Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 17301 til 17320 af 32798
  • isolér G

    Forumindlæg
    hej sætter med noget matematik, og er bare ikke god til at isolere Formlen er: V=1/3 x h x G jeg skal isolér G, kan nogle hjælpe mig på forhånd tak. ;)
  • lærer søges

    Forumindlæg
    Hej Jeg har virkelig bruge for en lærer der kan hjælpe mig med matematik A, fysikB og engelskeB. derfor søger en privat lærer. vil meget gerne høre, hvis nogen kan hjælpe mig. Mvh
  • Hjælp søges

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg er en dreng der lige er startet på allerød gymnasium. Jeg søger hjælp til matematik på b niveau, dvs til ting som opgaver, og almindelig lektiehjælp. Hvis i har andre spørgsmål så skriv endelig.
  • eksponentielt aftagende funktion

    Forumindlæg
    hey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et lille problem.. Jeg skal op til afgangsprøve i matematik på onsdag, og kan simpelthen ikke finde ud af trigonometri. Hvordan bruger man Sinus, Cosinus og Tangens i fobindelse med at udregne vinkler i en trekant?
  • Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder og bøvler med en matematik rapport, og et af spørgsmålene lyder således: b) Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning Jeg er ikke sikker på hvad man lige skal tage fat i her?? Håber i kan hjælpe!!!
  • Rullegardins Metode? HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg har en Ugeopgave der er pisse irriterne... -.- HJÆLP!! plz! for er lort til matematik.. Det er både gange og divider f.eks. 36,72 • 8 og forstår det ikke.. Vil ikke hjælpe så min lære vil blive glad..?
  • Eksamensopgaver-A !

    Forumindlæg
    Nogen der har lavet disse opgaver: Uden hjælpemidler: 9.003, 9.005, 9.017, 1.028 Med hjælpemidler: 7.010, 2.005 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX-A-Niveau
  • Øvelse til prøven uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal til terminsprøve i matematik A senere på ugen. Har i nogle gamle prøver uden hjælpemidler eller bare opgave, som ligner meget? Jeg vil rigtig gerne øve mig. Mange tak!
  • To ligninger med to ubekendte

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har problemer med en matematik opgave, som skal laves til i morgen om to ligninger med to ubekendte. Jeg tænkte på om nogen ville forklare hvordan man regner denne opgave: 2x - y =6 og -4x+2y=-2
  • opstil en forskrift

    Forumindlæg
    Heej ! Skal aflevere matematik i morgen så har lidt af et problem over den her. Forstår simpelthen ikke hvad de mener. "opstil en forskrift der angiver regningsstørrelsen som funtion af medgået tid" Hvad mener de med det?
  • HJLÆP

    Forumindlæg
    Hej.. Har store problemer med følgende opgaver fra 1-årig matematik A niveau 3.023 3.062 3.070 3.088.. Hvis der er en eller flere der har lavet dem kunne det være fedt med noget hjælp. Hilsen Mia_18
  • Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen

    Forumindlæg
    hej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk?
  • Ligningsløsning 7 klasse

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der kan hjælpe med en løsning af denne ligning? Jeg er pt ved at opfriske folkeskole matematik, så det ville være fint med en forklarende gennemgang. 1/3x-2=1
  • Metoder

    Forumindlæg
    Hej alle (: Sidder og laver synopsis til min AT-årsprøve i henholdsvis dansk og matematik, hvor vi skal lave en billednalyse af et fresko af Perugino. Er der nogle der ved hvilke metoder man bruger til dette? På forhånd tak!
  • Gåde

    Forumindlæg
    Når man tager kvadratroden af et primtal, skal det ende med at blive et irrationelt tal. Hvad er løsningen? Det er en gåde, min bror har givet mig, og jeg har selv matematik på niveau C. Tak
  • Erhvervsjura

    Forumindlæg
    Hej SP :) - Nu bliver jeg student til sommer og overvejer at søge ind på HA-jura. Nogle der kender noget til selve uddannelsen. Er der meget matematik, er det en spændende uddannelse og er det noget i kan anbefale ? :)
  • Privat undervisning?

    Forumindlæg
    Nogle der vil give privatundervisning i matematik på videregående et sted i KBH eller i Køge? Bor i Køge, så et sted i nærheden ville også være fint, plus går i skole i KBH, et sted der ville også være fint?
  • Hjælp til emne om formidling til srp

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg står nu her og skal til at vælge emne til srp. Jeg skal skrive en formidlingsopgave i dansk og matematik, og vil høre om der er nogen der har nogle forslag til emner ? på forhånd tak :)
  • Hjælp Mat! Mat B1 , opgave 19

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er ny herinde og er ikke særlig god til matematik, jeg har fået denne opgave for, som jeg meget gerne vil have hjælp til! Der skal bruges ligninger! Opgave 19: Ligninger og uligheder