Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17361 til 17380 af 52987
-
Funktioner....
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med at finde den årlige vækstrate for nedenstående opgave: En størrelse vokser med 1,4 % om måneden, hvad er den årlige vækstrate? -
fysiiik hjæælp
ForumindlægFor en bestemt konkurrencebue gælder: F=A*x^3+B*x^2+C*x ; 0<=x<=0,67m A=6,1 kN/m^3 B=-7,2 kN/m^2 C=2,3 kN/m En skytte trækker pilen ud til x=0,56m hvorefter han holder den stille for at sigte. a) bestm størrelsen af kraften F i denne sigtstilling. Bestem endvidere den største værdi, som kra... -
Ang. stikprøve
Forumindlægjeg skal aflevere en aflevering hvor en af spørgsmålene er: Forskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgt 770 danske patienter, som fik konstateret tarmkræft i perioden 1985-1990, med henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patienternes evne til at overleve sygdommen. Undersøg... -
Metallod
ForumindlægEt glas med vand står på en vægt, som viser 203 g. Et metallod med et volumen på 15 cm^3 nedsænkes i vandet uden at røre bunden: Hvad viser vægten nu? er det sådan man gøre: 203 g - 15 cm^3 = 188 g ??? -
Databog polymer + mekaniske egenskaber + reb
ForumindlægHej Jeg har 3 spørgsmål. Spg1) Er der nogle som kan anbefale et specifikt værk om polymers mekaniske egenskaber? Enten i form af en bog eller en digital database. Jeg har fået fat på bogen "Handbook of chemistry and physics" 98TH-edition af John R. Rumble, men denne bog indeholder ikk... -
Er en teori en sandhed der ikke kan laves om? Hvorfor/hvorfor ikke?
ForumindlægHej allesammen, sidder med et spørgsmål i AT hvor der står følgende; Er en teori en sandhed der ikke kan laves om? Hvorfor/hvorfor ikke? Jeg kan ikke gennemskue det, er der nogle der kan hjælpe? -
1 newton hvad svarer det til i gram?
ForumindlægHej, jeg sider med en opgave, hvor jeg skal omskrive fra gram til newton, et eks. kan være 50 gram, hvor det så skal omskrives til Newton. Men jeg kan desværre ikke finde ud af det, da jeg ikke ved, hvad 1 newton svarer til i gram. Håber at jeg hører fra jer. -
liberalisme i USA
ForumindlægGør rede for eksempler på liberalistisk ideologi i USA? Er der nogen der kan hjælpe mig? :-) -
Hvorfor er der kul på antarktis?
ForumindlægHej, jeg ville bare have svar på om hvorfor der er kul på antarktis? Er det fordi at jorden en gang var samlet i et superkontinent Gondwana? På forhånd tak! -
Matematik - noget med procent
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder på følgende: Hvor lang tid fra forsøget start, går der, før planterne har nået 90% af overstående maksimale størrelse? Den maksimale størrelse er på1249.. Jeg har en idé om at hvis jeg via procentregning, altså ved at trække 90% fra 1249 får vægten af de her p... -
taylorapproximation for potential
ForumindlægOkay, vidste ikke lige om jeg ville putte under fysik. Jeg har lavet et program, der numerisk løser Schrödinger-ligningen for et vilkårligt potential som et del af mit kursus. Jeg har først puttet Schrödinger-ligningen i dimensionsløs form, og herefter approximeret den med punkter og løst d... -
Kronik
ForumindlægJeg skal lave en kronik om det moderne gennembrud, men jeg forstår simpelthen ikke opgavebeskrivelsen: Med selvvalgte nedslag i to eller flere af de tekster, vi har læst fra det modernegennembrud, og på baggrund af din viden, skal du redegøre for periodens vigtigste tanker og på baggrund af dine ... -
Rod
ForumindlægGør rede hvad man forstår ved begrebet rod...! :/ nogle der kan hjælpe mig?? -
Resonans frekvensen for svingende system
Forumindlæghvordan rammer man resonans frekvensen for et svingende system.. som f.eks. en fjeder.. Tænker mere på en formel af en art. -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har et problem som efterhånden er ved at drive mig til vandvid! I starten af året fik jeg lo*** karaktere alt fra -3 til 02! Så har jeg i løbet af 8 måneder læset røven ud for at være ærlig og det har da såmen givet pote, enda i form af to søde 12 taller på karakterbladet, men af en aller and... -
Engelsk Grammatisk forklaring
ForumindlægEr forklaringen på at det skal hedde "did you really think that..." i stedet for "did you really thought that..." bare at det er en verbalfrase fejl -
En forklaring søges
ForumindlægBenzyliske carbokationer er mere stabile end alkylkationer, da den positive ladning kan resonansstabiliseres. Hvad menes med resonanstabiliseres? -
Nogen der kan forklare..
ForumindlægHvad dette betyder: "finkulturel æstetik" -
HJÆLP TIL FRANSK EKSAMEN!
ForumindlægHjælp til fransk eksamen (24-timers) den 20. maj. Jeg vil høre om der var et fransk geni blandt jer på studieportalen, som måske vil være så godhjertet at hjælpe mig i nød den 20 maj. Jeg trækker spørgsmålet den 20 maj (en tekst) og skal så forberede en fremlæggelse omkring den tekst. Det jeg ge... -
Hjælp til TI-89 Titanium!
ForumindlægHej alle. Er der ikke en der kan hjælpe mig med min lommeregner TI-89? Jeg har haft den i ca. 1 år nu, men skulle til at tegne en graf og så siger den noget mærkeligt.. aner ikke hvad jeg skal gøre, og skal til eksamen på onsdag. Jeg ændrede på tallene inde på "window" og inden det ha...
