Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 16981 til 17000 af 32900
-
Samtale på HHX
ForumindlægHej. Jeg skal på mandag til samtale på HHX, jeg fik af vide at jeg skulle tage mine årskarakterer med. Hun lovede ikke noget. Men sagde bare at jeg skulle komme ned og "så ser vi på det " sagde hun. Hvor seriøst tror i hun er. Tror i at hun har overvejet det når hun siger sådan. Hvad... -
Whuuuuuuuut?!
ForumindlægHvad betyder det at sinus og cosinus er indbygget i cas ????? -
Løbende eksamen, hvad gør i?
ForumindlægHej alle, Jeg skal næste skoleår til at starte på HTX, og har lige gået i en form for 10. klasse på en erhvervsskole. I forbindelse med HTX ville jeg gerne så løbende forberede mig til eksamen, så der er langt mindre opgaver de sidste fx. 14 dage før eksamerne... Så hvad gør i for at forberede j... -
Supremum og infimum
ForumindlægBruges sætninger om supremum og infimum og brug af omegne ikke længere i matematikundervisningen, da opgaver og besvarelser på portalen (vist nok) sjældent nævner det? -
Isolering
ForumindlægHej, jeg har fået opgaven at isolere r. Opgaven lyder: "Isoler r i formlen: E= -G*_M*m___ r Forklar hvad du gør." Den dér streg er så en brøk streg, altså M*m/r Håber i kan hjælpe :) -
TILBYDER LEKTIEHJÆLP I AARHUS.
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp i fagene KemiC, MatematikB, DanskA, EngelskA, TyskA, PsykologiB, Oldtidskunskab, HistorieA mm. Jeg kan undervise på både gymnasie og folkeskoleniveau. Ønskes det at jeg fremviser mit eksamensbevis, gør jeg det med glæde. Håber på at høre fra dig. Mvh Zoé Sørensen -
andengradsligning
ForumindlægHej Jeg sidder og er lidt lost i en andengradsligning, så det ville være fedt hvis der var nogen, som kunne hjælpe mig videre. Jeg er kommet frem til: 20x*2-x²-76=0 -
Bestem f'(x)
ForumindlægHar en opgave der lyder sådan: Funktionen f er givet ved forskriften f(x) = x² - 8x Bestem f'(x) Er der nogen som kan hjælpe mig med den? Sætter stor pris på det :) -
Funktionsforskrift for ekspotentiel funktion
ForumindlægOhøj! Jeg sidder og har lidt svært ved at forstå forskriftet: f(x) = b*a^x Jeg har nogle forskellige punkter, et af dem er: (926,2) Og nu skal jeg så opstille et funktionsforskrift for denne? Men hvad er hvad i henholdsvis: f(x) = b*a^x og (926,2) ? -
Gratis online hjælp tilbydes, folkeskole/gym
ForumindlægHej Hvis du er ligesom mig, kan du sikkert godt lide at snakke med en om dine opgaver og rapporter. På den måde får du en bedre forståelse for emnet og finder fejl og mangler. I sidste ende får du vel, med den forbedrede forståelse, en højere karakter, så mor og far bliver glade. :) Jeg vil g... -
er 0 et positivt tal?
ForumindlægHej SP. Er 0 et positivt tal? -
STX eller HTX?
ForumindlægKære Studieportalen. Jeg er en gut på 16 år. Jeg henvender mig i håb om svar på overstående dillema. Jeg står i situationen hvor jeg indebærer en overbevisning om valget angående studieretning, i mit tilfælde science. Mit nok så hyppigt stillet spørgsmål lyder på hvilken slags gymnasium ville vær... -
White or white
ForumindlægBlack or black. White or white. Skrives dette med stort eller lille bogstav? -
Samfundsfag på A
ForumindlægHej, er der nogen, der ved hvordan det er at have samfundsfag på A? Altså er det svært? :)... -
Bestem konfidensintervallet
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave jeg simpelthen ikke kan finde ud af :( Nogen der kan hjælpe med at forklare hvad jeg skal gøre? :) -
Grundlæggende principper for matematisk bevisførelse?
ForumindlægHej! Tja.... Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvad er -de grundlæggende principper for matematisk bevisførelse- helt præcis? Er det aksiomer, definitioner, sætninger og beviser? Eller er det Den deduktive metode eller Induktive metode? Eller er det Det direkte bevis, skuffebevis etc.? .... -
tværvektor og beregning af determinant
ForumindlægHej. Skal til eksamen i morgen, og min lærer har lige pludselig lagt en ny spørsmål ind på teams. Kan i hjælpe mig? Du skal komme ind på definition af tværvektor og beregning af determinant regnet ud fra a) koordinater til de to indgående vektorer b) anvendelse af tværvektor og c) vekt... -
perspektive funktioner
ForumindlægHej Jeg har emnet funktioner, hvor jeg skal bevise 2-Punktsformlen for en potensudvikling. Derudover skal jeg så perspektive til andre typer af funktioner. Hvilke funktioner kunne være en god ide at perspektive til -
Biologi B og Fysik B
ForumindlægHej! Mit spørgsmål går på om Fysik B sværere end Biologi B eller omvendt, og hvad jeres erfaringer er med fagene? -
Palindromtal
ForumindlægHej Denne opgave føler jeg at er meget svær: så denne lyde sådan her: Find mindst et eksempel på et primtal, et kvadrattal og et kubiktal større end 100, som er palindromtal. Mvh Fahad
