Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17161 til 17180 af 23877
-
Logistisk effektivitet
ForumindlægMin gruppe har om virksomheden Stelton og i det materiale de har fået udleveret udtaler virksomheden sig om at de har produktion i Øster og fra produktionsstedet til deres lager (i Danmark) er leveringstiden på 5-6 uger, hvilket er en rimelig lang leveringstid - dertil skal hun have fundet nogl... -
Hjæælp til matematik
ForumindlægJeg uploader min matematik projekt igen, da jeg ikke fik svar tidligere. Jeg har virkelig brug for et lille skub. Er gået i stå. Jeg kan ikke finde ud af at tegne en graf, der viser den min grafens minimum, da materialeforburget skal være mindst muligt. Her er der tale om overfladearealet. Hvad s... -
Hjælp - Hvad har jeg brugt?
ForumindlægHej Alle hvis ´jeg har brugt andres meninger, synsvinkler og definitioner af et begreb til at danne min egen definition af begrebet, hvilken metode har jeg brugt? Det er i samfundsfag. Mit andet spørgsmål: Jeg har skrevet det her i min symopsis i metode afsnittet: I den naturvidenskablige del af ... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej :-) Jeg har et spørgsmål ang. vektorfunktioner, hvordan opstiller man en vektorfunktion, hvis vx ikke kendes? På forhånd tak! -
SRP emnevalg mat/fys
ForumindlægHey :) Jeg har valgt matematik og fysik til SRP og jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive om endnu, jeg tænkte at matematik og fysik er 2 fag der spiller skidegodt sammen og at man derfor ikke skal have så meget henblik på hvordan man sætter de tog fags metode sammen, da det er meget den... -
Decideret uretfærdig karakter
ForumindlægJeg er virkelig uenig med min udgivede karakter og jeg mener helt klart at jeg fortjener højere. 02?? Virkeligt... -
Det ovale portræt
ForumindlægEr der nogen der har en fortolkning liggende af Edgar Allan Poes "Det ovale portræt" eller evt. bare kan huske nogle guldkorn, så ville jeg blive meget taknemmelig.Jeg har set den stil der ligger under opgaver, men jeg synes ikke rigtig den hjalp mig.Marie -
Kyssen
ForumindlægHar fået som hjemmeopgave at jeg skal holde et oplæg om en svensk historie som hedder "Kyssen" og er skrevet af Hjalmar Söderberg. Har fået pløjet mig igennem det svenske men syntes ligesom jeg mangler nogle guldkorn eller pointer. Har tænkt på at historiens morale er at hvorfor skulle ... -
American Psycho...Darkseer, please look here!
ForumindlægHej alle,Jeg skal snart til at skrive 3. rsopgave om Bret Easton Ellis' American Psycho, og hårder i den anledning at kunne finde noget hjælp herinde. Ved at søge i forummet kan jeg se at andre også har forsøgt at søge hjælp men kun med lidet resultat. Darkseer, du har i et tideligere indlæg ... -
Fed idé - Den større skriftlige opgave
ForumindlægHejNu skal nogle af os (3.g'erne) jo snart igang med at skrive, og i den forbindelse er jeg interesseret i at høre om, der er nogen, der har gode ideer til selve udformningen af opgaven? Her tænker jeg på alternativt "papir" eller graffiske elementer såsom et vandmærke på hver side.... -
GOF Chi-i-anden test
ForumindlægHej jeg har vedlagt opgaven, da den er lidt svær at forklare. Jeg ved der skal bruges GOF og at nulhupotesen er aldersfordelingen blandt de tilfældigt udvalgte danskere og alle 20 - 70-årige danskere er den samme. Man hvad gør jeg med de observerete værdier, skal jeg lave dem om til %, så de pa... -
Er der nogen der har læst bogen "Terrorist af John Updike"
Forumindlæghjælpe mig plz.... -
for the brains
ForumindlægHej derude!Jeg har læst Naja Marie Aidts Ondt i Sulet men forstår ikke en skid af den. Jeg har prøvet at få downloadet opgaven om novellen herinde, men der går noget galt under selve processen. Så derfor tyer jeg til sidte mulighed, nemlig at spørge nogle af jer kloge hoveder herinde om der er no... -
Engelsk: 1.g rettelse af lidt tekst..
ForumindlægHey, ville blive meget glad hvis der er en der har tid til at kigge lidt engelsk igennem.. På forhånd tak! :)The short story ”Rebecca” takes place in England and deals with racism, hate and fear but also about hope and trust. It tells the sad story of the injustice done against the “coloured” - i... -
ental/flertal?
ForumindlægHvis man på engelsk fx skriver en fjerdedel af alle mennesker er...- skal 'er' så oversættes til is eller are? -
Anmeldelse af Shamran....
ForumindlægJeg skal anmelde Shamran af Bjarne Reuter, men gider ikke læse den. Er der nogen, der ligger inde med nogle oplysninger om bogen? Skal bruge følgende oplysninger:- Referat på ca. 100 ord.- Er handlingen kronologisk?- Er der flashback?- Personkarakteristik af hovedpersonen, Filip.- Hvor lang tid s... -
1.g danskopgave
ForumindlægSom så mange andre 1.g'er skal jeg i gang med min danskopgave. Og må indrømme, at jeg er lidt sent på den. Vil derfor gerne vide, om der er nogen, der har også har brugt "Vanillepigen" af Ib Michael, eller om der er bedre valg at bruge?Eneste krav fra læreren var, at den skulle være... -
Titrering
ForumindlægHej Når man titrerer HCl med NaOH, så er blandingsforholdet vel 1:1 ikke? Hvad er blandingsforholdet, når man titrerer: Demineraliseret vand med HCl? Eddikesyre og Natriumacetat med Natriumhydroxid? Mvh. Emil -
KONcentration, søges hjææælp!
ForumindlægHeej allesammen, mangler seriøst hjælp til denne opgave!! opgaven lyder: En hvidvin er tilsat SO2 som konserveringsmiddel. for at bestemme SO2-koncentrationen udtages 200ml af vinen, og der tilsættes fortyndet svovlsyre. Herefter titreres der med en 0,0208M KMnO4-opløsningen Til titreringen blev... -
1800-tallets dannelsesrejser - dansk/hist
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om 1800-tallets dannelsesrejser i fagene dansk og historie - herunder med udgangspunkt i H.C. Andersen og de samfundsmæssige forhold samt det menneskesyn der var medtil at gøre disse rejser mulige. Mit valg af fag betyder, at historie skal repræsentere den samfundsfag...
