Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 17061 til 17080 af 23684
-
Skriftlig samfundsfag - hvad læser man op?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med lidt dårlig samvittighed, da jeg indtil videre ikke rigtig har brugt min læseferie særlig konstruktivt. Jeg vil gerne læse lidt på noget skriftlig samfundsfag, som jo er på mandag, men jeg ved ikke hvor, jeg skal starte, og hvad der er en god idé at læse på. Er der... -
Metode, darwin, evolution
ForumindlægHej, jeg skriver om Darwins evolutionsteori i AT, og jeg vil bare høre om der er nogen der vil hjælpe mig med hvilken slags metode det er? Jeg ved at der er induktiv og deduktiv metode. Og induktiv metode er når det ud fra data, kendsgeringer,observationer og iagtagelser laves hypoteser og teor... -
Lektiehjælp søges til projektledelse, intervention, ernæring og sundhed
ForumindlægKære dig som læser dette Jeg læser på 7 semester, ernæring og sundhed, en professionsbachelor som forhåbentlig opnås til sommer. Forhåbentlig gør at jeg søger hjælp. Jeg blev sygmeldt til modul 11 da vi skulle lave en projektstyring med udgangspunkt i 5x5 modellen, med knude i brystet og er n... -
Hvilke metoder skal jeg bruge ...
ForumindlægHvilke metoder skal jeg bruge, hvis jeg skriver om klimaforandringer (global opvarmning)? /Hildur -
Hjælp - metoder i historie?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet om konflikten i mellemøsten, altså problematikken i gaza. Jeg har skrevet i Dansk og Historie (men med samfundsfaglig vinkel, selvfølgelig). Kan man bruge den hermeneutiske spiral som metode i historie? Jeg har hverken brugt statistikker, modeller, interviews eller... -
Marxisme
ForumindlægHej med jer, jeg står og har lidt svært ved at forstå Marxisme. Kan i hjælpe med at forklare hvad det sådan går ud på?- Hvad er det inspireret af og er dets vigtigste pointer? Hvilken økonomisk politik skal staten føre ifølge den pågældende retning? Hvilke forklaringer tilbyder teorierne på... -
Kvalitativ/kvantitativ og Deduktiv/induktiv metoder
ForumindlægHey everyone.. Jeg er simpeelthen så forvirret mht hvad der er hvad! :S Er der nogen der kan fortælle mig hvad den deduktive og induktive metode er, og hvad forskellen er Og hvad er den kvantitative og kvalitative metode og hvad er forskellen?! :S På forhånd tak!! :) //- Mrsmuss -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg skal afslutte Fysik på B-niveau og jeg vil gerne gøre mit bedste i mine rapporter derfor vil jeg gerne spørge om I herinde kan komme med nogen gode tips om Hvad og Hvilke emner jeg skal skrive om og fokusere på... Det ville være en stoor hjælp, hvis I ville svare mig :-) På forhånd t... -
SSO - forslag?
Forumindlægjeg her samfundsfag på A-niveau, og vil meget gerne skrive min opgave i det fag. men jeg ved ikke helt hva jeg skal skrive om?har lidt selv nogle i ideer- noget med USA og george Bush?eller- Der blev for kort tid siden lavet en mindste vægt i forhold til højde på modeller, da man ente at man gav ... -
Hjælp til metoder i AT (his, psyk)
ForumindlægSå er det AT eksamen tid, og jeg skal på fredag aflevere min synopsis, men jeg er blevet lidt i tvivl om metodeafsnittet. Mit emne er "Slaget ved Stalingrad" og jeg skriver i henholdvis historie (A) og psykologi (B), så min problemformulering/problemstilling ser sådan ud: "Hv... -
SSO
ForumindlægNogen der vil bidrage med ideer til SSO ? Vil gerne skrive i dansk... -
Hermeneutiske spiral
ForumindlægHej Alle sammen.. Jeg skal til AT eksamen imorgen, og har siddet og prøvet længe at finde ud af hvad den hermeneutiske spiral går ud på... Så hvidt jeg har forstået går den ud på at for at forstå må man tolke, og for at kunne tolke må man forstå? Det virker lidt som noget vullepuk for mig, og ... -
Selvkritik
ForumindlægSkal op til AT- eksamen imorgen, og har jo hørt det altid er godt med selvkritik, hvis man kan finde noget væsentligt og argumentere for hvad man kunne have gjort anderledes... Jeg har kigget min opgaver igennem tusind gange nu, og kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes kunne bruges som s... -
AG OG EF
ForumindlægKunne godt bruge lidt hurtig repons på en aflevering til imorgen!Jeg har spørgsmålet: Kommenter niveauet for afkastningsgraden og egenkapitalens forrentning i A/S Chokoladefabrikken FRØEN og gør rede for sammenhængen mellem de to tal.Afkastningsgraden er 16,25 og er steget (12,8%)over en 3-årig p... -
Eksamen historie A stx - erfaring?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie A eksamen. Vi har 3 timers forberedelse og ½ times eksamination. Er der nogle der har erfaringer med denne eksamen? - hvordan forbereder man sig bedst muligt, hvor mange notater skal man have med sig ind, hvordan griber man bilagsmaterialet an når man sidder i ... -
Luksus
ForumindlægVil bare lige dele med jer at jeg fik 12 i mundtlig Spansk A. Skulle bare lige ud med min glæde....jeje Chao! -
24 timer - mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundlig eksamen i tysk. Som i jo nok ved trækker man en tekst, som man derefter har 24 timer til at forberede. Jeg ville lige høre om der var nogen der,efter at jeg havde lavet opgaven, kigge på den og eventuelt komme med bedre forslag? Jeg har eksamen i næste uge? Jeg p... -
KIg vedlagt billag en sød sjæl som kan hjælpe med de to opgaver
ForumindlægEn sød en der vil hjælpe -
Dansk mundtligt eksamen - DRAMA
ForumindlægJeg har trukket drama til dansk mundligt prøve. Vi har fået opgivet disse tekster: Romeo og Julie af William Shakespeare Erasmus Montanus af Ludvig Holberg Først bli'r man jo født af Line Knutzon Det værste og det bedste Søren Ulrik Thomsen Skal jeg så selv vælge min egen tekst, som o... -
Religion eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i Religion på mandag, og vi er en del som ikke ved noget som helst om hvordan den foregår? Så ville egentlig bare høre om der er nogen der har været oppe til religions eksamen eller der er nogen som ved hvordan den foregår? - Altså hvilken slags tekst man kan trække og hvad ...
