Søgning på: international politik noter. Resultater: 17181 til 17200 af 22193
-
Kristendom - messiasforventninger
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der er nogle derude der kan give mig et svar på. I forbindelse med Kristendomsundervisning, havde vores klasse om messiasforventninger - mit problem er, at jeg har glemt hvad messiasforventninger helt bestemt går ud på. Jeg har set på nogle af vores tekste... -
Eksamensreglement Mat B?
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik B, HTX i næste uge. Prøven er todelt, dvs. jeg skal forsvare en rapport samt trække et emne, hvor jeg har en halv times forberedelse. MIt spørgsmål er, hvad må man have med til forberedelsen?? Jeg tænker computer, matematikbog, noter osv. Måske er der eventuelt no... -
Goethe: Prometheus, Willkommen und Abschied, Auszug aus Faust
ForumindlægEr der nogen der har haft disse tre tekster samt har nogle gode noter og referater dertil?Jeg har fundet nogle ting her på Studieportalen samt via google, men synes stadig jeg mangler nogle ting jeg kan tage fat på til eksamen samt et grundigt handlingsreferat!Håber der er nogle der ligger inde m... -
Fundamental molekylær biologi - BMB504
ForumindlægJeg tænkte på, om der er nogen, der har noter til dette kursus? Jeg har nogle selv, men føler ikke de er suveræne. Så tænkte på, om der var/er en sød studerende, der kunne tænke sig at hjælpe mig? - Hvis I synes, at det er dårlig stil, så jer om det.. Jeg vil bare forsøge at få så meget ud af de... -
Mat 1, 2A og 3A, Kemi C og B
ForumindlægJeg vil gerne købe Jesper Frandsens serie til A+, dvs Mat 1, 2A og 3a. Maks 150 pr bogDesuden Helge Myginds Kemi C og B 2000. Maks 125 pr bogHvis nogen ligger inde med den spanske grammmatikbog La Grammatica har det også interesse. Maks 250Stand er ligegyldig. Overskrivninger og egne noter gør he... -
Pensum både til fysik/kemi
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide, hvis der nogen der ved noget om hvad der måske kan blive pensum for fysik/kemi eller nogen der ved hvad det har været de forrige gående år. Jeg skal nemlig i 9. klasse efter sommerferien og vil gerne vide, hvad man skal kunne, når man tilslut skal til 9.klasse afgangseks... -
Monotoniforhold
ForumindlægJeg har prøvet at lave monotoniforholdene for denne graf – se vedhæft. Jeg er i tvivl om jeg har noteret intervallerne korrekt. Først forslag: aftagende i ]-uendelige; -5,3[u]-1,5;1,7[ voksende i ]-5,3; -1,5[u]1,7;uendelig[ Andet forslag aftagende i ]-uendelige; -5,3]u[-1,5;1,7] vok... -
hvad betyder ln
ForumindlægJeg har en opgave hvor at en funktion f er bestemt ved f(x) = x gange 3x. Løs lignngen f´(x) = 0. Ifølge alle mine gamle noter må det betyde det at f´(x) = 1 gange 3x gange med ln(2) Herefter får jeg så at: 1 gange 3x gange med ln(2) = 0 Men det er vel ikke selve svaret? Hvad betyder det egentl... -
Selskabsret
ForumindlægJeg er igang med en lille opgave og der er noget jeg er blevet i tvivl om. Jeg er nået frem til, at A/S har et kapitalkrav på 500.000.. Yderligere ved jeg at A/S hæfter begrænset. Det jeg nu er i tvivl om, er: Hæfter A/S virksomheder mindst eller max. 500.000 ? Hvis de har en gæld på f.eks. 10.... -
trekantsberegning
Forumindlægi en trekant ABC er AB=11,9, BC=26,4 og vinkel C= 23,5 vinkel A er stump, bestem vinkel A jeg er nået frem til at der muligvis er 2 løsninger hvis jeg ser rigtig i mine noter, men hvilken relation jeg lige skal tage fat på, umiddelbart vil jeg jo mene sinus, men forstår ikke selv lige mine notat... -
to sætninger - omformulering
ForumindlægKræver disse sætninger omformulering? When the moon moves around the earth, not the whole moon is visible for us, because some parts of the moon are in the shadow of the earth. Dependent on how far the moon moved around the earth we have different names for the different positions of the moon. -
Årskarakterer!
