ForumindlægKan man sige dette? evt. fejl?Danske version: Dette er døren der leder os til livet efter dødenOversættelse:Diese ist die Tür die uns zu das Leben nach dem Tod leiten.Jeg er i tvivl om en dør kan "lede" på tysk, altså jeg ved at fx en sti kan.. men kan en dør? :)Mvh Maria -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
Sflevering og tiden er knap :S
ForumindlægDrengen er bange for rotterne. En lærer har sagt, at rotterne spiser af de døde mennesker. Derfor holder han vagt. En mand kommer og hjælper drengen. Han siger, at rotterne jo sover om natten. Kan drengen komme videre? Er der håb? Denne litteratur kaldes ruinlitteratur.Jeg er lige kommet hjem fra...
