Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 17221 til 17240 af 33698
-
Tilbyder hjælp til folkeskoleelever og gymnasieelever :)
ForumindlægKære læser, Leder du efter en hjælpelærer som har erfaring med at motivere og undervise børn i folkeskolen og gymnasiet? En hjælpelærer som tilbyder kvalitetsundervisning til en god pris? Så er du kommet til den rette profil :) Jeg er en ung kvinde på 24 år. Jeg har en bachelorgrad som it-medici... -
Graf med både x og y på TI89
ForumindlægHej kloge folk! Sidder med et mindre, men dog enormt irriterende problem. Jeg skal tegne en graf, og det er egentlig i forbindelse med nogle kemiske reaktioners hastighed i kemi på B-niveau. I en af opgaverne skal jeg tegne en graf, og det anbefales i opgaven at jeg benytter mit CAS-værktøj... -
Opgave hjælp!
Forumindlægkig i dokumentet og se om du kan hjælpe mig:) -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
Forståelsesproblemer - int ved subs
ForumindlægJeg fik hjælp herinde for et par dage siden, men jeg er ikke sikker på at jeg forstår teknikken 100% endnu. Fx int 5x/(2*sqrt(x²+4)) dx Jeg vil nu bruge en sætning i bogen, som hedder int f(g(x))*g'(x) dx = F(g(x)) + k Jeg bestemmer så f(x) = 1/2sqrt(x) og g(x) = x²+4. Da g'(x)-leddet ... -
Opgave om Benzoesyre
ForumindlægHej er der nogen, som vil tjekke min opgave med besvarelser igennem! Det er en lille opgave med 4 spørgsmål... http://peecee.dk/?id=68393 på forhånd tak -
lommeregner
Forumindlægnogen der har en lommergner til salg? den der ti model man bruger i gymnasiet.. -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
Grafer
ForumindlægHej. Er der ikke nogle der kan forklare, hvad grafer er? Jeg forstår det ikke, og skal forstå det inden efterårsferien er slut, hvor jeg skal have lavet en opgave om det, og fremlægge det for min klasse. Syntes ikke, at nogle af de ting der kommer når jeg søger på Google, hjælper særlig meget.. ... -
X og Y?
Forumindlæger der en der kan hjælpe? vi har en retvinklet trekant, hvor siderne hedder; x, y, og 1. Omkredsen er 10. jeg ved godt at omkredsen finder man ved at plusse alle tre sider med hinanden. vi skal finde x, og x>y. HJÆLP! -
Integrale
ForumindlægHej mennesker håber i kan hjælpe med dette Grafen for funktionen givet ved f(x)=x^2 og g(x)=2 afgrænser sammen med linjerne med ligningerne x=2 og x=4 et område, der har et areal. Bestem uden hjælpemidler dettte areal -
Vigtigt - hjælp til trekant
ForumindlægJeg har brug for en der kan hjælpe med at løse denne vedhæftet opgavefil -
Hjælp med blæk
ForumindlægHeeej med jer. vil I hjælpe mig med denne opgave På hven lejer familien en cykler til alle. Lejen for en cykel er 60 svensk kr. om dagen. Kursen for svensk kroner er 88,52 . Hvad bliver familien's udgift i dansk kroner til leje af cyklerne ? -
Ligning
ForumindlægHvordan regner man ligningen ud: 6x-2y-2= 0 ? :// -
matC opgave!!
Forumindlægi el-afgift betales hvert kvartal en fast afgift på 140 kr plus et beløb på 0,70 kr pr kWh 1) lad x betegne forbruget i kWh og y den samlede pris. opstil en ligning, der angiver y udtrykt ved x. 2) en familie fik en el-regning på 660,10 kr. hvor mange kWh havde man brugt? -
afstand mellem to parallelle linjer
Forumindlæghej ..jeg har brug for lidt hjælp : Du har givet to parallelle linjer: 4x+12y−60=0 og 3x+9y+18=0 Du skal bestemme afstanden mellem de to linjer. Nogle idea -
anvendelse af andengradsligning??
ForumindlægDet ville virkelig være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe. Er kørt helt fast med denne opgave: Foran et haveskur skal der anlægges et bed met et areal på 40 kvm. Til bedet står der 18 m hegn til rådighed, som skal indhegne bedet. Hvilke mål skal bedet have? (bemærk : bedet ligger altså op imod s... -
hældningskoefficient
ForumindlægHjælp mig jeg er lost... En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-3x+4 Bestem en hældningskoefficient for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)) -
Logistisk fremskriving
ForumindlægHejsa :) Hvordan adskiller den logistiske fremskriving sig fra eksponentiel fremskrivning? Håber meget nogle kan hjælpe mig med problemet! Hilsen Mads :)
