Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 17121 til 17140 af 21415
-
Fremskridtspartiet!
ForumindlægHvad var årsagen til dannelsen af Fremskridtspartiet og Kristeligt Folkeparti?Her er hvad, jeg selv har svaret - er det præcis sådan, det var?Fremskridtspartiet : Advokat Glistrup kom ikke ind i De Konservative. De vidste, han ikke var helt fin i kanten. Han vil hjælpe velstående danskere til at ... -
Buffer og pH
ForumindlægOpgaveformulering: "Antag, at du har det korresponderende syre-basepar H2A(-)/HA(2-), idet det vides at pK(H2A(-))=pH=7,59 samt at [HA(2-)]=0,04. 0,01mol af syren HB med pKa=5 tilsættes. 1 Liter opløsning haves. Find pH og angiv ligevægt.Tip: Reaktionen forløber til højre. pK(HA(2-)=9,80&quo... -
synopsis i dansk - FSA! [HASTER]
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i dansk på fredag, og tænkte på om nogle af jer kan hjælpe mig med at give en begrundelse for valget af min artikel (trak en artikel som fordybelsesområde), det er en synopseprøve der er tale om :) - Håber nogle af jer hurtigt kan hjælpe mig med en begrundelse, jeg har va... -
Psykoanalyse af Hitler
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder i øjeblikket og skriver AT eksamens synopsis. Jeg har valgt at have om Hitler, hvor jeg vil belyse hvem Hitler var og hans vej til magten gennem Histore (A) og psykologi (C). Historie som samf og psykologi som hum. Jeg har to problemstillinger der omhandler psykologi. Den... -
Gnidningskoefficient - HJÆLP
ForumindlægHej alle Jeg er ved at lave min fysikrapport til i morgen har lige et lille spørgsmål: Jeg har en forsøgsopstilling, hvor en vogn står på et bord, og trækkes af et lod som hænger ned. m(vogn)= 4,02 kg Den aflæste friktion på en (mlod, Fres)-graf er 0,4 N. Nu vil jeg så gerne ber... -
24 timers forberedelse, industrialisering
ForumindlægHej jeg har trukket emnet industrialisering, og har brug for hjælp til en eller flere problemstillinger.! Jeg har fået følgende tekster: tekst 1: Pastor Fabricius beskriver Horsens i 1879: Handler kort om industrialiseringens fart/udvikling i Horsens tekst 2 : En kvinde fortæller i 1927: Handler ... -
HASTER. Eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle der ved noget om historieeksamen. Jeg har trukket emnet Vietnam: Geneve-konferencen. - Jeg har først præsenteret mine kilder - Så har jeg lavet kildekritik på de kilder jeg har fået udleveret, her har jeg lavet en fælles, da alle kilderne minder om hinanden. - Så har jeg skrevet en kort... -
Blod og blodtyper - eksamens spørgsmål.
ForumindlægJeg har lige nogle spørgsmål som nogle klogere hoveder muligvis kan hjælpe mig med. Det omhandler blod transfusion til fostre der er rhesus-positive og anti-d indsprøjtning til kvinder der er rhesusnegative og har båret et barn der er rhesus-positivt. Først og fremmest har jeg brug for lidt viden... -
Essaykonkurrencer
ForumindlægStudenter i verdensklasse Ved du lige præcis hvad der skal til, for at en gymnasial uddannelse er "verdensklasse"? Og kan du skrive et essay omkring dette? Kan du svare ja til begge, så skulle du deltage i GL's konkurrence med en førstepræmie på 10.000 kr. Baggrunden for konkurrenc... -
Idéer til min novelle?
ForumindlægHej allesammen, jeg lave en novelle, hvorpå jeg skal fortsætte en scenarie min lærer har uddelt til mig. Kort sagt handler den om mode. Her er den korte scenarie: Katastrofe. Så kort kan det siges. En komplet katastrofe. Rachel – kendt blandt tusindvis af fans af hendes blog som &ldquo... -
Gode links til kemi
ForumindlægKemiassistent Kemi-assistent: Giver dig mulighed for at beregne fx massefylder, fortyndinger, stofmængder mv., der er pensum for kemi C på de gymnasielle uddannelser. Der er i programmet mulighed for at se beregningstrinene. Kemi-assistent version 2.9 - Download. Læs mere her: http://kemi-assist... -
Hydrogenatomer
ForumindlægDenne opgave er om et radioteleskop der registrerer elektromagnetisk stråling med frekvensen 1,42E9 Hz fra verdensrummet (håber alle er med på, at E står for 10^).Jeg har fundet bølgelængden af strålingen (0,211 m).Antennen modtager energi med effekten 9,9E-14 W, og har fundet, hvor mange fotoner... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægI brætspillet Matador slår man med to terninger og rykker efter summen af deres øjne. a) Er det rimeligt at antage, at udfaldet af de terninger er uafhængige af hinanden? b) Opstil et sandsynlighedsfelt, som beskriver de mulige udfald for kast med to terninger. c) Michael spiller Ma... -
Hjælp i Århus søges.
ForumindlægHej. Jeg læser til Social - og sundhedsassistent i Århus og skal lave en mindre opgave om syrer og baser. Opgaven er på C/D? niveau og jeg kunne godt trænge til lidt hjælp. Opgaven er næsten lavet - skal fremlægges mundtligt. Definition af syrer baser. Kan jeg godt. Neutralisering. Skal jeg have ... -
Bøger sælges: Menneskets anatomi og fysiologi samt biokemi
ForumindlægTitel: Arbejdsbog til Menneskets anatomi og fysiologi Udgivelsesår 2002 Forfatter Olav Sand et al Udgave 1 Bogen fejler intet udover at der er skrevet med blyant ved enkelte emner. Kan hurtigt viskes ud. Bogen er næsten ikke brugt. Selvom den er af 1 udg. kunne jeg sagtens bruge den u... -
8 korte tyske sætninger - rette?
ForumindlægNogen der vil være sød og rette de her sætninger? (fra dansk til tysk) Die Mutter hat ein gutes Verhältnis zu ihr Mann. Moderen havde et godt forhold til sin mand. Sie Freude sich an die kleine Dingen in Leben. Hun glædede sig til de små ting i livet. Die Familie ist nicht gesund weil... -
frit fald / mekanisk energi
ForumindlægHejsa , jeg har til aflevering fået den opgave for , og den voldet mig mange problemer da fysik ikke er min stærke side.' En lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2... -
energi
ForumindlægEn lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2 under faldet. a) Med hvilken fart ville rakethylsteret ramme jorden, hvis der ikke var luftmodstand? den har jeg fundet ud af... -
Retroduktion
ForumindlægJeg skriver speciale (er ikke nået så langt, derfor lidt svævende...) hvor jeg vha feministisk kritisk diskursanalyse analyserer online materiale fra en patientorganisation, som specifikt retter sig mod kvinder. Min positionering er i socialkonstruktivismen, og jeg vil i diskussionen teoretisere... -
Gastarbeiter in der BRD
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til en tysk oversættelse. Jeg skriver teksten på dansk neden under. Jeg har selv lavet den på tysk(men det er jeg ikke så godt til) og vil gerne sammenligne min med jeres.Også nogle gæstearbejdere er arbejdsløse, men de fleste af dem har et job. Uden dem kan mange fab...
