Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17221 til 17240 af 52987
-
DHO HJÆLP!
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en dho om industrialisering, som IKKE ligger på nettet? Søger inspiration, men er dog lidt bange for at mine lærere tror det er noget der er stjålet hvis det er inspiration fra noget på nettet. Ville være rart hvis den kunne sendes på mail. -
eksamen i samfundsfag på c-niveau
ForumindlægHej er der nogle der ved hvordan sådan nogle samfundsfags eksamens spørgesmål på c niveau er/,formuleret?. har hørt at det er læreren der laver dem jeg ville gerne se nogle eksempler på hvordan de er hvis nogle herinde evt. har deres/tidligerer eksamens spørgesmål så skriv gerne evt nogle s... -
Francis Bacon
ForumindlægNogle af jer der ved nogetom Francis Bacon's billede, "Study of a nude?" -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen -
indirekte sproghandlinger
ForumindlægHvorfor bruger man indirekte sproghandlinger? Nogen der ved det? -
Isoler
ForumindlægHej, kan i isolere nedestående udtryk så jeg får x til at stå alene? 0,001M=(-0,002x)-2,30 -
Et enkelt spørgsmål
ForumindlægHar jeg forstået det her spørgsmål rigtigt? Schribt darüber wie die jungend in einer modernen demokratischen Gesellschaft sein soll. wie. Skriv om, hvordan de unge skal opføre sig i et moderne demokratisk samfund. -
Forskel på naturlig selektion og selektion?
ForumindlægKort spørgsmål; Som overskriften antyder søger jeg forskellen mellem disse to begreber, da jeg ikke kan se det selv... På forhånd tak, -
dopplereffekt
Forumindlægjeg har et sprøgsmål om opplereffekt. den givne formel er deltafrekvens= (u/v)*frekvens, hvis man har fået oplyst deltafrekvens og frekvens, og skal finde en bils fart hvordan finder man den så uden at få oplyst v, eller hvordan finder man v. -
spørgsmål ang. cos
Forumindlæghey har lige det her link https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=454876 hvorfor er det at han i den del hvor man beregner arealet, erstatter sin(C) med sqr(1-Cos^2(C)) :O? -
Det Konservative Folkeparti
ForumindlægHvad er Det Konservative Folkepartis holdning til lighed? -
monotoniforhold
ForumindlægHej jeg skal lave monotoniforhold for g(x)=2^x hvordan gør jeg det? Jeg går ud fra jeg skal finde nulpunkt(er), og derefter sætte dem ind på en tallinje? -
Terminsprøve
ForumindlægJeg skal have terminsprøve. Hvordan kan jeg øve mig, så jeg kan klare mig godt? -
Svær opgave
ForumindlægHej derude jeg har nu i 2 dage bøvlet med en opgave som jeg ikke er kommet ret langt med. Kan nogle hjælpe mig igang? Opgaven ligger på dette link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ma/STX061-MAB2%20V_vejl1.pdf Det er opagve 7. -
Hvor er Erik ??
ForumindlægEr han nu smuttet igen eller hvad ?? -
H NMR-spektrum?
ForumindlægHej Jeg har problemer med en omgaver som omhandler H NMR-spektrum. I opgaven skulle jeg først finde den emperiske formel Og så analysere spektrum, hvilke ikke lige er min stærke side. Har skrevet nogle spørgsmålet i dokumentet :D Her er linket: http://peecee.dk/upload/view/217520 -
Lodret kast!
ForumindlægHey, er der lige en, der kan regne denne opgave ud, for jeg har prøvet men kan ikke. Det lyder sådan her: En mand står øverst oppe på en hj bygning. Han holder en bold ud over kanten af bygningen og kaster den derp lodret opad med farten v0=14m/s. Bolden rammer jorden ved bygningens fod 4,60 sek... -
Haster: Stenkast!
ForumindlægHey Er der en, der lige kan finde ud af denne opgave?? En sten, som kastes med farten 19 m/s, nr op i 14 m hjde. 1) Hvor stor fart den i denne højde? -
Kan ethos være alene i en meddelelse
ForumindlægDen anden dag havde jeg en diskussion med min vikarierende dansklærer om appelformen ethos kan være den eneste appelform i en tekst. Jeg mener at den godt kan - han mente at den er afhængig af enten pathos eller logos. Logos kan jo stå alene hvis man nu skriver om høstproduktionens vækst i en a... -
t. ligning
Forumindlægf '(x) = ?3x?^2+ 2 f(1)=1^3+2*1+8 f^' (1)=3*1^2+2 = 5 Jeg anvender tangentligningen: y = f'(x_0)(x - x_0) + f(x_0) det eneste jeg ikke ved er hvad jeg indsætter istedet for x.
