Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 17321 til 17340 af 23784
-
"Spinder" Cecilie Eken. HJÆLP :-)
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til afgangseksamen i dansk, og mit fordybelsesområde er identitetsrejse. Jeg har valgt teksten "spinder" af Cecilie Eken, og ville høre om nogle af jer, har arbejdet med den og måske ville give mig lidt hjælp. Tak på forhånd. Mia -
2 års opgave
Forumindlægvi har her på 2 år fået en opgave hvor vi mindst skal skrive 8 sider om et emne. men har det problem at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om da jeg ikke gider at skrive om en bog. har haft noget i tankerne med nyeste tid og det moderne menneske. men ved ikke hvordan jeg kan få det til at passe in... -
HJÆLP! HASTER! :(
ForumindlægDavsen. Er der nogen der ville være sød at fortælle mig hvornår man bruger de akkusative kendeord og hvornår man bruger de dative kendeord i en sætning, når man oversætter? Jeg skal til tysk skriftlig termins prøve for første gang i morgen. Er der også nogen der kan fortælle mig hvad man normalt ... -
Er det en artikel?
ForumindlægHej jeg skal spøger om det her er en nyhedsartikel eller en baggrundsartikel? -
Brudt akkord?
ForumindlægHej Jeg skal aflæse en brudt akkord. De tidligere takter har været i : D A D D I næste takt er der et : e, a, g, a - hvilken akkord er dette? -
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
hvor meget skal man kunne af videnskabsteori?
ForumindlægHej! I AT skal man jo også bruge videnskabsteori, men jeg er i tvivl om hvor meget af faget man forventes at have kendskab til. Er det kun de teorier og metoder man bruger eller skal man også være bekendt med teorier og metoder som ville være åbenlyse at bruge, men som man ikke har haft om, m... -
hjælp
ForumindlægNa2CO3 + K3PO4 der er let- og tungtopløselige. -
Laborant
ForumindlægHej alle. Jeg har læst på uddannelsesguiden hvilke industrier en laborant kan arbejde inden for. Jeg vil gerne arbejde inden for forskning, hvor jeg bl.a. undersøger f.eks kræftceller. Kan man det som laborant? Er der nogen der kan skrive eksempler på hvad en laborant kan arbejde som? Tusind ta... -
er engelsk svært på gym.?
Forumindlægja er det ? -
HJÆLP, ordstilling.
ForumindlægEr lidt usikker på noget, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Hvis jeg skal oversætte "Jeg beundrede hende meget" til spansk, hedder det så "La admiraba mucho"? Og hvis jeg skal oversætte "Jeg har slået hende ihjel" til spansk, hedder det så "La he matado"?... -
Dansk A pensum
ForumindlægHej, skal til mundltig dansk eksamen om nogle uger, men vil lige høre hvorfor vi har fået pensumlisten? Vi skal jo kun trække en tekst og så snakke ud fra den? Tak -
Metode i biologi? AT - fedme
ForumindlægJeg skal op i AT midt i næste uge. Jeg skriver om fedme i engelsk A og biologi B og overemnet er "Kampen for det gode liv". I biologi har jeg blot redegjort for fedme ud fra bøger, artikler osv. Er kommet ind på fx BMI, fedtprocent, genetik, følgesygdomme osv. Har altså ikke udført ... -
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
Acceptabel problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg har endnu ikke fået godkendt min problemformulering, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg har nu prøvet i forbindelse med opgaveformuleringen om, at man skal undersøge og diskutere en sag hvor iscenesættelse og/eller overvågning indgår. + diskussion af dens muligheder og begrænsninge... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Jeg er ikke den skarpest kniv i skuffen til tysk, derfor håber jeg en venlig sjæl ville hjælpe mig Jeg skal oversætte følgende: Det er dejligt at være ung. Man tilbringer megen tid med kammeraterne. De unge går på diskotek, hører musik, taler helt åbent med hinanden - og forelsker sig. Naturl... -
samf opgave
ForumindlægHej med jer.. Vi har fået følgende opgave stillet af vores lærer "Diskuter, hvad der kan forklare vælgeradfærden i det senmoderne samfund. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i vedhæftede bilag. Husk der er tale om en synsvinkeldiskussion. " Som nævnt i opgavebeskrivelsen har vi fået... -
Hvad vil Du gøre hvis....
Forumindlæghej Hvad vil du gøre hvis du ikke fik udbetalt din løn den dag du burde få den??? + hvad vil du gøre hvis din chef ikke udbetalte din løn fordi hun skulle ud at rejse eller spille et eller andet kortspil hvor hun/han skulle bruge pengene? -
Psykologi eller filosofi?
ForumindlægJeg vil til sommer søge ind på en af disse uddannelser; filosofi eller psykologi. Længe har jeg overvejet og spekuleret i fordele og ulemper ved hvert studie, og jeg er kun blevet mere forvirret. Egentligt er det mest den filosofiske del ved psykologien, som interesserer mig. Her tænkes på de st...
