Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17281 til 17300 af 156873
  • Hjælp!!!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg ska skrive min tredjeårsopgave i biologi, har i nogle forslag hva for en emner er gode at skrive om. Mange tak
  • Haster! Vektorregning, bevis

    Forumindlæg
    Hej :) I min SSO har jeg gennemgået en MEGET simpelt bevis med vektorer (se vedhæftet fil) Men jeg er i tvilv, om jeg har gjort det helt korrekt? Håber meget, at I kan hjælpe!
  • Normalfordeling (Maskine afvejer poser med kattefoder), Vejen til Matematik B2, Opgave 173, Side 218 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)

    Forumindlæg
    En maskine afvejer poser med kattefoder. Flere års erfaring med maskinen har vist, at vægten af poserne fra maskinen er normalfordelt med middelværdi 0,505 kg og spredning 0,015 kg. a) Hvad er sandsynligheden for at en pose fra maskinen vejer over 0,500 kg ? Jeg har brugt Exel til at udregne de...
  • Raskins parametre

    Forumindlæg
    En som har lavet denne opgave, som måske kunne sende den til mig..?..på den måde kunne jeg måske komme lidt igang selv... for lige nu er jeg helt låst? Du skal skriftligt på 2 A4-sider besvare følgende spørgsmål (baseret på Raskins parametre) til kortfilmen Eating Out:
  • sin og cos!

    Forumindlæg
    Jeg skal til skriftlig årsprøve i matematik på mandag. NU har jeg så fundet alle min dejlige notater frem, MEN cosinus og sinus relationerne? Nogle der evt lige kan risse det vigtigeste op for mig!?
  • Tal rækker.

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe med opgaverne?
  • hjælp!!!

    Forumindlæg
    Har denne opgave : En størrelse ændrer sig i 4 år med følgende procenter 11%, 15%, -8% og 3 % Beregn gennemsnitlige årlige procentvise ændring i den 4 årsperiode?? Kan man bare stille det så simpelt op = 11+15+(-8)+3 = 21 / 4 ...
  • Karaktergivning

    Forumindlæg
    Jeg kom i forbindelse med vores første karakterblad her på mit gymnasium til at tænke på, hvilket grundlag karaktererne bygger på. I de skriftlige afleveringer er det mig bekendt logisk nok gennemsnittet af ens afleveringer, der afgør hvilken karakter man får. De mundtlige karakterer er jeg dog l...
  • vedaer og upanishader

    Forumindlæg
    Hej folkens jeg skal op til religions eksamen imorgen og vil være sikker på disse ting: ' hinduismen, de har upanishaderne og vedaerne, det er nogen hellige skrifter de har , men hvad er forskellen for disse ?
  • proportionalitet (?)

    Forumindlæg
    Hej..Der er nogen er ikke har forstået..hvad er en proportionalitets faktior?? og hvordan kan der forkomme proportionalitet ml. 2 størrelser i en formel?? håber nogen vil forklare mig det.. :)
  • Respiration

    Forumindlæg
    Hvordan kan man bestemme respirationens størrelse hos fx biller?
  • Word - Vigtigt! Ændring af skrifstørrelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at lave SRP, og kan ikke finde ud af i Word, hvordan man ændrer al tekst med skriftstørrelse 11 til skriftstørrelse 12. Kun det, som står med størrelse 11, da jeg har overskrifter indimellem, der stadig skal forblive str. 14. Håber nogle vil svare! Mvh Pernille
  • Indtegn dem på dette semilogaritmiske papir?

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med en opgave? Jeg forstår ikke hvor jeg skal indtegn dem. Opgaven lyder: 4. Størrelsesmarkørerne er på 110, 92, 78, 58, 40 og 24 basepar – indtegn dem på dette semilogaritmiske papir (Kig vedhæftet fil)
  • Afsætningshjælp!

    Forumindlæg
    Jeg skal op til afsætning her om et par dage. Og vil natrligvis gerne have, at min første eksamen skal være velltkket, derfor tænkte jeg om nogen af jer havde nogle tips/tricks i ville dele med mig?Eller bare noget man skal læse ekstra på?På forhånd tak!
  • Naturfag -/+ eksamen

    Forumindlæg
    HejIdet den skriftlige eksamen i naturfag er obligatorisk, vil det så dermed sige at man slipper for en mundtlig eksamen?? Håber der er nogen som har et svar:-)
  • Har jeg bestået Mat A?

    Forumindlæg
    Hvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin?
  • *** I NEEED HEEELP***

    Forumindlæg
    Hej Nogle der lige gider at hjælpe mig?? Please.. jeg vil bare have et klart svar på disse spørgsmål, so jeg er ret i tvivl i…1. Hvad var grunden til at Danmark blev besat ?2. Hvad er Rigsdagsvalgene for noget?3. Støttede Danmark Tyskland under besættelsen?? For at undgå mere ødelæggelse?4...
  • Orkan over landet

    Forumindlæg
    Der er orkan over det meste af landet, så bliv i hellere hjemme og lav lektier i aften.
  • parabel

    Forumindlæg
    Hejsa.Jeg har brug for hjælp til følgende opgave:en parabel har ligningen y=x^2+bx+3, hvor b er et tal.Bestem de b, for hvilke parablen har to skæringspunkter med førsteaksen.Jeg er ikke lige så god til parabelopgave, selvom den her nok ikke er så svær. Så håber nogen vil hjælpe mig.
  • Matematik

    Forumindlæg
    Det siges at matematik på B-niveau tæller en tredje del, og matematik på A-niveau tæller to tredje del. Sidste år fik vi årskaraktere i skiftlig matematik og vi kom op i det til skriftlig eksamen, og i år får vi også årskarakter i matematik og skal op i det til skriftlig eksamen. Hvordan foregår...