Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 17321 til 17340 af 119027
-
Karakter
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som omhandler noget om årskarakter i gymnasiet. Eksempel: Hvis man har fået gode årskarakter i hele året, og man har fået ikke gode karakter i eksamerne. Kigger man så også på årskarakterne dvs. kan de hjælpe en hvis man har fået ikke gode karatker i eksamerne? Ell... -
Geometrisk bevis af Pythagoras! Please hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal snart op til eksamen i matematik på 10.klasses niveau, hvor jeg skal fremlægge mit matematikse projekt. Dertil skal jeg bevise den geomtriske måde at bevise pythagoras på. Altså at Arealet af hele firkant=arealet af indre firkant+areal af de fire trekanter. Hvis der er nogen der k... -
Brug af parentes i en funktion
ForumindlægMan ser ofte, og næsten kun, at trigonometriske funktioner og logaritmefunktioner skrives som * sin(x) , cos(x) , tan(x) , log(x) , ln(x) altså med parentes. Man kan, uden misforståelse, skrive sin 37,89o , cos π/6 , log 2,417 , ln 37 uden parentes. cos π/6 burde ikke mis... -
Andengradsligninger
ForumindlægHej...!Er der nogen som ved hvordan man beviser en andengradsligning..!??? På forhånd tak.! -
HIT MED HISTORIEN 9. klasse hjææææææælp
ForumindlægHeeej allesammen:) Jeg skal op i historie . Og har skrevet nogle få noter til bogen hit med historien. Så hvis i havde skrevet dem på computeren, ville i være søde at ligge dem ind så ligger jeg mine ind .. Også kan vi begge få nogle fantastiske noter... -
Opgave
ForumindlægHvordan laver man følgende opgave? I et lokale med et gulvareal på 12,4m2 og en højde på 2,50m afbrændes 25,0 g olie. Oliens gennemsnitlige molekylformel er C¬¬18H38. a) Opskriv reaktionsskemaet under forudsætning af, at forbrændingen er fuldstændig. b) Beregn massen af den mængde v... -
Mat termin i morgen, uden hjælpemidl.
ForumindlægHej!Skal som så mange andre vel op i morgen ... sidder lidt og kigger formler på formel.dk .. skal jo gerne kunne lidt af simple i hovedet!Nogle der har nogle erfaringer, anbefalinger? -
ligning for cirkel
ForumindlægHej!Hvis man får oplyst at to punkter i et koordinatsystem( p(0,5) og q(12,9) er diameteren for en cirkel.Hvordan finder man så cirklens ligning?mvh. Interjak -
projektion
ForumindlægHéeej jeg har brug for en forklaring omkring projektion. det er et nyt emne vi har i matematik og jeg forstår det ikke rigtigt. jeg har forstået at det er en vektor vinkelret på en linje. men hvordan er formlen for det og hvad skal jeg ellers bruge ? - vi bliver afhørt af vores lærer så jeg ha... -
Forklaring til bevis for Partial Integration søges :)
ForumindlægHejJeg sidder og repeterer til Mat A eksamen. Jeg kan godt finde ud af beviset sådan set, men mangler lidt forklaring på et lille stykke.Nemlig:(F(x)*g(x))' = F'(x)*g(x) + F(x)*g'(x)Hvorfor er det sådan? Det står nemlig ikke i bogen da den ok går udfra at man kan differentieringen ude... -
Engelsk eksamen STX
ForumindlægHej allesammen, jeg om to dage skal op til engelsk mundtlig eksamen, ved nogenlunde hvordan selve eksamen skal foregå, er der nogen af jer som har været op i det og ved helt præcis hvordan det foregår og hvad skal man gøre og ikke gøre ?? Har i nogen gode råd ? -
opstil en ligning for køb af æbler
Forumindlæg1 pose æbler koster 35 kr. (deraf koster indpakning 5 kr) Der er 20 æbler i posen. udregn hvad 1 stk æble koster (X skal ævre styk prisen. opstil ligning.. HJÆLP? -
Tegn en graf for funktionen
ForumindlægHej. Opgaven lyder: f(x)=3x^2's differentialkvotient er f'(x)=6x a) tegn en graf for funktionen -
Opskriv en ligning for hver af de linjer, som siderne ligger på.
ForumindlægΔABC har vinkelspidserne A(-1,3), B (5,6), C (4,-2). Opskriv en ligning for hver af de linjer, som siderne ligger på. Kan nogle hjælpe mig -
Reducer!!!
ForumindlægReducer (a-b)^2 + (a-b)(a+b)- a^2 hvordan laver jeg det? har fuldstændigt glemt hvordan! er det sådan? (a-b)^2 + a^2 + b^2 - a^2 (a-b)^2 + b^2 (a-b)^2 + b^2 -
Hvad skal jeg gøre for at blive læge?
ForumindlægHej jeg går til dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive læge:) Men jeg er meget i tvivle om hvordan man bliver det, mange har bildt mig ind i at man skal ha et stort snit for at komme ind på et universitet. - hva hvis man ikke får et højt snit? - og hvad mener de med et snit? - er det forskelligt f... -
HJÆLP ! - Otto Frello
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til nogle af Otto Frellos billeder. Er der evt. en som sidder inde med noter til hans billeder? :) -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHvordan finder jeg ud af om y=x2+2 og y=1/x er eksponentielle funktioner eller ej? Og så skal jeg desuden finde y for den af de fundne eksponential funktion der har tilvæksten 100% når x stiger med en (dvs., den funktion der har "procentændring som decimalbrøk" p lig med 1, se næmere i ... -
lineær model og funktioner
ForumindlægHej Folkens, jeg har endnu en opgave i matematik på B-niveau (gym) hvor jeg har brug for lidt af jeres hjælp. opgaven lyder således. - Nedestående tabel viser vægten af en gris nogle uger efter fødslen uge: 3 - 4 - 6 - 8 - 10 vægt i kg: 6,5 10,6 18,... -
Matematik A?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, og jeg er kommet lidt i tvivl mht. hvad jeg skal vælge. Valget står umiddelbart mellem enten matematik på A-niveau og naturgeografi på B-niveau. Jeg er ret god til matematik, hvis jeg selv skulle sige det he he :), men min generelle holdning til naturv...
