Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17141 til 17160 af 114887
  • gennemsnit

    Forumindlæg
    hej i en skole der går 362 kursister. som 48 af dem har 1 fag, 77 har 2 fag, 103 har3 fag, 94 har 4 fag, 32 har 5 fag og 8 kursister har 6 fag spørgsmålet er .. hvor mange fag har kursisterne i gennemsnit ?
  • Natrium Bisulfit SRP MEGET VIGTIGT

    Forumindlæg
    hej nogle der kan hjælpe mig med at forklar hvad Natrium Bisulfie er
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hey. :DVed hvilken stråling , altså alfa eller beta, er det hvor at der også er noget gamma med ? eller hvordan er det at det er ?jeg kan ikke helt huske det og håber i gider hjælpe og give en forklaring på hvorfor gamma strålingen også er der.Tak på forhånd.
  • Help! :/

    Forumindlæg
    Hejsa..Er der nogle som kan hjælpe mig med at udregne en andengradsligning?Her er et eksempel:3x^2+18x-21=0 Jeg ved at jeg skal udregne diskriminanten først vha. formlen: b^2-4ac.Og derefter fås løsningerne x= -b± (kvadratroden af d)/2a.Men når jeg så prøver at udregne det kan jeg slet ik få det ...
  • Borax og vand

    Forumindlæg
    Meget kort.Hvilken slags reaktion er det når borax og vand reagerer? Jeg kan se det ikke er en redoxreaktion. Er det en syre-base, eller måske en hydrolyse?
  • Forstå matematisk formel til partial average

    Forumindlæg
    Jeg er lidt lost på den her formel http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/YIn54398.png Næste billede viser det datasæt hvor partial averages er fundet, ved hjælp af den formel i ovenstående link. http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/JBq54693.png Kort sagt, er der...
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Har brug for INFORMATION! ER det for sent at skifte Gymnasium nu? Er der en deadline for hvornår, man skal informere skolen om det? Vil nemlig starte på et nyt gymnasium i 2.G.
  • 1 ton sand

    Forumindlæg
    Hejsa :D Jeg håber at I kan hjælpe mig :D Sand 1,55 g/cm3 1 ton sand fylder ___________ m3? Jeg håber at I kan hjælpe på forhånd tak :D
  • Monotomi

    Forumindlæg
    Hej Er der en der kan hjælpe med a) og b) :)
  • Bestem rumdiagonalen

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvad man skal her? Opgaven: Bestem rumdiagonalen i en terning med sidelængden 2,3 cm
  • mat 2a opgave 1415 integration

    Forumindlæg
    jeg skal finde arealet af ovennævente, men mit entlige problem lægger i at jeg ikke er sikker på hvad jeg skal gøre når der står: x uden for hvdr samt 2 ting i den indre.
  • normalvektor

    Forumindlæg
    Hej er der nogen, som kan hjælpe mig med følgende opgave; en trekant har vineklspidserne A(-2,1), B(3,5) og C(5,-1), og så skal man finde normalvektor for hver af de linjer, siderne ligger på, og desuden opskrive en ligning for hver af linjerne.Håber der er nogen, som kan hjælpe!
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hey.. Har lige et problem med en ligning.. (x-3) /2 = x + 1 Jeg skal bruge en udregning på den..
  • Densitet

    Forumindlæg
    Ved 20ºC er vands densitet 0,998 g/cm3. Hvor meget skal densiteten for en kugle være, hvis den skal falde til bunds?
  • bølgelængde

    Forumindlæg
    hej, jeg har en opgave om bølgelængde og f(frekvens) er 0,10 s^-1. Hvad vil det sige,,? Kan ikk rigtig huske hvordan man skal regne når der er noget der er opløftet i minus et eller andet... Nogen der kan hjælpe?
  • Afstem reaktionsskema for kaliumcarbonat

    Forumindlæg
    "Opskriv afstemte reaktionsskemaer for saltet kaliumcarbonats opløsning i vand." Kan det passe, at det ser sådan ud: K2CO3(s) + H2O --> CO2 + K2O(aq)?
  • Amores Perros?

    Forumindlæg
    Er der nogle som har læst noget af stykket eller set filmen, som lige hurtigt kunne give et resume/mindre referat og give de overordnede temaer? (: Har ingen noter til det overhovedet, og jeg skal snart op til eksamen.. Mange tak!!!!
  • Summer

    Forumindlæg
    Jeg skal til at igang med en rapport i mat A 3.g, om summer. Det første jeg ville tage fat på, er hvorfor summer er anvendelige, jeg har indtil videre skrevet følgende: Hvis det ikke er muligt, at et bestemt integral kan beregnes ved at finde en stamfunktion for integranden, kan der benyttes fors...
  • natriumhydrogencarbonat

    Forumindlæg
    hej jeg har kemi om natriumhydrogencarbonat hvor vi skulle lave en forsøg til det spørgesmålet er antag derefter at omdannelsen af nahco3 sker efter reaktionsskema b beregn massen af nahco3 b som er nahco3 pil 2na2o+ h2o+ co2
  • oversættelse

    Forumindlæg
    hjælp med de tre kort sætniger, jeg ved ikke hvodan man siger de på spansk. tak på forhånd udsigten over Danmark vender mod syd en af facaderne