Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17121 til 17140 af 23683
-
kinetisk energi i et relativistisk stød
Forumindlæghej! i et stød er impulsen bevaret i et stød uanset om det er relativistisk eller klassisk. Men hvad med den kinetiske energi? i den klasssike forstand er den kinetiske energi jo kun bevaret i et elastisk stød, hvad med i relativistisk forstand? har søgt og søgt på svar, så er der nogle herinde ... -
Diskussion HVOR MEGET?
ForumindlægHej jeg i min srp ved at diskutere, men kan kun få det til at fylde lidt over 3 sider, er det tilstrækkeligt eller skal jeg bare gå i detaljer? -
Deskriptiv statestik
ForumindlægHej SP Jeg har i lang tid haft problemer med at forstå, hvad definitionen på varians, spredning og outlier er. Så mine spørgsmål er: 1. Hvad er en varians? 2. Hvad er en spredning? 3. Hvad er en outlier? 4. Hvad fortæller disse tre størrelser? Tak på forhånd -
Hvad skal jeg lave i fremtiden?
ForumindlægHej Sp. Jeg er i meget i tvivl omkring min fremtid, egentlig var mit ønske at arbejde inden for bank eller forsikring. Har fået at vide fra mange folk, at høje karaktererer bliver vægtet højt, hvis man skal formå at få sig et job, og jeg ligger kun på middelkarakterer og går i 2.g på HHX. Skal... -
Rettelser
ForumindlægHej. Jeg skal afl. en tyks afslutning af en film den hedder ''Engel und Joe'' i morgen i tyks. det betyder rigtig meget for mig hvis der nogen der lige gider ret min opg. her.... Engel träumen ist Erfolg. Sie sind in den Zug. zwanzig Minuten Joe und Engel Ankunft in Berg, aber ... -
Hvad er bilag?
ForumindlægJeg har tænkt lidt over bilag, og har ikke kunne finde noget om dette.. Jeg ved godt at bilag, kan være regnskaber, grafer, billeder osv. men kan det også være teorier hvor der er forklarende tekst til? Eller skal disse teorier, eksempelvis hofstede's kulturelle dimensioner, være i selve syn... -
Logistisk differentialregning
ForumindlægHvorfor aftag er den relative vækstrate, når en befolkning vokser. Hvis man laver en graf over y'/y som funktion af y, vil man se, at grafen aftager lineært. Men hvorfor? -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ... -
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz. -
studie hjælp
ForumindlægJeg ville altid gerne studere Jura, men mit gennemsnit er desværre for lavt. Nu har jeg fundet ud af at jeg eventuel kunne tage min bachelor i HA Jura, og derefter skifte over til det almindelige jura studie. Nogle der har forstand på om det kan lade sig gøre? For at kunne komme ind på HA jura... -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
De evige tre
ForumindlægHvad er betydningen af denne strofe, af digtet 'De evige tre' Hver kvinde står mellem disse to, forelsket, elsket og ren – een gang hvert hundrede år kan det ske de smelter sammen til een. -
Salicylsyre
ForumindlægJeg sidder med en delopgave, som lyder: Beregn det teoretiske udbytte af salicylsyre. Jeg har: macetylsalicylsyre=1,459 g, hvilket er et procentvist udbytte på 97,3 %, hvoraf der (efter sugefiltrering) er kommet 3,482 g salicylsyre ved tilsætning af 2 M saltsyre (til pH=1). Hvordan gør jeg de... -
Ideer til nyhedsartikel om brænden på børsen til mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej jeg søger efter ideer til en nyhedsartikel angående brænden på børsen til den mundtlige dansk afgangseksamen. Tak på forhånd :) -
Analytical essay: Summary
ForumindlægHej I et summary må man ikke skrive citater Hvis jeg skriver følgende: Before going in, Moira snaps a photo of the narrator’s hair, saying her followers love “before” and “after” shots. When the narrator realizes there’s no “before” photo, Moira ... -
SRO i fysik og matematik
ForumindlægHej Jeg skal lave et mundtligt forsvar. jeg har haft fysik og matematik som fag. Jeg er i tvivl om hvodan jeg skal snakke om metode. Jeg har jo brugt hypotetisk-deduktiv metode og aksiomatisk-deduktiv metode. Men hvordan skal jeg 'diskutere' mine metodevalg, og snakke om svagheder/styr... -
Hjlæp til tysk
ForumindlægHej Jeg har brug for, at nogen kan rette min tysk opgave -
Henførende stedord
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om man ville sige: "Die Frau, die er heiratete, war Ausländerin." Eller skal det henførende stedord være "der"? -
Tysk stil om sport
ForumindlægHej Jeg har skrevet en tysk stil om sort og fritid, og vil høre om der er nogen der vil rette den igennem Her er de dele af stile, som jeg er usiker på er rigtige: In meine Freizeit verbringe ich der größte Teil der Zeit mit meiner Familie und meinen Freunden. Ich glaube, dass die Dänen und ... -
Malerianalyse
ForumindlægHej SP - er der muligvis en der ligger inde med en færdig malerianalyse af Pété Champétré (Dirck Hals) Hilsen en depserat pige!
