Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 17301 til 17320 af 33826
-
Optagelsesprøve
ForumindlægNogle der ved, hvad man skal til en optagelsesprøve ? -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en redegørelse om eksponentiel vækst, og i denne redegørelse skal jeg besvare følgende spørgsmål: En eksponentiel udvikling på formen(formlen?) f(x) = a^x skærer i to punkter, som du uden at tegne den kan bestemme. Hvilke? Jeg har brug for et svar, samt en begrundelse fo... -
Prøve uden hjælpemidler
ForumindlægFindes der et link, som viser hvilke emner, man kan komme op i til prøven uden hjælpemidler? -
substitution
Forumindlægbestem arelaet af punktmængden M, afgrænset af grafen for f , koordinatsystemet og linjen med ligningen x=3: f(x)=kvadratrod(13 -x^2), hvor -kvadratrod(13)_< x_< 3. Det bliver sgu´noget rod med de her symboler, men _< betyder "mindre end- eller lig med" jeg kan godt noget af ... -
TAFE
Forumindlæg"Technical and Further Education" i Australien Har nogen prøvet? eller ved hvordan det er. fx med penge osv??? meget taknemlig for respons.. -
mig igen .. bestem ligning
ForumindlægBestem ligning for linjen gennem punkterne P(-2,7) og Q(3,2) er der nogen som vil forklare mig hvordan jeg skal beregne dette? på forhånd tak. -
rational- og irationale tal???
Forumindlæger der nogle som kan forklare mig hvad rationale og irationale tal er??? tak på forhånd:) -
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
Uddannelsesorientering
ForumindlægHvad kan man gøre i Danmark for at få folk til at tage en universitetsuddannelse? Der er fx meget mangel på datalogi og statistik - områderne og det vil blive meget værre de næste år. Hvis man har så meget mangel på de folk, så undrer det mig, at man ikke gør mere for at uddanne dem. Der var næst... -
funktioner
ForumindlægJeg forstår ikke nogle af disse opgaver og det er aflevering til i dag. hvis nogen kunne hjælpe, vil jeg sætte verdens største pris på det. -
reducere . :)
ForumindlægA) 3y+8x+4y-y+3x-x B) 3x-x+4y-8y+x C) 9-3x-12x+4-y PÅ forhåand, tak -
x^(-x)
ForumindlægHvordan viser jeg at x^(-x) er kontinuert? Og de siger at f(0)=0^0 =1, hvordan kan det være?? -
FSA Rettevejledninger
Forumindlæghttp://skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger.aspx¨ Her ligger alle Facitlisterne, så hvis I har løst, kan i se hvor det gik galt :D -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej alle derude. Er der nogen af jer der er blevet erklæret uddannelsesparat, som kan fortælle mig lidt om hvad de kigger på? Jeg får nemlig svar d. 28 og jeg skal videre eller hvordan og hvorledes. Håber i vil svare, på mit spørgsmål. -
Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?
ForumindlægHej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ... -
brøk
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvornår man skal sætte parenterser rundt om ledene, f.eks. skal jeg udregne følgende: ((a-2b)/6)-((3a-2b)/9)) den første brøk forlænges med 3 og den anden med 2, deraf har de fællesnævneren 18: ((3a-6b)/18)-((6a-4b)/18)) De kan nu flyttes over på EN fælles brøkstreg: ... -
Tysk/mat på uni
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget stærkt at vil læse tysk og mat på universitetet efter gym. Men er det overhovedet muligt, og hvis ja, tror i det vil blive noget rod... På forhånd tak... -
matmatik
Forumindlæghar løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet -
blodtype
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med blodtypebestemmelse i min klasse. hvis jeg er A-, kan mine forældre så ikk godt begge være Rh- og Rh+ ? et spørgsmål lyder: Sammenlign klassens blodtypefrekvens med frekvensen i den danske befolkning (bilag 1) og forklar eventuelle afvigelser mellem tallene. hvorda... -
Billede af Jesus. Analyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en billede analyse af dette billede, men ved virkelig ikke hvordan jeg skal begynde. Håber at nogen af jer gider hjælpe:-) det ville være så dejligt!!! :-)
