Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 17281 til 17300 af 176853
-
Logistisk vækst - a/b brøken
ForumindlægGodaften alle sammen. :-) Jeg sidder lige et mindre problem i mit matematik projekt om Logitisk vækst. Jeg har fået en tabel med nogle befolkningstal over en by som i kan se i den vedhæftede fil. Den opgave jeg har problemer med lyder således: Ud fra grafen og nedenstående skal du bestemme brøken... -
Hjælp.. det haster virkelig, skal op til eksamen onsdag
ForumindlægSeparation af vand og ethanol: Formålet er at se, hvordan man adskiller to stoffer fra hinanden ved destillation. at se ved fordampningen af stoffet holder temp sig konstant. og spørgsmålet er Forklar hvorfor hele ethanol i kolben ikke bliver destilleret? og hvorfor holder temp sig konstant ved e... -
Skæbne - dansk eksamen
ForumindlægHej. Jeg har så trukket emnet skæbne, som jeg skal op i her på onsdag. Sidder og er i gang med at forberede mig, og kommer til at se, at jeg skal have noget om "problemet der behandles i teksten" hvilket jeg nu har siddet og tænkt lidt over hvad det kunne være, og aner det ikke... -
God sætninger til eksamen
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig, med at give mig nogle gode sætninger på engelsk. Som fx. en rigtig god indledning på engelsk Og sætninger så som, "jeg vil gerne perspektiver til..." ,osv. Håber i kan/vil hjælpe mig :) -
IT eksamens case
ForumindlægSpørgsmålet lyder: Redegør for hvordan man kan sikre netværk både logisk og fysisk. mit spørgsmål er mener de det fysiske netværk eller det trådløse?? og hvordan kan man sikre det logisk og fysisk??Håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt da det haster :) -
Mundtlig eksamen om det moderne gennembrud
ForumindlægHej. Jeg har som fordybelsesområde trukket det moderne/folkelige gennembrud. Hertil har jeg valgt Forladt dog ej af venner i nøden som mit prøveoplæg. Jeg er nu nået til perspektivering. Jeg skal finde tre perspektiveringsområder, jeg mangler den som er udenfor pensumlisten, som altså kan være ... -
Mundtlig eksamen. Prøveform B
ForumindlægHej alle sammen, Er der nogen der kan forklare mig hvad "Presæntation af nalyse og fortolkningspunkter betyder" Det haster! på forhånd tak:) -
Dansk eksamen imorgen!!
ForumindlægHej, jeg har netop lavet hvad jeg kunne få ud af det dansk jeg har, det tager netop lige nu op til 4-5 minutter, og jeg kan ikke få mere ud af det, min lærer siger det helst skal tage op til 10 minutter, nogen idéer til hvad jeg kan gøre?? Jeg er ekstrem dårlig til at få mere ud af en tekst :/ -
Romantikken dansk eksamen
ForumindlægHej jeg er lidt på bar bund omkring hvad jeg skal vælge, for en tekst eller et digt når jeg har overemnet romantikken, så ville lige høre mig omkring om der var nogle af her der havde nogle ideer eller erfaringer. På forhånd tak!! -
Idræt eksamen teoretiske del
ForumindlægHello.. Jeg skal op i idræt B i næste uge, og jeg vil høre om der er nogle der har en liste over hvad der vil være godt at komme ind på i den teoretiske del. Altså BMI, Kondital, fedtprocent osv. Men mere uddybet? -
biologi eksamen i morgen 15.06.2010 hjælp!!
ForumindlægHej. Jeg skal til biologieksamen i morgen og er helt på bar bund. Jeg trak netop det jeg ikke ville op i, som jeg har utrolig svært ved. Jeg skal forklare følgende spørgsmål: - Forklar hvorfor kortvarig stress er godt - Hvad forståes ved feedbackregulering af hormoner? - Hvad forståes ved hæmm... -
ARV - EKSAMEN BIO C
ForumindlægHej kære portal! Jeg står og skal op i biologi i morgen, og har læst hele pensum og besvaret og har styr på alle emnerne. Dog er der noget jeg har meget svært ved, og forstår det slet ikke. Spørgsmålene lyder således: - Beskriv opbygningen af DNA. Forklar hvad et gen er. - Redegør for hva... -
Eksamen i morgen plz help !
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til terminsprøver i morgen. I diktat og læsning. Sagen er at jeg er MEGA dårlig til diktat. men er okai god til læseprøve.. Jeg har fundet ud af at alle vores prøver er fra -- Maj 2010 -- Ville bare høre om der er nogen der har den eller en der kan sende et link til hvor ... -
Eksm. opg. i mat. A nivau: opgave 2.008 beregn længden af projektionen a a på b
Forumindlægjeg skal beregne længden af projektonen a på b? hvordan gør man det ud fra de oplysninger jeg har? jeg ved at b=3/2a+a hat og længden a af er 3 jeg har selv fundet ud af at arelaet =9 længden a b= kvadraetrod 29,25 vinklen mellem a og b= 33,69 længden af a-b= kvadratrod 11,25 vinklen mellem vekto... -
Engelsk Grammatik A - Ret sætninger.
ForumindlægVille høre om der er nogen der kan hjælpe mig med de her sætninger. Ret fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. 1. When they lose both jobs and homes are their possibilities ruined. 2. The ... -
Eksamen - Valg af emne til fremlæggelse
ForumindlægHej. Jeg skal mandag d.19 op til eksamen i erhvervsret, hvor jeg skal have forberet eget emne hjemmefra. Her har jeg taget i overvejelse at fortælle om CISG. Men vil dette være omfattende nok? Tænker umiddelbart jeg vil tage udgangspunkt i pensums forløb og fremlægge derud fra: Hvad er et inte... -
Biologi eksamen spørgsmål
ForumindlægHej :)! Jeg har netop fået frigivet mine spørgsmål til biologi eksamen, som jeg skal til på tirsdag.. Tænkte om nogle af jer havde nogle gode noter til mine emner, eller ligefrem ville besvare nogle af eksamensspørgsmålene :)? Bare et enkelt eller to hvis detskulle være.. Filen med spørgsmålen... -
Opgave 76 kemi C (aktuelle stofmængdekoncentration)
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? Vi betragt en opløsning, der både indeholder CaCl2 og AlCl3. De to stoffers formelle stofmængdekoncentrationer er hhv. 0,020 M og 0,030 M. Angiv de aktuelle stofmængdekoncentrationer af alle ionerne i opløsningen. -
24-timers eksamen - Velfærdsstaten
ForumindlægJeg har trukket Velfærdsstaten som emne til min 24 timers eksamen i samfundsfag, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Lækkert emne med gode muligheder for perspektivering. Der skal skrives en synopsis, og jeg savner dog nogle gode begreber at smide på - jeg er klar over, at realisme og ideal... -
Trigonometri UHM A-Mat 2008
ForumindlægKære alle. Jeg har virkelig kæmpet med en opgave uhm som jeg ikke kan løse. Det er opgave 5 uhm i følgende: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080514_opgave_stx_081_matA.ashx Jeg kan opstille to ligninger med to ubekendte vha. pythagoras, men de er for svære til at lø...
