Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17041 til 17060 af 22496
-
Latin -oversættelse .. :s
ForumindlægHejj alle :) - jeg skal have oversat en latin tekst til dansk, og er virkelig lidt lost .. men her er den: De familia et de re publica In familia et homines et animalia sunt. Homines aut liberi aut servi sunt. Peter familias et mater familias et proles eorum liberi sunt. Lucius est pater familia... -
Hjælp mig (haster)
ForumindlægHej folkens. Det vil være en stor hjælp vis i gider hjælpe med at rette de 6 sætninger. Tak på forhånd. ps. er ikke så god til engelsk, men har prøvet frem og mangler det sidste. Jeg kan godt lide timerne her på holsterbroskolen og hver enkelte timer lærer vi noget nyt, det er meget spændende ... -
matematik
Forumindlægc) Lad S=[0,10) χ N. hvilke af de 6 objekter er elementer af S(hvorfor/hvorfor ikke?) Den tømme mængde Ø, (pi,4), (kvadratrod af 2, 10), 0, (4,pi), {1,2}. a) Lad f: R-> R, f(x)=e3x find den maksimale codomæne så f er bijective. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak. -
differentier
Forumindlægbestem differentialkvotienten f'(x), når a) f(x) = ln(x)+2/x b) f(x) = 2quart x - x^-8 -3 nogle der kan hjælpe ? jeg har ingen anelse selv ! -
problemstilling
ForumindlægHej nogen der lige har tid til at kigge min problemstilling igennem, og se om spørgemålene virke realvante? Eller om der evt. mangler nogle andre problemstillinger jeg kunne arbejde med... http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=82017 -
SRP på 35 sider!?
ForumindlægJeg har skrevet SRP i mat og fys med hovedvægt på mat og den fylder nu 35 sider med det hele. Er det for voldsomt? Der er jo MANGE udregninger der tager MEGET plads? Desuden er der linjeskift => udregning => linjeskift. så der går to tomme linjer til én udregning.. -
Mangler navn på opgave!
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgave af min lærer. Altså jeg skal lave 33:5 til et blandet tal, og som jeg ved kan man ikke sige 33:5 så det skulle jo blive til et blandet tal. Men jeg har ikke rigtig styr på hvad det er jeg skal. Håber i vil give mg en hånd. Men problemet er bare at jeg ikke ved hvad ... -
Kun 20 sider- WHAT!?
ForumindlægHej sp, er lige nu igang med min sro.. Men helt ærligt, kan da ikke skrive lortet på kun 15-20 sider?? Har om stofskiftet og ærnæring, hvor jeg både skal lave en rapport over forsøg, beskrive cellens energiomsætning, beskrive diabetes 1 og 2 og et par ting mere.. Har pt. skrevet 25 sider, og man... -
1½ linjeafstand i SRP
ForumindlægJeg bryder mig ikke om 1½ linjeafstand. Er der nogen, der henvise mig til en kilde, hvor der højt og tydeligt står, at man SKAL(!!!) skrive med 1½ linjeafstand? Jeg har selv fået en vejledning, hvor det står, men det er jo bare en vejledning udarbejdet af min skole. Jeg vil gerne have fat i nog... -
Erik Morsing
ForumindlægKOntakt mig så snart det er muligt for dig, kan ikke få fat på dig - har du modtaget e-mail osv.? -
Fordoblingstiden og vækstraten
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til fordoblingstiden og vækstraten... Ville være dejligt med noget hjælp! Antallet N(t) af bakterier efter t døgn vokser i en bestem bakteriekultur efter forskriften N(t)= 100*e^0.23t Bestem N(0) og N(3). An... -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
Indledning - nogen der har en indledning, som må låne til inspiration?
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg kunne låne en indledning til et studieretningsprojekt - jeg er nemlig i tvivl om, hvad den skal indeholde.. -
Landbrugsrevolutionen & oldtiden..
ForumindlægHejj jeg har Historie, og ville lige høre om der er nogle som har gode notater til, landbrugsrevolutionen ? Vi er først lige kommet igang, og det kunne være rimelig dejligt at få lidt ekstra viden (baggrundviden) .. Og hvilket år var det man kaldte Oldtiden for - passer det at det ca. er for 1... -
Aftagende eksponentiel regression med Excel
ForumindlægDette er egentlig fysik, men passer lige så godt på matematik. Vi har om radioaktivt henfald og skal lave en aftagende eksponentiel regression/tendenslinje med Excel og kan ikke få programmet til at gøre det, plejer ellers aldrig at have problemer. Er der nogen der ved om det er muligt at løse de... -
Parabel
ForumindlægJeg sidder her uden helt at have forstået dem En parabel har ligningen y=2x^2-2x-2. Punkterne A og B ligger på parablen og har førstekoordinat henholdsvis 0 og 2. Bestem en ligning for parabeltangenterne gennem A og gennem B. Bestem et gradtal for en af vinklerne mellem de to fundne tangen... -
Sissa Ben Dahir
ForumindlægEn legende fortller at Sissa Ben Dahir for mange ar siden opfandt skak- spillet og viste det stolt frem til Indiens konge. Kongen blev sa begejstret for det nye spil at han gerne ville kbe det og tilbd Sissa Ben Dahir at han selv matte bestemme prisen. Sissa Ben Dahir tnkte sig grundi... -
arealet af en sekskant?
ForumindlægOpgaven er vedhæftet håber i vil kig på den :) Jeg synes den her opgave er meget tricky men jeg går også kun i 1.g. Jeg kan sagtens finde længden af BC, og også arealet af trekanten. Det gør jeg ved at dele den op i to retvinklet trekanter og så anvende cos og sin... Men når jeg så skal ... -
Hvordan regner jeg denne opgave ud?
ForumindlægEn flagstang står på vandret underlag. Når solhøjden er 55°, er skyggens længde 13,9 m. Hvor høj er flagstangen? Hvor lang er skyggen, når solhøjden er 40°? Hvad er solhøjden, når skyggen er 10 m lang?
