Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 17061 til 17080 af 113755
-
Hvad er forskellen på Eksponentielle funktioner og Lineær funktioner?
ForumindlægHey alle i skønne mennesker.. Er der nogen der kan fortælle mig forskellen på eksponentielle funktioner og lineær udvikling? Please help me - skal til eksamen i morgen! -
SAP og ASAK
ForumindlægHvad står SAP og ASAK for ? og hvordan kan de udregnes .. skal op til eksamen imorgen, så det er lidt vigtigt at jeg får svar på det . tak på forhånd :) -
Karakterligning vs diskriminanten
ForumindlægHvad er forskellen på de to? Der er åbenbart mange måder at skrive karakterligningen, så jeg er lidt forvirret. Vi er forhåbentlig enige om, at formlen for diskriminanten ser således ud: d = b2 - 4ac. Men gælder disse parametre også for karakterligningen? Der synes at være forskellige meninger o... -
Biologi A Studentereksamen
ForumindlægHvordan forbereder man sig til eksamen i skriftlig biologi(gym.A niveau)??? -
komme videre
ForumindlægHej Jeg går på HG og jeg skal op i eø eksamen. Med en optagelsesprøve, lykkes det mig at komme ind på HF. Hvis jeg ikke kommer til EØ eksamen, sker der/forhindre det at jeg kommer på HF ?? Eller har HG noget med HF at gøre.. Fx: hvis jeg får 00 til eø eksamen, kan jeg så ikke komme på HF, da je... -
Reducering
ForumindlægReducer (1/a + 1/b)/ (a+b) Tænkte på: 1/a/(a+b) + 1/b/(a+b) = (a+b)/a + (a+b)/b = a+b ? -
Vinkelrette vektorer
Forumindlæg|vektor a|=5 |vektor b|=2 Vinkelen mellem vektor a og b = 30grader Så står der: Bestem tallet t, således at vektor a er vineklret på (vektor a+t*vektor b) Hvad skal jeg gøre her? Jeg ved at prikproduktet mellem de 2 vektorer skal give nul, men hvordan kan jeg beregne prikproduktet, hvis jeg ik... -
Matematik A 18 maj 2017
ForumindlægEr der nogle som var til eksamen igår som har lyst til at ligge sin vejledene besvarelse ud? Jeg skal til eksamen på tirsdag og har netop lavet sættet, men det kunne være sjovt at se om jeg havde regnet rigtigt :D -
Skriftlig dansk
ForumindlægNogen der har en ide om hvilke emner som muligvis kunne komme til den skriftlige eksamen 2.g. Et emne kunne vel godt være noget om religions forskelle tænker(Muhammed sagen). -
Ukendte ord..
ForumindlægHej, har du nogle ord som der ikke er så mange der ved hvad betyder eller i det hele taget nogle seje ord såsom: Onomatipoietikon=lydord... Som kan bruges til den danske mundtlige eksame.. -
HVORDAN GIK DET SÅ?
ForumindlægNu er eksamenerne begyndt!!! Mange skal op i AT først, for de mdt. eksamenerne begyndet først engang i juni. Men hvordan gik jeres eksamen? Skuffet? Bare glad for at det er overstået? Overlykkelig? -
Kan jeg stadig blive student?
ForumindlægJeg skal op til den sidste eksamen i 3g d. 26. Jeg har dog ikke været op til NV prøven i 1 g. Kan jeg stadig blive student. -
Karaktervægtning
ForumindlægHej. Hvis man afslutter et fag på C-niveau, så vægter det 1, ikke? Vil det så sige, at hvis man har været til eksamen i det fag, at årskarakter tæller for 0,5 og eksamenskarakteren tæller for 0,5? -
SU hvis man bliver væk fra sygeeksamen?
ForumindlægJeg har fået SU i december og januar, indtil jeg kan gå til syge-eksamen i januar. Det viser sig så desværre, at den syge-eksamen, som skolen kan tilbyde, ikke kan tages online, og da jeg tager uddannelsen online og bor i den anden ende af landet, er det ikke så smart. Så spørgsmålet er: Hvis j... -
Haster: Klage over SRP - gennemlæsning?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har skrevet SRP om dødsstraf i USA i fagene engelsk A og samfundsfag B. Jeg er meget utilfreds og uenig med min karakter og ikke mindst den feedback, jeg fik tilbage fra min vejleder. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, som vil læse min opgave og give et bud på en karakt... -
Hvor mange elektroner bliver overført?
ForumindlægJeg har to halvcellereaktioner: A) PbO2 + HSO4- + 3 H3O+ + 2 e- -> PbSO4 + 5 H2O B) PbSO4 + H3O+ + 2 e- -> Pb + HSO4- + H2O Og jeg skal finde ligevægtskonstanten for reaktionen C) Pb + PbO2 + 2 H3O+ + 2 HSO4- -> 2 PbSO4 + 4 H2O ved formlen logK = (z*(Eh-Ev)) / 0.0592 Hvor mange el... -
reducér
Forumindlægreducér((a^-1)^2(b^2-1))/(b+1)a <=>((1/a^1)^2(b^2-1))/(b+1)a <=>hvordan kommer jeg videre...?? -
at-emne
ForumindlægHej alle ! Er der nogen af jer, som skriver om jordskælvet i Lissabon 1755? i fagene naturgeografi og historie.. Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal arbejde det emne.. og er denne problemformulering for bredt? Hvilke årsager og konsekvenser havde jordskælvet i Lissab... -
Lampe-eksperimentet
ForumindlægHej Er der nogen af jer der evt har en rapport om et forsøg i naturgeografi der handler om varmekapaciteten for grus - lampe-eksperimentet. Man skulle blandt andet veje to sorte dåser, hvor der blev anbragt sand/grus i den ene dåse og vand i den anden.. ? Det ville være en stor hjælp som inspi... -
Rapport om salt
ForumindlægGodmorgen folkens, jeg tænkte på, om der var nogen, der ville være søde at kigge min naturgeografi-rapport om salt igennem. Den er kun 2 sider lang, eller "kort" :) - Kan bare sende den til jeres e-mail, hvis det er. - På forhånd tak..
