Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 17061 til 17080 af 321608
-
Glykoprotein
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med min SRP og skal forklare den kemiske opbygning af EPO. Jeg har fundet ud af at EPO er et såkalt glycoprotein bestående af 165 aminosyrer. Jeg ved ikke hvor meget lærerne forlanger at jeg skriver omkring den kemiske opbygning. Desuden er det svært at finde litteratu... -
at anslå
Forumindlæghej.. hvad betyder det helt at anslå et atom? altså jeg ved det kan gøres ved at accelere elektroner ind i andre atomer vha. Franck Hertz forsøget? men hvad sker der når man anslår (defination) og når atomerne er anslået falder de tilbage til grundtilstanden hvilket kun kan ske hvis de udsen... -
Titrering af NaCl
ForumindlægHej, Nogle der kan hjælpe med, hvad man kan tale ud fra de to bilag samt udfylde skemaet eller hvordan man gør? -
boksplot
ForumindlægHvordan skal jeg behandle disse data for at opstille et boxplot? 15 læger blev udspurgt hvor tit de havde udført en vis operation og svarede følgende: 27,50,33,25,86,25,85,31,44,20,36,59,34,28 -
Hjælp med opgaven
ForumindlægSe venligst vedhæftede fil På forhånd tak. -
Hvordan?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvor og hvordan man skal regne sit gennemsnit ud? -
Hjælp!
ForumindlægJeg skal besvar denne spørgsmål i matematik og ved ikke helt hvad jeg skal svare. Hvordan skal man definere et tal? -
übertheory
ForumindlægDet er jo i teorien ganske ejendommeligt, at universet lader sig definere via matematik - vi opererer med formler der gennem n aksiomer danner en harmonisk, logisk struktur. Disse ”postulater” som umiddelbart forekommer ubevislige regnes for matematikkens byggeklodser og kun obskure sind tør stil... -
BNP - oplyst?
ForumindlægHejEr der nogle, der ved og kan uddybe, hvorfor nogle lande ikke oplyser tallene for deres BNP? Der kan selvfølgelig være politiske forhold, der spiller ind. F.eks. har Irak ikke opgivet det. Kunne det være fordi, diktatoren Saddam Hussein sad på magten og forsøgte at skjule landets BNP? Hvilken ... -
Hyppighed osv. HHX.
ForumindlægHejsa (-: Jeg har fet til opgave at løse en opgave, der lyder følegende: "Birgit har over en periode optalt, hvor mange cigaretter hun ryger pr. dag. Resultatet er følgende: ANTAL: 12 15 17 18 20 HYPPIGHED: 10 20 25 30 15 A) Hvor mange dage har Birgit i alt talt sit forbrug? B) IIllustrer ... -
Hader min mat lærer!
Forumindlægfor 4 måneder siden, fik jeg stort set 10 og 11 i mat, men efter at vores gamle lærer er kommet tilbage er mine karakter faden, får kun 8 og 9 jeg er yderst nervøs og føler mig usikker, jeg har aldrig haft det sådan før :( er det bare mig der har det sådan? Så er der også lige det med at hun mås... -
Min egen definition af C!
ForumindlægGoddag! Jeg er så småt gået i gang med at skrive mit studieretningsprojekt trods det først rigtigt starter i December. Mit emne er Komplekse tal og Ellære, og da det er stensikkert at min problemformulering vil kræve af mig at jeg skal lave en indføring i de komplekse tal, er jeg gået i gang med... -
korrekte naotation af grundmængde, definitionsmængde og værdimængde ??
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan skriver jeg min grundmængde for ligninger, når jeg fx skal skrives x tilhører alle de reelle tal forskellig fra 3 og 5. Eller x tilhører alle de relle tal større end 2? Det samme med definitionsmængde og værdimængde for funktioner. Hvordan skal det skrives, fx funktione... -
Fokus på Fremtiden
ForumindlægFokus på Fremtiden Vi er i dag i Danmark i en situation med en stærk økonomi, en statsgæld der bliver betalt af i lynfart og der er investeret en masse penge i sundhed og velfærd. Derfor mener jeg at det nu er på tide, at vi begynder at investere mere i vores fremtid. Folkeskole er grundstenen ... -
Fedme - et samfundsproblem med teori?
ForumindlægHej! Jeg skriver en opgave i samfundsfag som hedder krontrol eller tillid.. I et spørgsmål skal jeg undersøge hvad der af materialet i et bilag kan udledes om fedme i Danmark. Indtil videre har jeg redegjort for bilagene.. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg kan koble teori på.. Er der nogle ... -
hvad sker der hvis jeg ikke går til eksamen?
ForumindlægJeg har fået nogle 11 og 13 taller, og jeg overvejer virkelig at ikke komme til min mundtlige tysk eksamen. Ville jeg bare få 03 så?? eller 00?? ( gammel ordning) tak! -
løsning af diff. ligning
ForumindlægGodaften, jeg er i min matematik aflevering stødt på følgende opgave, som jeg virkelig ikke kan gennemskue: For ethvert tal k er en funktion f bestemt ved f(x)=ekx^2 Bestem tallet k, således at det for alle reelle tal x gælder, at f''(x)+x*f'(x)+f(x)=0 -
Er essay fag- eller skønlitteratur?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og vi har lige haft om genrer. Jeg ved noget om essays, da jeg har taget et Coursera kursus i fantasy og science fiction, hvor vi skulle skrive et essay om ugen. Min lærer skulle til København et par dage, så vi havde vikar en torsdag. Vi fik en test/nog... -
Debat: Abort og etik
ForumindlægEr det moralsk rigtigt eller forkert at få foretaget en abort? og hvad er det, der gør det "rigtigt" eller "forkert"- Kan man argumentere for at et foster har specielle rettigheder? Hvis ja, hvad er grunden til disse rettigheder? det er svært etisk spørgsmål, men giv dit bud!m... -
Mitose og Meiose
ForumindlægHej Nu har jeg længe siddet og læst hvad mitosen og meiosen er, men jeg har stadig ikke forstået det :(. Altså hvad er det store forskel mellem disse to? Og er der nogen der kan forklare det ud fra det figur jeg har vedhæftet. Hvad der sker trin for trin? Det er især meiosen jeg har problemer med...
