Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 17121 til 17140 af 179351
-
Mat A HTX Skriftlig
ForumindlægVar der andre, der synes at den var utrolig let? -
3 opgaver på A niveau
Forumindlæghejsa.. Opgave 1 En harmonisk oscillator er opbygget af en lodret hængende fjeder med et påmonteret lod. Fjederkonstanten er 105,8 N/m, og loddets masse er 118,4 g. Oscillatoren sættes i svingninger. Beregn dens frekvens i Hz med 2 decimaler. Opgave 2 En skråplan danner en vinkel på 27,2&... -
Reducér brøk (A)
ForumindlægReducér brøken. Jeg ved ikke helt, hvad jeg stille op med denne. Jeg har prøvet flere metoder, men det går ikke rigtig op og nu sidder jeg fast. På forhånd tak. x2+3x -------- x(x2+6x+9) -
Kronik STX A
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg læser lige min gamle dansk stile. (skal op til skriftlig dansk nemlig). Min lære har skrevet "der må ikke bruges citater i kronik", kan det passe? -
Bestemme a og b
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med hvordan jeg kan løse denne? Jeg har aldrig lavet noget opgave ligesom den, så er ret stuck og har prøvet lidt forskelligt, men ender med at se helt forkert mht svar og de betingelser der er. -
Bestem tallet a
ForumindlægHej! Hvordan regner jeg opg. b) Tak på forhånd -
a letter in engelish :)
ForumindlægHEJ HVORDAN KAN JEG LAVER EN ENGELSK LETTER ??? TAK -
Hvordan bestemmer jeg tallet a?
ForumindlægHej, jeg har det virkelig svært ved denne opgave, er der nogen som kan hjælpe med mig at løse den? Jeg har helt lost :[ -
Fysik A - Fjederkonstant
ForumindlægEn vanddunk hænger i en legetøjsbue. Massen af dunken med vand er 3,0 kg. Vanddunken trækkes lidt ned og slippes. Herved sættes den i lodrette harmoniske svingninger. Forsøget gentages med forskellige mængder vand i dunken. Tabellen viser sammenhørende værdier af svingningstiden og dunkens masse... -
Bevis for a^x differentieret
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at gennemgå beviset for ax differentiet. Jeg kommer til et sted ax0 * lim h--> (ah-a0 )/ h = f' ' (0 ) Hvorfor er dette f' ' (0) ? -
mat a - vektorer
Forumindlægnogen som uddybe opgaverne herpå? tak på forhånd:) -
Bioteknologi A: Enzymkinetik
ForumindlægHejsa, Jeg er igang med nogle opgaver med enzymkinetik, hvor jeg er gået i stå ved følgende opgave: I et eksperiment med hydrogenase undersøgte man sammenhængen mellem enzymets substratkoncentration og reaktionshastighed. Resultaterne af eksperimentet ses i figur 2 (Vedhæftet): Opgavent: -... -
Fransk A disposition
ForumindlægJeg har ingen problemer med selve sproget men jeg ved ikke hvilke punkter man skal have med i fremlæggelsen/dispositionen.... andet end et kort resumé, temaer og perspektivering. skal man fx. fortælle noget om forfatter eller skal man ligefrem analysere teksten? kan i please komme med nogle idéer... -
Uafhængig af a og/eller b
ForumindlægHej, jeg er gået i stå ved denne opgave. Kan ikke lige se, hvordan jeg umiddelbart skal kunne løse den nemlig -
Delopgave A: Det danske demokrati
ForumindlægHeey sp'er. jeg sidder med en samf, aflevering. En eksamensæt fra juni 2012 og jeg har problemer med at komme igang, så er der nogen der har lavet denne eksamensæt og har intet imod at hjælp mig med det. på forhånd tak -
det(a,b) 2D Vektor
ForumindlægJeg har en sætning der hedder det(a,b)=|a|*|b|*cos whvor w er den fortegnsbestemte vinkel mellem a^ og bv er den fortegnsbestemte vinkel mellem a og bindsætter man w=(90-v) kan man omskrive ovenstående formel på denne mådedet(a,b) = a^ * b = |a|*|b| cos w = |a|*|b| * cos(90 - v) = |a|*|b|* sin vh... -
Engelsk - a little help :)
ForumindlægHej med jer. Håber i kan hjælpe mig lidt med den opgave. Jeg har ikke så meget at skrive udover at den første er mere "akademisk" iforhold til den næste som er basseret på dialoger. Gør kort rede for stilistiske forskelle mellem nedenstående tekster med hensyn til sætningsop... -
¤¤Nogen der har læst til historie eksamen?¤¤
ForumindlægHej,jeg skal til mundt. historie eksamen snart, og ville høre om det er fuldstændig urealistisk at tro at jeg kan læse et pensum på 500 sider på 5 dage?Hvor lang tid har I brugt? (modtager gerne gode fif og kneb til denne type eksamen ;) ) -
Bestem a og b
ForumindlægHej. Nogen der vil hjælpe??? -
Finans - Mat A
ForumindlægJeg har siddet med en opgave meget længe nu og kan ikke få det rigtige resultat. kan nogen evt. hjælpe med svar ! Opgaven lyder således: Frederik har til køb af en ny bil lånt 116.000 kr. i banken. Lånet skal tilbagebetales med en halvårig ydelse på 4621 kr. Renten er 2,5 % pr. halvår. A) Jeg ska...
