Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17301 til 17320 af 156873
-
Matematik c aflyst
ForumindlægHej, Nu hvor mat c eksamen er aflyst, og vi får standpunktskarakterer istedet, hvordan gør de så? Får man 1 karakter? Og tæller mat som 2 fag eller 1? Jeg tænker mundtlig og skriftlig. Jeg er på online mat, og der vurderede de min standpunkt til 10. Får jeg så 10 i mundtlig og 10 i skriftlig el... -
Har brug for virkelig hurtig hjælp!!!
ForumindlægHvad må man have med af hjælpemidler til skriftelig matematik i 1.g??? Jeg skal op i morgen, så har brug for hjælp hurtigt... -
Lufttryk i forskellige højder (Barometrisk højdeformel), Vejen til Fysik B2, Opgave 30, Side 32, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægSe evt vedhæftede fil med opgaveteksten og facitliste. Opgave 30. I denne opgave arbejdes der med den barometriske Højdeformel. a) Hvad er lufttrykket i 5600 meters højde? ------------------------ Mit forsøg: Den barometriske højdeformel: P = 1013 • e-0,000127 m-1 • h ... -
Opgavedirektør
ForumindlægPorque dices que no puedo hablar español?, porque tú no puedes o qué? De verdad yo a hablado español toda mi vida, desde el día que yo nací a este mundo,,, y ahora tu vienes y me dices que no hablo español… De verdad, da pena,, la hablo mejor de que todos ustedes, mejor que el danés . TIL OPGAVE... -
Hjælp til at bestemme arealet
ForumindlægHjælp til opgaven?? -
Et passagerfly (potentiel energi, kinetisk energi, brændstofforbrug), Vejen til Fysik AB 1, Opgave 83, Side 101, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 83 Et stort passagerfly på 465 ton flyver i 10 km højde med 1000 km/t. a) Hvor meget potentiel energi har motorerne tilført flyet for at løfte det 10 km ? Mit forsøg: Epot = m • g • h 365 ton omregnet til kg (m = massen i kg) m = 465 • 1000 = 465000 kg 10 km omregnet ... -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
Beregne bølgelængden ved brug af Rydbergformlen, Opgave 51, s 79, Vejen til fysik B2 (Knud Erik Nielsen og Esper fogh)
ForumindlægOpgaven er b) Benyt formlen (Rydbergformlen) til at beregne bølgelængderne for overgangene 3 tll 1 og 5 til 3 Ordet ¨til¨erstatter en pil som jeg har på mit tastatur. Jeg har prøvet at anvende formlen, men jeg kommer ikke frem til et helt andet tal end det,der står i facitlisten. Fac... -
Matematik(Procent/Haster!
ForumindlægHvor mange procent er 10 større end 5? Mit bud: 10-5/5=5/5=1 Er det rigtigt i %? -
pH=-log(H3O^+) - Er det her forkert? (Porportionalitet)
ForumindlægVille det være forkert at sige, at stofmængdekoncentrationen af oxonium er omvendt proportional med pH-værdien. Da jo større stofmængdekoncentration af oxonium jo lavere pH-værdi? -
RUMFANG!
ForumindlægHvordan finder man rumfangen af en terning med sidelængden 4 cm. + hvor mange gange bliver terningens rumfang større, hvis sidelængden er 8 cm? -
Opløseligheder
ForumindlægHalløj folkens Som mange andre, står jeg og skal til skriftlig kemi-eksamen her om ikke så fandens lang tid. Jeg er ikke begyndt på oplæsningen endnu osv., men når jeg skal læse op, er der ét emne jeg skal have pløjet helt igennem: Opløseligheder. For at lette min læsning lidt, kunne jeg godt tæn... -
Tangentens ligning
ForumindlægHej, jeg skal finde tangents ligning de to steder i funktionen, hvor der er en hældning på 3: en funktion lyder: f(x)=-3*(x+2)-1 og har to tangenter med hældningskoefficient 3.. Jeg finder f'(x): f'(x)=3/(x+2)2 Jeg ved, at hældning er 3, så : f'(x)=3 ⇔3/(x+2)2=3 <=>... -
Miljøproblemer
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave i samfundsfag, hvor jeg bl.a. skal redegøre for de væsenligste miljøproblmer i USA. Er der nogen der kender til nogle miljøproblemer i USA? -
Fysik spørgsmål!
ForumindlægJeg skal bruge hjælp i fysik! jeg har fået denne opgave til at lave som jeg ikke ved hvordan jeg skal begynde. -
Rumkapløbet
ForumindlægSkriver en opgave om rumkapløbet, så er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde nogle ideer til, hvad verden har fået ud af rumkapløbet? -
Celle potentiale - falde eller stige?
ForumindlægHej Jeg sidder med en kemi opgave,hvor der spørges til om cellepotentiale vil stige eller falde hvis der tilsættes NaOH til karret med FeCl2-opløsning. Hvordan kan man finde ud af det? Tak på forhånd -
Translation
ForumindlægNogen der har et forslag til nedenstående?Drenge er ofte mere støjende og dovne i skolen end piger, og de har sværere ved at koncentrere sig end deres jævnaldrende klassekammerater af det modsatte køn. Pigerne er bedre til at indrette sig efter skolens regler end drengene, og deres større modenhe... -
Laboratoriebølgelængde
ForumindlægHvad menes med "laboratoriebølgelængde"?? -
Algebra- er det rigtigt?
ForumindlægGoddag! Søger en der vil kigge mine udregninger igennem, for derefter at komme med kommentarer: Mine udregninger: http://peecee.dk/?id=67999 PS: Da mine udregninger er foretaget i Mathtype, er jeg nød til at uploade det som word fil! På forhånd tak og frotsat god weekend!
