Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17361 til 17380 af 117955
-
HJÆÆLP !!!
ForumindlægEr der nogen derude der kan hjælpemig med eksponentiel vækst? det er til 1 hf mundtlig eksamen, har fået spørgsmålene opgivet. det lyder : Gør rede for den eksponentielle vækstmodel Y= b gange a i x'ende Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og på hvorden a og b kan bes... -
Eksamensopg.
ForumindlægSidder lige her og træner til eksamen og har lidt problemer med en opgave uden hjælpemidler: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/ud0184v.pdf Det er opg. 12, altså den helt nedernste. Har prøvet at stille udtrykkene får linien og parablen overfor hinanden mens syntes ikk... -
forskrift?
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-4_UDEN.pdf Jeg er igang med at øve til eksamen her på onsdag, og har besværlighedr med uden hjælpemidler. Nogen der vil hjælpe mig med opgave 4? på forhånd tak:) -
chi i-anden test: kan motion mindsker risikoen for kræft
Forumindlæghej jeg sidder og er ved at lave det sidste på mit eksamens projekt. hvor heg har valgt Biologi B og matematik B. hvillet er meget svært. derfor vil jeg lige høre om en af jer, kunne hjælpe mig med at lave en Chi-i-anden test ud fra nogle tal og en formel? x2=(O-F)2 / F jeg laver 3 forsøg me... -
Randzonelovgivning
ForumindlægHej allesammen :-) Til december skal jeg skrive SRP om Randzoneloven i samfundsfag og biologi. Derfor vil jeg høre om der er nogle der har noget godt matriale jeg kan bruge, eller noget andet jeg skal vide? -
Eksamensbevis
ForumindlægHej Jeg har haft Kemi A, men kun i 3.g da jeg haft kemi B med en anden lærer alle 3 år. Derfor fik vi separate karakterer på begge niveauer. Mit spørgsmål er så om mine B karakterer kommer på eksamens beviset, da jeg slappede lidt af på B og fik lavere karakterer end på A. Hilsen Anders God eksa... -
Årskarakter i skriftlig naturgeografi
ForumindlægHey, jeg ville bare høre, på hvilken baggrund man får sin skriftlige karakter? Sagen er den, at jeg kun har fået 10 i mine skriftlige afleveringer i naturgeografi - alligevel har min lærer valg at give mig 7. Til sidste standpunktskaraktergivning var dette også tilfældet, og dengang spurgte j... -
Geovidenskab og Bioteknologi...
ForumindlægJeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-) -
Proteinsyntese og AB0
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Forklar princippet i proteinsyntesen med AB0- og Rhesus-systemet som eksempler. Hvordan kan jeg det? Jeg ved hvordan jeg skal forklare proteinsyntesen uden at inddrage de to blodtyper? Hvordan kan jeg inddrage AB0 og Rhesus systemet?? Og hvornår skal man gøre det i f... -
Louis Pasteur.
ForumindlægEr der nogen som vil hjælpe mig med at svare på disse spørgsmål .. jeg skriver synopsis men kan ikke rigtig finde nogle oplysninger .. -Hvilken indflydelse havde samfundet på Louis Pasteurs opdagelser? -Hvilke biologiske metoder gjorde han brug af, og hvad nåede han frem til? jeg ved bare det e... -
Samfundsfag C tvivl om hvilken karakter
ForumindlægI 1.g gik jeg på en musik linie som havde jeg samfundsfag på B-niveau. Det tidspunkt havde jeg en standpunkts karakter på 4 i årskarakter, men dukkede op til eksamen og mærkeligt nok fik jeg 00 i årseksamen... Jeg har nu flyttet gymnasie og g... -
Matematik DUMPER JEG??
ForumindlægHej folkens - jeg har pt et snit på 8 i eksamenskarakter. Men jeg er utrolig bange for at matematik trækker mig ned. Jeg skal nemlig ind på mit drømmestudie.. Jeg har storset fået 7 og opad i alle fag udover matematik. Der fik jeg 4-4 men er utrolig elendig til det. Hvad kan mit snit blive hvis j... -
SRP
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gnag med at skrive SRP. Jeg har valgt at skrive i kemi som hovedfag og his som B-fag. desuden har jeg tænkt på at skrive om fremstilling af penicillin, men er det nok stof til at jeg kan skrive min SRP i? Er der nogen skrevet om penicilling før? -
idræt og fysik emne?
ForumindlægHej jeg leder efter et konkret emne, til min SRP, med massere af tilhørende materiale. fagkombination, fysik A og idræt B. har selv tænkt over: udgangspunkt: bevægelses analyse i FY og ID: stive legmers rotation, bevægelse i to dim (x-,y-retning), massemidtpunkt, eller noget lignende. MVH marie -
Parkinson
ForumindlægHej..Jeg skal til at skrive 3.g-opgave i biologi om parkinson, og ville derfor høre, om der er nogle, der har nogle nyttige links eller eksempler på bøger, som jeg skulle anskaffe mig.På forhånd tak :) -
Sammenhænge mellem x og y
ForumindlægEt bevis, jeg kan trække til eksamen (matematik B) "Gør rede for hvordan man afgør om et talmateriale udvikler sig lineært, eksponentielt eller som en potensfunktion. Du skal behandle sammenhængen mellem forskrift og graf." Er der nogen der lige vil give et lille tip - jeg ved ikke he... -
Mat - ny reform
ForumindlægHejsa Jeg er bagud med et halvårs pensum i matB da jeg er startet midt i "semesteret"og skal dælme til at få læst det inden for den næste måned.. Men da jeg er på ny reform, er det sådan at inden eksamen får man udleveret eksamensspørgsmålene? Så man har een dag der hjemme og forbedre ... -
gennemsnit?
Forumindlægheeej Går på hhx 3 år og er blevet lidt i tvivl om hvordan man regner gennemsnittet når man bliver færdig? synes det hele er helt forvirring. kan ikke åbne det ark hvor man regner gennemsnit. hvad hvis man har fået dårlige årskarakter? skal de s alle regnes med selvom män ikke skal op i alle... -
ENGELSK TERMINSPRØVE! (HTX)
ForumindlægEr der nogen der har et eksamensæt af den Engelske skriftlige eksamen B (HTX). Jeg skal til terminsprøve på mandag og vil gerne øve lidt! Har ledt på nettet og kan ikke finde en eneste til HTX B-nivuea!! Please hjælp! :) -
Matematik
ForumindlægHej, jeg har matematik b, og jeg afslutter det i år. Har jeg så automatisk bestået matematik c? Jeg ved nemlig jeg dumper mat b til eksamen?
