Søgning på: international politik noter. Resultater: 17121 til 17140 af 22193
-
Verdens mest geniale ide
ForumindlægHej :) apropos ingen ting Jeg Tænkte jeg på (til ledelsen af studieportalen) hvad mulighederne ville være for at lave et download med HELE studieportalen (alle opgaver noter osv. på hjemmesiden) således at man ville kunne have tilgang til det offline og derfor gerne medbringe det til eksamen? ... -
Kan sige det?
ForumindlægSome impressions may often be our occasion of making up friendships in untraditional ways some may not. Some of them are quickly repressed by our consciousness, whereas some of them keep pursuing us throughout life – occasions resulting in love, hate perhaps compassion, a diminutive glance ... -
Hvilken formel skal jeg bruge?
ForumindlægJeg har to steder i min noter skrevet to forskellige ting.\n\nDet drejer sig om resonasfrekvenser i et halvåbent rør. Jeg har fundet lambda og jeg har v.\nHvilken formel skal jeg så bruge:\nf=v/lambda\n\neller\n\nf=(v*(n+1))/(4*L).\n\nL =rørets længde, mens n er 0,1,2...\n\nHvilken en skal jeg br... -
Genitiv ved personnavne
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at skrive noter til fransk årsprøve, og er nået til afsnittet om ejefald... Jeg har indtil videre fundet ud af, at det forholder sig således: • de + le = du • de + les = des • de + la = de la Men jeg kommer nu i tvivl om, hvordan man gør ved personnavne o... -
geografi labratorieøvelser
ForumindlægJeg mistet mine noter til labratoieøveler i geografi, håber der er nogen der kan hjælpe med at få dem genskabt - Stavning Ø – BarriereØ og lagunedannelse - Jordbundsudvikling på Stavning Ø - Opmåling og tegning af profil fra hav til lagune - Fremstilling af kort over udsnit ... -
Termodynamik..
ForumindlægHey!\n\nVille høre om nogen tilfældigvis ligger inde med noter til noget "kemisk termodynamik" (2 årige A-niveau) og evt. havde lyst til at dele dem ud på siden her?? :)\n\nVille være super fedt, især da jeg har måtte være fraværende i en del af timerne hvor dette kapitel er blevet gen... -
Rustfrit(fast)stål 18/10 = forholdet ml. hvad?
ForumindlægKan ikke huske det længere!\nForholdet ml. krom og stålen eller sådan\n\nQues 2: Nogen der ligger inde med gode noter omkring følge metaller..?\n\nFe 360 (jern)\nRustfast stål\nMessing\nKobber\nAluminium\n\nHar lidt, men det er ikke så meget.\n\nPå forhånd tak.\n\n -
Monotoniforhold
ForumindlægHej matematik-genier, Well, så er der dem der skal til skr. matematik om 13 timer og 39 min :) Alene af den grund kigger jeg mine noter i gennem, regner på nogle opgaver jeg har sværest ved osv. osv.. Jeg har på forhånd fået at vide, at man kan komme op i monotoniforhold uden hjælpemidler. Er de... -
fra et spil kort... (statistik)
ForumindlægFra et spil kort trækkes et kort, kortet noteres, og det lægges tilbage i bunken. Dette eksperiment gentages 12 gange. Beregn sandsynlighederne for følgende hændelser: A Der er netop 9 billekort (6 decimaler) B Hverken spar eller hjerte forekommer (6 decimaler) C Der er præcis 3 spar (decim... -
Acceleration i det skrå kast?
ForumindlægHej med jer, Jeg har bemærket at min lærer tegner accelerationsvektoren lodret op og skriver den som <equation>a_y=-g</equation> Men burde den ikke i virkeligheden pege nedaf mod jorden, for nå man fx kaster en bold i et skrå kast, så vil den accelererer ned mod jorden lige fra det øj... -
Shopping for One
ForumindlægHej, Vi er i øjeblikket igang med at læse en tekst ved navn "Shopping for One", men jeg syntes simpelthen den er SÅ UNDERLIG...Jeg søgte her på siden og kom frem til at, der også var andre der syntes det, men det gode ved at søge var at DER VAR NOGLE DER HAVDE NOTER TIL DET....https://w... -
Hjælp Darwin [Bio/his]
ForumindlægJeg vil virkelig gerne slutte på en fornuftig karakter, men er bange for at jeg har gjort det svært for mig selv. Jeg har lagt min AT opgave op på nettet, please læs og hjælp mig konstruktiv. Tekst med fed skrift er ikke med i den afleverede opgave, det er snarere noter til mig selv & ting je... -
Uafhænghed - Sandsynlighed
ForumindlægHej.Jeg forstår ikke hvordan det med at afgøre deres uafhænghid skal løse.Opgaven:Fra et almindelig spil kort trækkes 2 kort, og efter hvert udtræk noteres kortet og lægges tilbage i bunken. Betragt Hændelserne:A: Begge kort er hjertermit svar: 1/16B: Mindst eet af kortene er et billedekort (Kn,... -
Find sinus for forskellige vinkler
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at skrive nogle noter til matematik eksamen. Et at punkterne i et spørgsmål omkring sinus er at jeg skal bestemme nogle af de eksakte sinus-værdier for udvalgte vinkler. Og her menes der naturligvis ikke at man skal slå op i sinustabellen eller lommeregneren :) Je... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej alle. Jeg sider og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik, og jeg er faldet over et bevis for den rette linje under emnet vektorer i planen, som jeg ikkee helt forstår. Sætningen lyder: Linjen med ligningen ax+by+c=0 har en normalvektor n med koordinaterne n= (a , b). Beviset består ... -
rapport
Forumindlægjeg er igang med at samle mine noter sammen til en rapport udfra vores forsøg, men nu falder jeg over et spørgsmål som skal besvares i rapportenhvor stor en del af energien fra gassen forsvinder ud til omgivelserne?(forsøget gik ud på at opvarme 1 l vand med et campinggas og vi skulle veje gassen... -
Biord eller tillægsord?
ForumindlægMaybe it's because your radio can't play that loud You may not think it's hard to study for an exam Just promise me you won't take it hard if you don't pass Er der markerede ord biord eller tillægsord, og hvad er din argumentation? -
Forbrænding
ForumindlægJeg har skrevet i mine noter:Ved fuldstændig forbrænding i organisk kemi dannes CO2 og H2O.For et stykke tid siden spurgte jeg om, hvordan man definerede et organisk stof. Og så vidt jeg husker var der enighed om, at CCl4 (et carbon og 4 chlor) var et organisk stof. Men ved forbrænding af denne v... -
24 timers eksamen :O
ForumindlægHej SP :) Sidder i forberedelse til tysk eksamen i morgen, og har trukket en tekst af Jakob Arjounis, et uddrag af hans roman Magic Hoffmann :) Ville høre om der er nogen der har noget liggende, noter, analyse eller noget lingnende. :) For så ville jeg rigtig gerne se det.. Jeg ved ikke hvilke... -
Er du klog?! Overtryk og tryk!
ForumindlægDet er du hvis du kan hjælpe mig :D Her er et billede som skal forestille en oppustet ballon, der sidder på et langt glasrør. Det blå er vand. http://i41.tinypic.com/25zkv3d.jpg Hvordan kan jeg bestemme overtrykket og trykket i ballon? Jeg ved at højden mellem de to overflader er 39 cm = 0,39 m O...
