Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 17301 til 17320 af 23784
-
The Aboriginal peoples- hjælp
ForumindlægHej, om ikke så længe skal jeg op i mundtlig eksamen i Engelsk. Jeg har valgt emnet "The Aboriginal peoples". Jeg vil helst fortælle de relevante eller vigtigste ting om den kultur gruppe, men er dog lidt i tvivl om hvilke ting der er relevante eller vigtig at fortælle om til den mundtl... -
fourierrækker
ForumindlægHej, her har jeg lavet en opgave, men jeg er usikker på om den er rigtigt lavet. Håber der er en der vil kigge den igennem. den omhandler fourierrækker, hvor jeg skal finde fourierrækken for en funktion når jeg har nogle givne oplysninger. Mange tak :) -
Valgfag - psykologi vs erhvervsøkonomi
ForumindlægNu hvor vi snart skal vælge valgfag er jeg kommet i tvivl om, jeg skal vælge psykologi eller erhvervsøkonomi. Hvad synes I? -
Udviklingen af en partikulær løsning
ForumindlægJeg har fundet frem til en differentialligning ved hjælp af struktursætningen og har fået følgende til at være den fuldstændige løsning: c[1]*exp(t)*cos(2*t)+c[2]*exp(t)*sin(2*t)-(2/3)*exp(t)*sin(t)+(1/5)*exp(2*t)*cos(t)+(1/10)*exp(2*t)*sin(t)+10*t+4 (Med Maple formatering) Nu er jeg interesseret... -
B-niveau stof
ForumindlægHej, jeg skal have Kemi på B-niveau. Jeg vil så nu i sommerferien læse op til kemi på B-niveau, er der nogle specifikke ting jeg kan læse om. Altså nogle ting, som man kommer til at få, i Kemi på B-niveau : ) På forhånd tak D: -
religion - 3.g
Forumindlægjeg skal have religion i år, og vil gerne høre hvad det generelt går ud på og er det et svært fag ? Mia -
Faren ved social ulighed
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en opgave, hvori jeg bla. skal se på faren ved social ulighed. Det skal skrives som et notat til socialministeren. Jeg har tænkt på ulighed i sundhed, i form af dårlig kost og mangel på oplysning, som give livsstilssygdomme osv. Hvad ville I sige, er faren ved soci... -
et hjerte til maria
Forumindlæghvem kan hjælpe mig ?? har nogle læst bogen et hjerte til maria ??? -
Historie
ForumindlægEr kildekritikken en kvalitativ metode? -
Emneforslag til SRP?
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen her hjælpe mig med et emneforslag i His (A) og Matematik (A). Jeg er tænkt lidt på Græsk Matematik, men jeg ved ikke hvordan historien vil indgå her? Og om det er et okay emne, hvor man nemt kan finde stof til det. -
LA vælgere
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave en opgave om Liberal Alliance, hvor jeg skal skrive hvilke typer som kan finde på at stemme på dem. Jeg har ledt lidt på nettet men jeg har ikke fundet niget information om det. På forhånd tak -
Sigma-algebra
ForumindlægHej igen.. Jeg forsøger stadig at forstå sigma-algebra... Jeg er nu gået over i en mere grafisk tankegang... Hvis X er defineret ved Og lad A1 og A2 være defineret ved Så har vi en σ-algebra defineret ved Σ = {X, A1, A2, A1c, A2c, (A1∪A2), (A1∪A2c), (A1c∪A2),... -
Karakteristisk af argumentation
ForumindlægDavs.. Jeg skal lave en skriftlig aflevering i dansk her i 3.g, der skal indeholde "en karakteristisk af argumentationen" i to artikler om hvorvidt Rusland er på vej til at blive mere eller mindre demokratisk. Jeg har dog aldrig lavet noget lignende.. Nogen der kan forklare mig fremgang... -
Srp - Samf og NG, global opvarmning?
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at skrive SRP og har både valgt mine fag (Samf A, Naturgeografi B) og mit område (global opvarmning). Til weekenden skal jeg have skrevet et mere specifikt oplæg til mine vejledere, men jeg er lidt på bar bund. Har ikke rigtig tænkt i nogle bestemte baner, men kunne... -
Hjælp til at skrive en problemformulering?
Forumindlæghvordan skriver man en problemformulering? skal men stille nogle spørgsmål, og så svarer på dem? eller skal man bare stille nogle spørgsmål til lærerne? -
Kan overvågningssamfundet betragtes som en magtudøvelse fra samfundets side?
ForumindlægJeg skal snart i gang med at skrive srp. Jeg skriver om overvågningssamfundet med udgangspunkt i George Orwells bog 1984. Det sidste spørgsmål i min probelmformulering lyder således: Diskuter i hvor høj grad man kan sige at overvågningssamfundet kan betragtes som magtudøvelse fra samfundets sid... -
Dansk skriftlig fremstilling - åh nej!!!!!!
ForumindlægJeg fandt ud i dag, at jeg havde misforstået det billede der var ved opgave nummer 3 - novellen om hænder. Jeg valgte overskriften "Med livet i hænderne" Jeg så billedet som to hænder der sådan giver hånd som en aftale, og det mener jeg, at man kan se i min novelle, fordi der er en ... -
Alfa-helix og beta-sheets
ForumindlægEr der nogen aminosyrer, der er mere tilbøjelige til at indgå i alfa-helix eller beta-sheet strukturer i proteiner? Jeg forestiller mig lidt, at aminosyrerne på en måde skal være fleksible for at indgå i en alfa-helix eller i beta-turns, men jeg ved ikke, om det er rigtig. Eller i så fald, hvilke... -
Ludvig Holberg - Hjælp
ForumindlægHej derude! Håber der er nogle der kan komme med nogle inputs til min DHO opgave - er gået lidt i stå i historiedelen! Hvordan fremstiller Ludvig Holberg samfundet i oplysningstiden? Altså hvordan er hans syn på det? også hvad hans syn på klasseforskellene i den tid? På forhånd tak! -
Molins model
ForumindlægHvilke faktorer gør Venstre brug af i deres politik? (Molins adfærdsmodel) Mvh
