Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17001 til 17020 af 135324
-
Reducér udtrykket
ForumindlægHej. Jeg var oppe i matematik sidste uge og skulle reducére et udtryk.Er der en der vil prøve at løse denne:4(p+q)^2 - 8q(q-p)Er nemlig ikke så god til det, men vil gerne lige se om jeg har fået det rigtige, selvom jeg tvivler.På forhånd tak! -
Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette?
ForumindlægJeg er igang med en matematik rapport og er stødt ind i et lille problem... Skal svare på dette spørgsmål og er helt blank Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette? Og et enkelt spørgsmål mere: Har alle ligninger en løsning? Kan du evt. finde et eksempel på en... -
Matemaik b eksamens-besvarelse
ForumindlægHej. Det ville være en stor hjælp, hvis nogle af jer har været oppe i matematik b den 25. maj 2012, og har besvarelserne til eksamenssættet. Jeg vil nemlig gerne tjekke, om mine besvarelser passer :) Jeg har vedhæftet eksamenssættet for en sikkerhedsskyld. -
Polynomiers division
ForumindlægJeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen -
andengradsuligheder
Forumindlægjeg skal i mundtlig årsprøve 1.g matematik A niveau gøre rede for løsning af andengradsuligheder, gerne udfra nedestående eksempel: 2x^2 + 2x - 4 < 0 nogen der kan hjælpe? -
Rødder og potenser
ForumindlægHej alle. Jeg skal forklare denne formel i matematik: √(s&a^r=)a_s^r. Ved ikke, hvordan jeg skal forklare det til min klasse i morgen, håber der er nogle herinde der kan forklare med gode ord. På forhånd tak. -
hjælp. lineær programmering
Forumindlæghej alle sammen. jeg sidder med en kæmpe matematik aflevering, om lineær programmering. og en af opgaverne lyder at jeg skal skrive en indledning omkring emnet. er der nogle af jer der har nogle idéer om, hvad jeg kan skrive`? tak for hjælpen. Hilsen Mig. (: -
Hjælp til opstilling af SRO
ForumindlægHej Jeg ville høre om der var nogen der kunne sende nogle eksempler på en SRO eller SRP, hvor jeg kan se hvordan den skal stilles op i forhold til redegørelsen, det ville virkelig være fantastisk. Jeg har valgt at skrive i matematik og kemi. Tak på forhånd. :-) -
HJÆLP HURTIGT
ForumindlægPotensfunktioner -Gør rede for potensformlen y=b*x^a, herunder betydningen af b og a. Giv et ekspempel på anvendelse af potensmodellen. Kan nogen hjælpe mig med det spørgsmål. Det er matematik på C niveau.. -
finde koordinater til to punkter
Forumindlæghej jeg sidder med lidt matematik lektier, hvor jeg kun mangler denne opgave. da der er to figurer med til denne opgave har jeg valgt at vedhæfte den. håber der er nogen der ved hva jeg kan gøre. men se vedhæftede fil Tusind millioner tak på forhånd! :) -
en sammenhæng
Forumindlægder står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret.. -
Ligninger
ForumindlægJeg laver en opgave i matematik, og jeg kan ikke finde ud af det. Sådan lyder opgaven: Opstil en ligning, så du kan udregne, hvor høj en juicekarton skal være, når den skal rumme en liter. Kartonen har en grundflade på 9 cm gange 5 cm. Håber nogle kan hjælpe -
Hjælp til reducering
ForumindlægHej! Jeg sidder netop med en matematik opgave hvor jeg har fået til opgave at reducer udtrykket: 2ab(b-a)+(a+b)^2 Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig matematik her på torsdag, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Tobias H. -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej alle, jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg er dumpet i Matematik B? - HJÆLP Jeg fik 7-7 i årskaraktere, men fik 00 i skr. mat til eksamen. Har jeg så dumpet eller bestået Mat B ?? -
regne procent ud.
ForumindlægJeg sidder her og er i gang med en matematik opg. Opgaven lyder sådan her: "Jeg har en kjole til 1500 kr, men den er nu sat 75% ned". Skal jeg så bare bruge formlen: "k*%/100" ? -
Råd!!
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal til matematik eksamen uden og med hjælpemidler og jeg ville høre, om nogen af jer har nogle gode råd, tips og tricks eller noget i kunne have lyst til at dele. Mvh en meget nervøs pige -
Eksaminer ?
ForumindlægHej Jeg kunne godt vide fra nogen HTX elever her på denne side (eller andre med en ekspertise i dette emne) om man skal op til nogen årsprøver eller eksaminer i en linje som MK- matematik og kemi på A-niveau. * Glem kategorien, da jeg ikke kunne den rette. * -
medicin studiet
Forumindlæghvormange år tager det at supplere de følgende fag. det skal bruges til at søge medicin (kvote 2) dansk A matematik A fysik B kemi B engelsk B -
hexagoner
ForumindlægHej jeg har problem med en matematik opgave som jeg skal aflevere på mandag og har prøvet og arbejde på det hele weekenden men kan ikke forstå opgaven, ville håbe nogle af jer kunne hjælpe jeg sætter en fil ind
