Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 17161 til 17180 af 33233
-
Sinus og cosinus
ForumindlægHey jeg sidder med en opgave hvor jeg skal finde Hg & VH jeg for opgivet at: H=70* h=7 cm & i=5 cm Mit spørgsmål er, hvordan finder jeg de to ubekendte? Håber i kan hjælpe Sarah Simone -
isoler
ForumindlægHej jeg har ret svært ved at isolere i en ligning... nogen der fx kan hjælpe mig med at isolere g i nedstående: -
spørgsmål
Forumindlægi en firkant ABCD er <A=110 grader, <D=115 grader |AD|=5,0 |AB|=4,2 og |CD|=7,8 beregn |BC| jeg gør følgende: ABD BD2=52+4,22-2*5*4,2*cos110=57 √57=7,55 BD=7,55 sin-1(sin110/7,55*5)=38,485 grader 115-38,485=76,515 grader tilsidst siger jeg 7,82+7,552-2*7,8*7,55*cos76,515 = 90,377 &ra... -
rektangel
Forumindlæghej er der nogle herinde der kan hjælpe mig med denne opgave I en ligebenet trekant med højden 16 og grundlinjen 12 indskrives et rektangel med siderne x og y.ud fra denne tegning jeg har er, "x halvdeling af 12 og y er halvdeling"1)Angiv grænserne for x2)Vis, vha. ensvinklede trekanter... -
Integralregning (omdrejningslegemer)
ForumindlægJeg er totalt på bar bund i denne eksamensopgave... hjælp søges... !!!!! -
afrunding
ForumindlægHar lige brug for hjælp, det er garanteret let.. men lige nu hvor jeg sidder med det, blev jeg faktisk itvivl Afstanden frs København til London er 956 km. Jeg skal afrunde til nærmeste hele ti ere, nærmeste hele hundrede og nærmeste hele tusinder.. det er vel 1000. (nærme... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i 1.g. (Kemi-C)Nogen der ved hvor mange eksamener, jeg mininum skal til i 2.g og 3.g så ? -
Skriftlig kemi eksamenssæt 2005,04,03...
ForumindlægHej.. er der nogle der har løsningerne/svar til kemi eksamenssæt fra 2005? 04,03,02 osv? jeg er nemlig i gang med at løse opgaver og vil gerne tjekke mit resultat.Hvis ja, kan I så ikke sende? -
Brug af enheder i ligninger
ForumindlægVil man nogensinde benytte sig af enheder i ligninger f.eks. Km/t? Hvis nej, hvordan skal man så angive enhederne i ens opgave? -
Hvilke linjer skal man tage for at blive tandlæge???
ForumindlægHvilke krav er der til linjerne, hvis man gerne vil være tandlæge? Jeg har søgt næsten overalt, men jeg synes ikke jeg kan finde noget. Er der nogen der kan hjælpe? -
Studievejledning: Eng B
ForumindlægVi fik at vide, at Engelsk B kører over tre år? Kan det passe? Vi har ellers fået at vide, at B-niveau kun rækker over to år.Er det også sådan for andre fag? -
Svær opgave lufttryk
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare hvordan man laver denne opgave? Opgaven: Hvis lufttrykket ved havets overflade p0, og temperaturen er så er 0º trykke p i h km's højde overhavets overflade bestem ved p = p0·1,13-h I hvilken højde er trykket halvt af trykket ved overfladen? H... -
Lommeregner og bærbar computer
ForumindlægHejsaDette spørgsmål henvender sig primært til gymnasie elever; Mener i at man bør have en bærbar computer når man går i gymnasiet?Hvis ja hvorfor?Hvilken lommeregner skal man have på gymnasiet?På forhånd mange tak -
integration
Forumindlæghar brug for hjælp, men for at kunne hjælpe, skal man nok have bogen: "eksamens opgaver i matematik" fra højniveau i 3.g.Det er opg. E3030, som jeg ikke er helt med på.vi får givet: ved tidvægtet koncentration af et stof forstås:Ctv = (1/T)* S (fra 0 til T) f(t) dt.hvor f(t)=koncentrati... -
Terminsprøve
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål omkring terminsprøve i 9.klasse. Jeg har nemlig terminsprøve i uge 46 så jeg vil bare spørge om man må tager noter med i ALLE fag eller er det kun nogle specifikke fag man må tage det med i, hvis ja, hvilke? :) -
Afgangseksamerne
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan se afgangseksamerne fra 2005/2004? -
Løsning af ligninger
ForumindlægHvordan løser jeg disse to ligninger? :-) x2 - 4x + 3 = 3x - 7 ½x2 + 3x = - ½x2 - 2x + 6 På forhånd tak -
Mangler forståelsen (teorien bag det)
ForumindlægJeg forstår ikke, hvorfor man skal sætte x_i - my i anden i den her formel:Varians er:NSigma = (x_i - my)^2 * P(X=x_i)i=1N = antal observationeri = den enkelt observation (eller den 1. observation. Hvordan skal man udtrykke det???)my = middelværdiP(X=x_i) = den forventede frekvens ---Okay, det gi... -
Eksamen/års karakter
ForumindlægJeg er lidt i tvivl mht. årskarakter og eksamenskarakter. Hvorledes vægtes disse når man får sit eksamensbevis. Er de begge lige vigtige? kommer de begge til at stå på beviset? hvilke af dem skal man gå ud fra når man skal beregne sit endelige snit? Håber nogen har svar på mine spørgsmål. -
Noter - overvurderet?
ForumindlægEr noter overvurderet?Har du brugt de noter, du har lavet gennem året til eksamen, elelr var det noget værre rod?
