Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17281 til 17300 af 28854
-
Eksamen SprogligA 2004
ForumindlægAndre som også har været oppe i skriftlig engelsk i dag? Sprolig A-niveau.Jeg synes at det var et rigtig godt oplæg; meget inspirerende og flere gode ting at tage fat på. Dog, skilte den sig ikke videre ud fra de fleste andre oplæg synes jeg, ikke sådan rent tematisk hvert fald.Jeg fokuserede mes... -
Den grønne bog - Gadaffi
ForumindlægHej, jeg har en artikel, om "Den grønne bog" som er skrevet af Gadaffi, jeg har lige problemer med, hvad det er der er vigtigt at tage med. Håber nogen kan hjælpe, Tak på forhånd. :) -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej SP. Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor? Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd. -
Fristil - hjælp til emne
ForumindlægHejsa alle I kloge hoveder!Jeg står i den lidt uheldige situation at jeg skal skrive en FRISTIL. Jeg regner med at jeg vil skrive en novelle - men jeg er totalt BLANK for emner. Er der ikke nogen, der har et par gode forslag til, hvad jeg kan skrive om???Mvh. Stine -
Dansk-novelle
ForumindlægHejEr der nogen her der har læst/arbejdet med novellen "Ringen" af Karen Blixen.Der har nogen noter liggende de kan sende til min mail:[email protected] -
SSO - fysik - hjælp
ForumindlægJa, så er det imorgen, jeg får udleveret problemformulering til min SSO. Jeg skal skrive om "stive legemers bevægelse" og har stortset styr på teorien. Men jeg er lidt i tvivl omkring opbygningen af sådan en opgave. Jeg har fået lov af min lærer, at se på nogle tidligere opgaver, og str... -
Ændring af karakter?
ForumindlægHej! Jeg går i 1.g, og ved godt at mine karakter ikke rigtig tæller, (som alle altid fortæller mig). Men jeg er ikke tilfreds med min karakter, jeg får nemlig kun 9 og også nogen 8 taller. Men mit spørgsmål lyder så på: Er det muligt at rykke sine karakter fx op fra 9 til 10? Eller har læreren ba... -
3G - opgave!!
ForumindlægHej med jer. Jeg ville bare høre hvor langt i er nået med opgaven her på 2.dagen?! jeg selv er ikke blevet helt færdig med at læse endnu, men det kommer nok.. :) Hvilket fag skriver i i? -
dansk/samf "Pelle Eroberen"
ForumindlægHej. Jeg har tænkt på i min AT-synopsis måske at skrive om Pelle Eroberen af Martin Andersen Nexø. Jeg har allereed valgt fagene dansk (A) og samfundsfag (B). Jeg tænker at der er ret meget samfundsfag i den så det ikke vil blive så svært at inddrage samf. Tror i det kunne være et godt emne? Er d... -
Et par old-spgm.: Thukydid; Herodot; Homer
ForumindlægHejsaJeg skal op i old på mandag og har lige nogle spørgsmål, jeg gerne vil have svar på, inden jeg skal op.Er der nogen, der har læst Thukydid's "Krigerbegravelse i Athen"? Hvad skal man lægge vægt på, hvis man kommer op i den? Hvad er vigtigst at have styr på?Det værste jeg kan ko... -
Ånden i glasset
ForumindlægPasser det? virker det? for mine venner har prøvet det og de snakker konstant om det.. jeg får sq gåsehud ved at læse andres indlæg ind på nettet deeres oplevelser? nogle herfra der har prøvet det? -
Ved vejen
ForumindlægJeg skal lave en mundlig analyse af "Ved Vejen" af Herman Bang. Jeg har stort set lavet alle noter, men det halter lidt mht. karakteristik af Bai og kønsroller. Nogen der har noget der er værd at nævne i forbindelse med analysen??På forhånd tak! -
Rettelse af summary
ForumindlægHej, er der en der vil rette dette??\n\nTAK! Mvh. Shockwaves\n\nThe text is about the narrator, his wife and the blind man who is an old friend of the wife. The blind man came to visit the narrator and his wife.The narrator was not enthusistic about the visit because he does not know anything abo... -
OMG! JEG HAR DESPERAT BRUG FOR INSPIRATION!
ForumindlægHej mennesker! Jeg har så meget brug for inspiration. Jeg skriver et landeportræt om Italien, og føler mig TOTALT lost! Nogen der har ideer? - P.S. Behøver ikke være lige nu, bare helst inden fredag! - Ida Marie, 8.v Viborg Private Realskole -
EKSAMEN???
ForumindlægHey..Vil skal snart få vores pensum! Men jeg tænker på, og vil spørge jer om, hvordan man i eksamen skal gribe det an! Jeg spurgt min lærer og hun sagde at man kommer op i en kendt tekst!! 1) Men er det kilder man kommer op i eller bare en teskt fra de mange ark, som vi har fået?? 2) Hvordan skal... -
Kunstens rolle
ForumindlægHejJeg skal skrive en stil om kunstens rolle, men er løbet lidt tør for inspiration..Er der nogle der ude, der har nogle gode ideer?Mvh. Aca -
Hjælp. Politiske holdninger
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for jeres hjælp til min årsopgave i samfundsfag. Jeg har valgt at skrive om vores velfærdssamfund, derunder om vores sygehusvæsen. Jeg mangler oplysninger om de forskellige partiers holdninger til vores sygehusvæsen. Om de vil have besparelser, flere ressourcer osv? Håber i ka... -
Bachelorprojekt - Hvor længe gik der, inden i fik jeres karakter?
ForumindlægHej! Mit navn er Kasper, og jeg afleverede bachelorprojekt i mandags den 14. december. Jeg ved, at der kan gå helt op til 2 måneder før karakteren senest bliver givet ud. Jeg vil dog høre, om i der tidligere har prøvet at aflevere bachelorprojekt virkelig måtte vente så længe på jeres karakter?... -
Vandets densitet
ForumindlægJeg har søgt efter vandets densitet og fandt frem til 1000 kg/m3 Men i et løsningsforslag er det givet til 1027 kg/m3 Jeg ved der er forskel på densitet af havvand og almindelig vand. Er der en der kan fortælle hvad desniteten af vandet er ved Vesterhavet eller generelt sal... -
moses
ForumindlægHvem var moses?Han var den person som ville have at egyptens slaver, skulle frigøres, af Farao'en ?rigtigt?
