Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17281 til 17300 af 158923
-
Studieretning STX - Bioteknologi??
ForumindlægHej Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I? Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som va... -
Fra Kommunikation/IT til programmering
ForumindlægJeg kan se, at kategorien "Kommunikation/IT" som på HTX fås på A og C-niveau og som tilmed er et studieretningsfag på HTX, er blevet lavet om til "programmering". Det er jeg i allerhøjeste grad utilfreds med, da programmering ofte er et valgfag på C-niveau samt at kommunikatio... -
For en bestemt type kasse med kvadratisk bund og låg er prisen for materialet til låget 10 kr./m2, og prisen for materialet til sider og bund er 8 kr./m2. Ka...
ForumindlægFor en bestemt type kasse med kvadratisk bund og låg er prisen for materialet til låget 10 kr./m2, og prisen for materialet til sider og bund er 8 kr./m2. Kassens rumfang er 1 m3. a) Opstil et udtryk for den samlede materialepris som funktion af sidelængden af kassens bund. Er der nogen der kan ... -
Matrix multiplikation
ForumindlægHej sider med matematik problem jeg ikke umiddelbart kan løse. 1. Gør rede for hvordan et koordinatskift kan reprænsenteres som en matrix multiplikation. 2. Vis hvordan rotation af et koordinat system i 2 eller 3D kan reprænsenteres ved en Matrix. Håber jeg kan få lidt hjælp i den rigtige retning. -
snit for ingeniør uddannelse
Forumindlægved godt at der findes mange forskellige slags ingen området, man hvad er snitet sådan ca. til at komme ind på de uddanelser.. -
HJÆLP!!! Eksponentialfunktioner og eksponentiel vækst
ForumindlægJeg har denne aflevering for til i dag og kan simpelthen ikke finde ud af den sidste opgave, håber nogle kan hjælpe. Jeg har sat opagven i vedhæftet fil, det er alle tre spørgsmål jeg har brug for hjælp til. -
Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen? -
Linje på gymnasiet
ForumindlægHej folkens. Jeg står lige nu i et kæmpe problem omkring valg af min studieretning. Jeg har en sproglig linje lige pt og har haft det i næsten et halvt år. Jeg taler bogtavlig talt ikke så meget med min klasse og de laver aldrig noget, når man f.eks. skal arbejde i grupper og lave større opgaver ... -
Bioteknologi noter
ForumindlægHej, er der nogen, der ligger nde med nogle supernoter til biotek A?? Det er nemlig så svært, at finde nogle eksamenssæt i biotek og jeg får ikke selv nogen af mine lærere. Skal snart til terminsprøve eksamen, og er villig til at give et lille beløb, hvis jeg kan få et helt eksamenssæt retur? Mvh -
præcsion og nøjagtighed
ForumindlægHej. Jeg skal gøre rede for betydning af præcsion og nøjagtighed ved færdigvarekontrol af lægemidler. Jeg ved at præcsion det er usikkerhed og nøjagtighed fortæller os hvor langt vi ligger fra den sande værdi. -
Aflysninger af 3.g eksamener
ForumindlægHej SP, Jeg ved at der sidder en masse kloge og erfaren mennesker bag skærmene lige nu og jeg vil derfor gerne spørge om noget. Årgangen 18/21 har haft mere virtuel undervisning end nogen andre årgange, hvilket skyldes de virtuelle SRP forberedelser, undervisning i 2.g og nu også meste af 3.g.... -
HS afskaffes
ForumindlægJeg ser overhovedet ingen grund til at den 1årige HH afskaffes. Den såkaldte HS ungdomsuddannelse er perfekt for gymnasium- eller HTX-studenter, som vil beskæftige sig inden for handel. Handelsskolen giver en lang række kompetencer inden for handelsverden, og derfor er HH-studentereksamen meget s... -
Vi antager at bjergbestigeren I punkt A har en Ep (potentiel energi) på 1000 J (joule) og en Ek (kinetisk energi) på 0 J. Hvad bliver hans Ek og Ep i punkt B...
ForumindlægVi antager at bjergbestigeren I punkt A har en Ep (potentiel energi) på 1000 J (joule) og en Ek (kinetisk energi) på 0 J. Hvad bliver hans Ek og Ep i punkt B, C, D og E når han falder ? -
niveau løft eller C-fag i 3.g
ForumindlægHej SP Jeg går i 2.g og skal til at vælge valgfag til 3.g..det er sådan at jeg er meget splittet idet niveau løft har sine fordele. Jeg har nemlig lidt overvejet at opløfte engelsk B til A i 3.g da jeg så har 5 A fag i alt og dermed kan gange mit snit med 1.06. Men på den anden side vil det jo b... -
Kemi eksamens opgaver
ForumindlægJeg har problemer med opgave 2: d+e i eksamenssættet aug 96 og opgave 1: e i eksamenssættet maj 98.Opgaverne ligner hinanden. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan man løser denne type opgaver når 2 ligevægte sammensættes.Nogen der kan hjælpe? -
Terminsprøve
ForumindlægHej.Laver uvm særlige opgaver til terminsprøver. Eller vælger lærerne normalt selv opgaverne?HowdiPeder -
Terminsprøverne i år (2007) i mat.
ForumindlægHej Jeg tænkte på, nogle som kan give nogle råd til hvad man skal forberede sig på, til mat-prøverne her i år? -
eksamen
Forumindlægkan jeg få nogle links til matB tak på forhånd -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER
ForumindlægHej har brug for en der har styr på det, jeg har fået 00 i fysik og matematik skrifligt : mine årskarkater i fysik skrifligt (a) er 7 og i matematik er det 4 ? -
Læge
ForumindlægHej. Jeg skal ikke være læge. Jeg vil bare vide, hvorfor læge udd. kræver mat A kan jeg ikke helt forstå. Jeg har mat A og jeg synes slet ikke at de ting vi lærer, der vil komme læger til nogen fordel når de skal hjælpe patienter. Jeg ved godt at matematik giver træning i tænkning og logik, men d...
