Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17321 til 17340 af 23877
-
Anne Billson: 'Sunshine' (1993)
ForumindlægHejsa Jeg er ved at kigge alle mine engelske tekster igennem, skal til engelsk eksamen i denne uge, mangler et resume af teksten "sunshine" er der nogle der ligger inde med et de har skrevet som notater? Det må gerne være et kort og præcist resume. Hvis jeg selv finder teksten og læse... -
Afsætning A mundtlig eksamen - disposition?
ForumindlægHej alle, Jeg tænkte på, om dem der havde lyst, kunne være interesseret i at fortælle de interesserede brugere her på SP, hvordan i vil få styr på strukturen/dispositionen til den mundtlige afsætnings eksamen. Jeg selv er en smule lost, da man kun har 30 min. til at læse en artikel, finde modell... -
24-timers - velfærdsstaten
ForumindlægJeg har fået 8 kilder hvoraf fire af dem er statistik - henholdsvis over "udviklingen i Danmarks produktion og beskæftigelse 1948-1969", "væksten i den danske stats drifts- og anlægsudgifter 1950-1969" og "husholdningernes indkomst og forbrug pr. indbygger i Danmark 1950-... -
Undervisning på STX
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om hvordan undervisningen foregå på jeres stx? meget skrive skrive i hånd (noter), lave opgaver hele tiden og så videre... på forhånd tak -
Forklaring på dette
ForumindlægGodaften Hvad betyder Anomi og hvordan skal man kunne forstå det ? mvh. rixer -
Deskriptiv statestik
ForumindlægHej SP Jeg har i lang tid haft problemer med at forstå, hvad definitionen på varians, spredning og outlier er. Så mine spørgsmål er: 1. Hvad er en varians? 2. Hvad er en spredning? 3. Hvad er en outlier? 4. Hvad fortæller disse tre størrelser? Tak på forhånd -
Dansk og fysik
ForumindlægHejj :) Jeg skal skrive SRP om ikke så lang tid, jeg er tvunget til at skrive i fysik, og jeg har valgt dansk som andet fag. Men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om, nogen der har nogle ideer til emner? -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
Hjælp til valg om datalogi studie
ForumindlægHej, Jeg er ved at overveje hvad jeg skal læse efter min HF. Jeg har meget kig på datalogistudiet og interesser mig også for emnet. Jeg er bare blevet nervøs for, om der vil være nogen slags af de job tilbage når jeg har læst studiet. Jeg ved godt der kan ske meget på 5 år, men som man læser run... -
SRP - Samfundsfag metoder og teorier?
ForumindlægHej allesammen :)! Er, som alle andre heldige 3g elever, igang med min SRP opgave. Personligt har jeg selv valgt at kombinere fagene Samfundsfag og Engelsk, dog er jeg lidt i tvivl når det kommer til Samfundsfags delen. Mit overordnede emne omhandler den Amerikanske Våbenlovgivning, og er derfor... -
kinetisk energi i et relativistisk stød
Forumindlæghej! i et stød er impulsen bevaret i et stød uanset om det er relativistisk eller klassisk. Men hvad med den kinetiske energi? i den klasssike forstand er den kinetiske energi jo kun bevaret i et elastisk stød, hvad med i relativistisk forstand? har søgt og søgt på svar, så er der nogle herinde ... -
Hvad skal jeg lave i fremtiden?
ForumindlægHej Sp. Jeg er i meget i tvivl omkring min fremtid, egentlig var mit ønske at arbejde inden for bank eller forsikring. Har fået at vide fra mange folk, at høje karaktererer bliver vægtet højt, hvis man skal formå at få sig et job, og jeg ligger kun på middelkarakterer og går i 2.g på HHX. Skal... -
Engelsk adverbier og adjektiver
ForumindlægHej Jeg har fået vide at ordet skal ende på ly når det er et adverbium. Jeg har også fået vide at adverbier lægger sig til ajektiver, verber, adbverbier. Og at adjektiver lægger sig til substantiver. Men hvad menes der med lægger sig til.? Eller hvordan kan jeg vide hvad ordet lægger sig til?... -
Rettelser
ForumindlægHej. Jeg skal afl. en tyks afslutning af en film den hedder ''Engel und Joe'' i morgen i tyks. det betyder rigtig meget for mig hvis der nogen der lige gider ret min opg. her.... Engel träumen ist Erfolg. Sie sind in den Zug. zwanzig Minuten Joe und Engel Ankunft in Berg, aber ... -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ... -
studie hjælp
ForumindlægJeg ville altid gerne studere Jura, men mit gennemsnit er desværre for lavt. Nu har jeg fundet ud af at jeg eventuel kunne tage min bachelor i HA Jura, og derefter skifte over til det almindelige jura studie. Nogle der har forstand på om det kan lade sig gøre? For at kunne komme ind på HA jura... -
Infinit/finit
Forumindlæg"Jeg har spist" ,er der tale om infinit eller finit? -
Test ved indsættelse (differentialligning)
Forumindlæga) Vis, at den flydstændige løsning til fiddrentialligningen er [billede] b) Bestem den løsning y = f(x), som opfylder f(0) = 1. Vedhæftet fil -
Salicylsyre
ForumindlægJeg sidder med en delopgave, som lyder: Beregn det teoretiske udbytte af salicylsyre. Jeg har: macetylsalicylsyre=1,459 g, hvilket er et procentvist udbytte på 97,3 %, hvoraf der (efter sugefiltrering) er kommet 3,482 g salicylsyre ved tilsætning af 2 M saltsyre (til pH=1). Hvordan gør jeg de... -
Analytical essay: Summary
ForumindlægHej I et summary må man ikke skrive citater Hvis jeg skriver følgende: Before going in, Moira snaps a photo of the narrator’s hair, saying her followers love “before” and “after” shots. When the narrator realizes there’s no “before” photo, Moira ...
