Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 17341 til 17360 af 111527
-
Medea af Euripides - oldtidskundskab
ForumindlægHej allesammen, nu har jeg læst Medea af Euripides, om jeg må nok indrømme at den var meget spændende og interessandt. Undervejs fik det mig til, at stille spørgsmålstegn ved kærlighedsbegrebet i denne bog. Hvad mener I? Hvad er kærlighesbegrebet? - og hvorfor? (meget gerne nogle argumentationer)... -
"Die Strickjacke* af Claudia Rusch
ForumindlægDer skulle vel tilfældigvis ikke være nogen herinde, der har lavet en analyse af denne novelle? Venlig hilsen -
Stress i gymnasiet - nogen kilder?
ForumindlægJeg har om stress og presset i gymnasiet. Jeg har det bl.a. i samfundsfag, så jeg tænkte på om der er nogen der har nogle gode kilder/teorier/sociologer som jeg kan bruge? -
Isolere en variabel
ForumindlægDet burde være rimelig simpelt. Jeg skal sådan set bare isolere en variabel (jeg skal egentlig bestemme en konstant c for en differentialligning jeg vil løse). a*P/(b-a)*e^(0) - b*P/(b-a)*e^(0) + c*a*b*P/(b-a) = 0 Jeg vil gerne isolere c. Jeg har gjort flg.: c*a*b*P/(b-a) = b*P/(b-a) - a*P... -
"expand"
Forumindlæghvordan bruger man expand på en ti 89 til at vise at ax^2+bx+c= a*(x-(-b/2*a))^2+(-d/4*a). jeg tror man skal blande d=b^2-4*a*c ind i det også?.. -
engang mere..
Forumindlæghej...hm jeg prøver igen..er der nogen der kan hjælpe mig med rettelsen??..på forhånd tak.. ,.. To what extent people are free to choose their own lives? It is an important question. We living in a world, where people can very fast and easy get information on the hole world plan, about every th... -
hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?
Forumindlægaltså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh -
Afstemning af reaktion - Software
ForumindlægHej alle. Jeg starter nu i 2. G, hvor jeg skal til mit andet år med kemi. Vores lærer har sagt, at det er en god idé, anskaffe sig en software som kan gøre det for én. Det skal ikke foregå online, den skal kunne downloades. -
Slægten alkohol
ForumindlægHej skal op i morgen i fysik/kemi 9 klasse. Og hvis jeg trækker alkoholer er jeg ikke helt på det rene om hvad jeg skal snakke om. Tænkte på at bygge nogle molekylesammensætninger og snakke lidt udfra dem, men ellers er jeg helt blank. Nogle der har nogen idéer? -
Valg af uddannelse!? :s
ForumindlægHej! Jeg har et ret stort problem. Jeg skal til at tage en IB (International Baccalaureate) fra efter sommerferien. Men jeg har enormt svært ved at vælge fag. Er der nogen som er bekendt med IB'en og selv tager denne uddannelse vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvilke fag mener I er bedst... -
Vektorer 637
ForumindlægOm vektorerne a og b oplyses, at a*b=12, |b|=5 og |a-b|=10^0.5 Bestem |a| Tak for hjælpen -
Vinkler i en retvinklet trekant
ForumindlægSå man har sådan en trekant hvad er hvinklen så i B og A -
Reduktion
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe mig med at reducere følgende udtryk? (a-b)(a+b) + b(a+b)-a^2 Christian. -
Skrf. eksamen, 3g - QUEENIE!
ForumindlægHvad siger I til den? Er jeg den eneste, der synes, at det var en umådelig svær oversættelse? -
hjælp til oversætte
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et brev til Ikea, men er ikke så god til engelsk. Er der mon en, som har lyst til at hjælpe mig med at oversætte et kort brev fra dansk til engelsk. Det er lidt under en side. På forhånd tak. -
mat ligning HJÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej folks:D jeg har en ligning her, som jeg sidder fast i ved ikke hvordan jeg skal regne videre, kan i ikke være sød at hjælpe mig.. Z2+(4-4·i)·z+(-9+32·i)=0 D=b2•4•a•c ; er formlen for diskriminanten d = b2 - 4ac = (4-4i)2 - 4•1•(-9+32i) = 4(4i2 - 40i + 13) -
hjælp til opgave
ForumindlægHjælp mig please!!! er ved at dø! opgaven lyder. en klasse tager til en slikbutik,hvor de køber blandt slik. 100g koster 12 kr. opstil en linæer funktion, hvor x er antal gram af 100 g, og y er prisen.. hjælp!!! -
Eksamen
ForumindlægJeg afslutter billedkunst og musik i år, er det muligt at finde ud af hvor stor sandsynlighed der er for at komme op i en af de to fag?Passer det at jeg skal på i 0-1 mdt. eksamen i år? -
råd og svar til eksamen (mundtlig dansk)
ForumindlægHej. Jeg har lige et par spørgsmål mht. dansk mundtlig eksamen, da jeg skal op i næste uge. Hvor længe er det nu man skal "fremlægge" og det der (altså hvordan forløber det??? Nogle der har nogle råd til forberedelserne? På forhånd tak :) -
ET HURTIGT MATEMATIK SPØRGSMÅL
ForumindlægHej Nogle der kan regne denne opgave uden hjælpemidler og forklare step for step hvordan, jeg er hoppet lidt af her :) 6(8/3 - 1/3) jeg ved det skal give: 42/3
