Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17061 til 17080 af 114887
-
Bestem ligning udefra retningsvektor.
ForumindlægSpørgelsmålet lyder: Bestem en ligning for den rette linje, der opfylder følgende: vektoren (4 3) er en retningsvektor for linjen • punktet P(−9,5) ligger på linjen.. Skal jeg bruge formel: a(x - x0) + b(y - y0) = 0 til at beregne ? Håber at der er nogle som kan hjælpe og tak på fo... -
Rødder til tredjegradspolynomium (hvor der kun er 2)
ForumindlægJeg skal finde rødder til polynomiet: x^3+3x^2-4 Normalt ville jeg faktorisere, og sætte ét x udenfor en parentes og bruge nulreglen, og så finde rødder til andengradspolynomiet inde i parentesen. Det kan jeg bare ikke, fordi der mangler 39;39;cx39;39; leddet som plejer at være i et tre... -
ligning
ForumindlægJeg har fået en ligning som lyder: (5-x) / 7 = (3 (x-13)) / 4 hvordan finder jeg x?, -
Syrer og baser (pufferopløsning), kemisk ligevægt og titrering
ForumindlægHey, Jeg sidder her og bakser med et par kemiopgaver. Er der nogen der kan hjælpe. Det er 3 opgaver: Opgave 1. Syrer og baser Forestil dig, at du skal fremstille en pufferopløsning, der er 0,150 M både med hensyn til CH3COOH og CH3COO-. Beregn hvor meget CH3COOH og CH3COONa × 3H2O man skal afvej... -
Reaktion mellem methan og dichlor
ForumindlægVed reaktionen mellem methan og dichlor dannes lidt ethan. Hvordan kan det forklares? -
Med hvilken hastighed voksede antallet
ForumindlægUdviklingen i antallet af facebook brugere kan beskrives ved modellen x: antal år efter 2008 f(x): antal facebook brugere i millioner. b) Med hvilken hastighed voksede antallet af facebook brugere i 2011 i følge modellen? Jeg har vedhæftet opgaven -
Ligning
ForumindlægHvordan løses ligningen: x^2-4/x-2=(x+2)(x+1)?? Jeg har prøvet, men ender med 3.grads-ligninger........Ligningen 12/x^2 + 16/x-2 = 0 volder mig også en del problemer...... -
opg.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave, kan ikke rigtig se den røde tråd i den ! Vil blive meget glad hvis jeg kunne få lidt hjælp. 1. En a-radioaktiv kilde har aktiviteten 370 kBq. a. Vis at kilden udsender 44,4 • 106 a-partikler I løbet af 2 minutter. En person har placeret direkte på huden. M... -
Differentialregning
ForumindlægHej alle, jeg håber i kan hjælpe med følgende opgave. Funktionen f har forskriften: f(x)=32x-2*3x+1 Bestem en ligning for hver af tangenterne i grafen for f i punkterne med førstekoordinat henholdsvis -1,0 og 1. Jeg har aldrig set sådan et udtryk før, derfor har jeg svært ved opgaven. -
Ligning!
ForumindlægJeg kan virkelig ikke få denne ligning til at gå op. Nu har jeg kæmpet med den i lang tid, så i må altså hjælpe mig.2x-9=1/3(x-7)På forhånd tak :) -
HJÆLP TIL DOPING!!!!!!
ForumindlægJeg er ved at skrive 3.g SRP, og jeg skriver i fagene Biologi - idræt. Jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål. Fremtidsperspektiverne for doping? - Hvordan tror i doping vil blive brugt i fremtiden? Vil doping ødelægge sportsverden? -
Grænseværdi og Ulighed
ForumindlægHar problemer med følgende 2 opgaver vedhæftet som billede. Har brug for en relativ grundig gennemgang. Alex -
Parabel
ForumindlægTegn parabelen y=-x^(2)+3x.Bestem:a: nulpunkterne. b: toppunktc: forskriften for parablens symmetrilinje.PÅ FORHÅND TAK !!! -
Aminer
ForumindlægHej Jeg skal beskrive aminer (nitrogenholdige stoffers) kemiske egenskaber. Jeg har beskrevet hvordan de har et ledigt elektronpar, og derfor kan protoneres, eller deltage som ligander i komplekser. Så har jeg skrevet at deres polaritet afhænger af hvilke radikaler dehar... Er det forkert? Og e... -
Hjælp til at finde den afledede funktion
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde den afledede funktion af f(x) = 3lnx-x ??? -
G påvirkning
ForumindlægHej, Hvordan er det nu mht. G påvirkningen af kroppen. Hvis man bliver udsat for 2 G, hvor meget er det så ens krop bliver tungere? Findes der en koefficient man skal bruge til dette? -
Hvilken fortæller er det?
ForumindlægHvad er det for en type fortæller, vis novellen bliver beskrivet som om at fortælleren var tilstede? -
Kemi spørgsmål (Mixed edition!!!)
ForumindlægHeyHer er lidt blandede kemispørgsmål....Hvis nogen altså har lyst til at svare1. Hvis man titrerer HCl med NaOH og målerledningsevnen, vil man se at ledningsevnen før og efter ækvivalenspunktet er forskellig. Er det rigtigt at det er pga at Na+ er bedre til at lede end Cl- fordi Na+ er lettere o... -
Optimering
ForumindlægJeg har lidt problemer med at eftervise funktionen. Jeg har forsøgt at opstille to ligninger, hvor jeg har L*B*H og så overfladearealet, men dog uden held. -
Kapitalapparat?
ForumindlægHvad betyder/er kapitalapparatet?
