Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17121 til 17140 af 158923
-
Hjælp med idéer og litteratur til SRP emne (Bobler på internettet.. boblestudie)
ForumindlægHej allesammen, da jeg nu går i 3.g er der vil jeg snart skulle til at skrive en SRP opgave, og som emne har jeg valgt bobler på internettet (sociale medier, finansverdenen mv.), med udgangspunkt i Matematik A og Informationsteknologi (IT) B. Jeg har ikke noget problem i at skrive en masse om em... -
Hvad viser dette bevis/hvad er det bevis for? f(x)=y=ax+b <=> f(x+1)=a*(x+1)+b
Forumindlæg -
koordinatsystem
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan trekanten skal se ud. Enheden på akserne skal være 1 cm. A: (-1,1) B: (2,6) C: (-1,6) Kunne i være søde og tegne dem ind i et korrdinatsystem så jeg kan se om det er rigtigt det jeg har lavet? -
Arkitekt uddannelse
ForumindlægEr det meget nødvendig at man har matematik på A niveau? Vi skal vælge valgfag, og er meget i tvivl om det skal være Engelsk A eller Matematik A? -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Søger en lektiehjælper
ForumindlægHej jeg søger hurtigst muligt en lektiehjælper i matematik på a-niveau -
sort STUDENT hue?
Forumindlægja hvornår får man den? nogen siger, at det får man hvis man har 3 naturvidenskabelig (mat./kemi/fysik) fag på højniveau (A) på den almen gymnasieen anden siger, det får man hvis man har 11,5 eller over i snit er der nogen som kender svaret? -
Vektorer
ForumindlægHjælp til denne opgave -
Socialrådgiver?
ForumindlægHej jeg vil uddanne mig som socialrådgiver, men jeg ved ikke om jeg skal tage STX, HF, HTX, eller HHX. Hvilken vej vil passe/ vil være en god ide til min uddannelse synes i? Og hvilke studieretning passer til uddannelsen? Jeg har søgt indtil videre stx og hhx, men jeg vil spørge jer der har må... -
Valgfag og fortvivlelse
ForumindlægHej Det er nu blevet tid for mig, som 2.g´er, at vælge valgfag. Mit valg står mellem Matematik A og Fransk A. Min studieretning ser sådan ud: Biologi A, Idræt B og Matematik B. Min niveau i matematik ligger i øjeblikket på middel/lidt over middel, mens det i fransk ligger en del over middel. D... -
Generelle forberedelse til undervisning.
ForumindlægHejsa. Jeg går nu i 3g på HTX matfys, og fordi dansk ikke er min modersmål så vil jeg helst spørge andre om nogen tricks til forberedelse til undervisning. Fx hvilken litteratur har i læst for at blive bedre til det gammel danske sprog, eller hvad for noget opslagsværk har i brugt til at lære at ... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g på en sproglig linje og nu er det lige ved, at være oppe over at vi skal vælge vores endelige studieretning, hvilket jeg har lidt problemer med. Jeg er allerede helt sikker på at jeg skal skifte til en naturvidenskablig linje, men jeg ved står imellem to forskellige. En med mat... -
Matematikbutikkens besvarelse...
ForumindlægHar købt nogle færdigregnede besvarelser på www.matematikbutikken.dk og har forsøgt at regne dem selv. Dog er jeg gået lidt i stå ved flg. enkle reduktion: (a-b)^2 -2b(b-a)Som matematikbutikkens besvarelser laver om til: a^2-b^2-2ab-2b^2+2abHvor jeg vil have det til: a^2+b^2-2ab-2b^2+2ab For jeg ... -
Valg af fag til 3.år.
ForumindlægEr det bedst at vælge fag som kan gavne - hvis alt går vel. Eller fag som man ved man kan score end god karakter i?. Fx. for mit vedkommende. Jeg er god til biologi, så ved, at hvis jeg havde valgt biologi B, kunne jeg ihvertfald godt få 7 eller 10 efter den nye skala. Men, jeg har valgt Engelsk... -
Gode gymnasier i København
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge gymnasium, så jeg ville spørge, om I kender til nogle gode gymnasier i København-området. Jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag, så jeg tænker jeg vil vælge mat A, fysik A eller biotek A. Jeg tænker, at det enten bliver Gefion, Rysensteen, Sukkertoppen, Ørestad... -
karakterspørgsmål!
ForumindlægDet siges at Matematik på B-niveau tæller en tredje del, og matematik på A-niveau tæller to tredje del. Hvordan skal det forstås? -
Forslag?
ForumindlægNogen der har nogen gode ídéer til emner, hvor matematik A kan indgå sammen med idræt B eller biologi B -
Studieretningsprojekt Mat/Dansk
ForumindlægJeg mangler lidt inspiration til mit studieretningsprojekt. Hvordan kan man blande Mat som hovedfag - og Dansk?. Jeg går desuden på HTX. Alle i klassen har svært ved at finde relevante emner, man kan tage fat i. Nogen der kender nogle idéer?. Mvh, JJ -
Differention af brøker, Vejen til Matematik B2, Opgave 115, Side 158, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægJeg har to opgaver som gerne vil have hjælp til at differentiere c) f(x) = (x1/2 - 7) / x2 d) f(x) = 2ex / (ex -1) På forhånd tak -
har i svar med sikkerhed
Forumindlæghej, jeg gå på HF, og idag er karakterne fra skriftlige eksamerne blivet lagt ind. men jeg havde spørgsmål vedr. matematik. matematik som helhed både skriftlig og mundtlig står hver for sig selv altså der stå. skriftlig 0,75= 4 mundtlig 0,75=00 altså hver af dem har en vægt på 0,75 dvs. ...
