Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 17221 til 17240 af 23784
-
Kvintcirklen; dur eller mol
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan man aflæser om tonika er dur eller mol på kvintcirklen... F.eks. hvis der er 4# i starten af partituret, er der tale om en E-dur eller cis mol, ikke sandt? Men hvad bestemmer om det er dur eller mol?` Peace -
Integrale
ForumindlægFølgende funktion skal integreres x^3 (1+x^2)^2 Jeg har meget svært ved at se hvordan den skal gribes an. -
Ekstrema vha. differentiering
ForumindlægHejsa Til mundtlig årsprøve i 1.g har jeg fået opgaven: "... samt eksempler på anvendelsen af differentialkovtienter til bestemmelse af monotoniforhold og ekstrema." Jeg har så forestillet mig, at jeg vha. differentiering af et andengradspolynomium, og derefter isolere x deri, finde ... -
Hjælp
ForumindlægHey alle. Er igang med at skrive en baggrundsartikel. Må der gerne være 2-3 billeder i en baggrundsartikel? Må der gerne være 2-3 interviews i en baggrundsartikel? Hvor manhe faktaboks skal der være? Taak :) -
Hærværk
ForumindlægHej. I romanen "Hærværk" er der på den allerførste side et lille "motto" så at sige: "Frygt sjælen og dyrk den ikke for den ligner en last". Nogen, der kan forklare, hvad der helt præcis menes? Tak på forhånd. ;) -
Svær opgave, hjælp bedes!
ForumindlægGodaften alle sammen! :-) Sidder med opgave 8.008 som kan ses her: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf en der kan hjælpe? -
Der verkäufer und der elch!Der verkäufer und der elch
Forumindlæg- Til dem der har læst denne historie i tysk- hvad kan budskabet og temaet være i denne historie? Forfatterens formål med historien? Og hvad betyder ordsproget, ''Dem elch eine gasmaske verkaufen?'' Håber i kan hjælpe! -
Emnevalg til dansk/historie opgave
ForumindlægHej :) Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde et emne til min dansk/historie opgave. Min klasses overemne er Det moderne gennembrud. Jeg havde tænkt mig at skrive noget om kvindernes vilkår/undertrykkelse/forhold eller arbejderbevægelsen - men jeg har svært med at finde tekster til d... -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Nogen der kan hjælpe mig!!!
Forumindlægjeg skal skrive en kronik på baggrund af en artikel, men vi har aldrig fået noget information eller nogle genretræk om kronikker.. så nogle der kan hjælpe med hvad der er typisk for en kronik. eller bare fortælle mig noget om kronikker??? -
billedsprog
ForumindlægEr det billed sprog , når man sige skovløberens dreng klemt sig ind mellem de andre handlende i bagerbutikken ? -
Fordele og ulemper ved indvandrer
ForumindlægHej! Vi er 4 piger som skriver om integration. Vi valgte at skrive lidt om ulemper og fordele ved indvandrer men vi kunne ikke finde så meget. Så vi ville loge hører jeres meninger omkring ulemper og fordele Tak på forhånd?? -
Min første filosofi opgave
ForumindlægHej alle. Som kom den tid hvor jeg skulle skrive min første filosofi opgave. Jeg har valgt at skrive om den fri vilje, og jeg vil nu høre om nogen har forslag til citater jeg kan inddrage. Indtil videre har jeg kun 2 citater fra Satra der viser hans holdning til den fri vilje, men jeg har ikke k... -
Rigtigt eller forkert?
ForumindlægHej, jeg har prøvet at formulere denne sætning bedst muligt. Men ved ikke om den er rigtig formuleret. Håber at I kan hjælpe. Der Königsohn bekam eine Arbeit auf dass Schloss in ein Königreich. -
Identitetsdannelse
ForumindlægJeg er ved at skrive en SRP omkring unges identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Her har jeg tænkt mig at bruge Goffman, Giddens og Ziehe. Er der nogle der har andre gode idéer, eller nogle specifikke teorier eller begreber fra disse tre? :-) -
SRP
ForumindlægHey alle sammen!! Jeg er en af de mange 1000 elever som sidder og skriver SRP, men har et spørgsmål til opstilllingen! Kan man godt stille den op så man har skrevet spørgsmålet fra opgaveformuleringen ind eller hvad skal man gøre? -
tysk hjælp!
Forumindlæghjælpe med min Tysk, i behøver ikke give mig svarene men måske overstrenge de ord som er forkert og inden i kommentere ved godt jeg er spasser til tysk, det viser min karaktere derfor søger jeg hjælp -
Bevarelse af Emek i planetbevægelser
ForumindlægHej Sidder her med SRP, og jeg skal kommentere på, om Emek er bevaret i hhv. elliptiske baner, parabel og hyperbel. Som sagt er Emek < 0 når en genstand kredser om et central legeme i en elliptisk bane, men det jeg ikke helt forstår er, at man jo antager, at Centrallegemet og planeteten der ... -
SRP: Jeres Emne?
ForumindlægHvad skriver I om i SRP? Jeg ved at en del 3g'ere skriver SRP her op til jul, så lad os dele det med hinanden... Jeg skriver om reaktionskinetik i mat og kemi. I mat kommer jeg ind på seperation af de variable og mere indviklede differentialligninger, i kemi er det nogle forsøg med enzymer ... -
Utilfreds med karakter.
Forumindlæghmm... Som i nok kan se, så er jeg utilfreds med min karakter som vi fik tilbage i fredags. Jeg fik 4 og ville høre om der var nogle som ville læse den igennem for at se om rent faktisk ligger til 4. Skriv til mig så sender jeg den :)