ForumindlægHørte fra andre, at årskaraktererne overførtes på skemaet, men skal det forstås sådan, at årskarakteren både tæller med når årskaraktersnittet samt eksamenskaraktersnittet udregnes?? Altså i forbindelse med udregningen vha. denne side https://home.eg-gym.dk/scripts/elever/karakter/bevis/matbevis... -
Sammensatte ioners ladning?
ForumindlægHej Jeg sidder her og læser til kemi eksamen, og lige nu skal jeg skrive noter til emnet ionforbindelser og sammenhængen mellem ioners ladning og det periodiske system. Det er så gået op for mig at selvom jeg har lært hvordan man finder SIMPLE ioners ladning, så har jeg aldrig fået forklare... -
Statistik - hjælpe maual?
ForumindlægHej! Jeg mangler konkret lidt hjælp til statistik. i vores undervisning anvender vi MegaStat, men synes det kan være svært hvornår man skal bruge hvad. Nogle der ligger inde med gode noter eller kan linke til et sted, hvor man kan se en oversigt over hvornår man bruger ex. z og t-test. ... -
Oplysningdstiden.. Historie/Dansk..
ForumindlægHejsa alle derude.. Jeg sidder og arbejder med mit AT projekt om oplysningstiden.. hvor historie og dansk skal indgå i en sammenhæng. Jeg arbejder ud fra de taksonomiske niveauer ( Redegørelse, analyse og vudering) Mit spørgsmål er så til vuderings delen. Jeg sidder lidt fast og k... -
Omtal differentialkvotient og stamfunktion - lineær og potens
ForumindlægHej alle, jeg har snart en mundtlig matematik eksamen som jeg skal forberede mig til, så min klasse har fået eksamens spørgsmål som vi skal forberede os på. Der er to spørgsmål som jeg ikke forstår eller ved hvordan det skal laves. Spørgsmål 1: Omtal differentialkvotient og stamfunktion til... -
Potensfunktion f(x)=x^n
ForumindlægHejsa!! Jeg skal snart til mundtlig årsprøve i matematik og er i gang med at forberede mig på de spørgsmål jeg nu kan komme op i. Jeg kunne derfor godt bruge lidt hjælp til dette da jeg er gået i stå.. Og kan ikke komme frem med gode formuleringer til mine noter. Du skal genn... -
Tegn vektorerne og bestem deres retningsvinkler
ForumindlægHejsa. Jeg skal besvare følgende: Vektor a, b, og c har koordinaterne a= 3 over 1, b= 2 over -5 og vektor c= -3 over 5 Tegn vektorene i et koorsinatsystem og bestem deres retningsvinkler. Efter hvad jeg kan finde i mine noter skal jeg bruge formlen: cos(v) = vektor a priket med vektor b divideret... -
Cos, sin - opgaver!!
Forumindlægopgave: Et højhus er 90m højt. Enfrostklar vintermorgen står solen 10 grader over horisonten. Hvor lang en skygge kaster højhuset? Hvis højhuset kaster en skygge på 200 m, hvor højt står solen så over horisonten? Jeg ved godt man skal bruge sin, cos og den slags men har desværre mistet mine not... -
Sindsygt svært
ForumindlægJeg har en opgave som jeg bare ikke fatter, den lyder: Træhøjde: 6-7-8-9-10 ovs. Tæthed: 4500-3350-2500-2000-1600 ovs. Der oplyses at tætheden som funktion af træhøjden med god tilnærmelse kan beskrives ved: f(x)=b*xâ hvor f(X) er den anbefalede tæthed målt i rødgraner pr. hektar og x er højden ...
