Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17361 til 17380 af 26896
-
Samlet kinetisk energi
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal finde den samlede kinetiske energi af en geværkugle, og en træplade. Træpladen hænger i to snore fra loftet og har en masse på 678g. kuglen skydes ind på pladen og sætter sig fast. dette leder pladen til at bevæge sig i en cirkelbevægelse. Kuglen har e... -
matematik årsprøve
ForumindlægHej. Skal snart til årprøve i færdighed- og problemregning. Hvad ville være det mest optimale at have med i dem begge. Formelsamling er jo klart. Men hvilken af slags ville være bedst at bruge. Og en sidte ting. Er der nogle hjemmesider hvor man lige kan få opfrisket sit matematik inden prøven. -
Matematik opgave hjælp
ForumindlægHej alle sammen:) er der nogen som kan hjælpe med denne opgave?? -
Trekanter
ForumindlægEr det rigtig hvis jeg bare dividere 4 med 2 og ganger det med 3 så Siden AC er 6? -
Deskriptiv ugrupperede gennemsnit spredning.
ForumindlægHej er der nogen, der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave. Jeg har problemer med at finde ud af, hvordan jeg skal finde spredningen. -
Resulterende trykkraft
ForumindlægHej derude er der nogen der kan hjælpe med disse to spørgsmål Et fly er i 8 km højde. Luftrykket i denne højde er 35,6 kpa. Af hensyn til passagerende er trykket i flykabinen ca. 100 kpa. A) Beregn størrelsen af den resulterende trykkraft på en flydør hvis areal er 1,5 m^2 b) Forklar hvorfor f... -
Hvordan er point-fordelingen til eksamen
ForumindlægHvor mange point skal man have for ar få 00 02 4 7 10 eller 12? Evt. en hjemmeside til dette. Der er tale om Matematik A på stx skr. eksamen -
Hjælp! - Primær eller sekundær?
ForumindlægJeg sidder i skrivende stund og igang med min 24-timers forberedelse inden jeg imorgen skal til eksamen i Historie B. Det har hidtil gået smertefrit, men kan godt mærke jeg ikke er helt sikker, når det kommer til kildekritik, og jeg skal vurdere hvorvidt en kilde er primær- eller sekundærkilde (P... -
De taksonomiske niveauer
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til årsprøve i samfundsfag i morgen og jeg har 24 timers forberedelse til at lave min synopsis. Jeg kender lidt til de taksonomiske niveauer, men min lærer går meget op i, at vi rammer dem godt, og at vi har styr på at skelne mellem de 3 niveauer. Jeg håber der er en venlig... -
Biomedicin??
ForumindlægHej allesammen Jeg blev desværre ikke optaget på det studie jeg gerne ville ind på, som var medicin. Jeg havde desværre heller ikke valgt 'realistiske' anden og tredje prioriteter, så kom ikke ind på noget. Har kigget på de studier med ledige pladser, og der fandt jeg biomedicin, som jeg... -
Celle-indholdelse?
ForumindlægHej har en svær opgave, jeg skulle have løst, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det, har prøvet at google det men det er slet ikke på mit niveau, altså ikke forståeligt, skal læse dette dokument (vedhæftet fil), kan nemlig ikke forstå de fagord der benyttes her, venligst forklar dem. Jeg skal u... -
vektorer
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjælpe mig med denne opgave? :) -
Ejefald
ForumindlægHej Alle :) Jeg sidder og skal oversætte en tekst fra dansk til engelsk, og skal derfor bruge ejefald. Jeg mangler at finde de sidste, der skal nemlig være et bestemt antal af hver, nogle der kan hjælpe? :) PFT :) -
hjælp
Forumindlægdet er langt tid siden, at vi har været igennem dette emne. jeg kan huske cirka 0% af den viden som vi fik tilført dengang. en der kan hjælpe? opgaven er vedhæftet. -
Retvinklede trekanter - Tangens
Forumindlæg5. HVOR LANGT ER DER TIL ØEN? - FSA OPG 5.4 Hejsa! Jeg er i gang med en fsa matematik aflevering. Jeg er blevet lidt forvirret ved en af opgaverne der omhandler tangens, da vi heller ikke rigtig har haft noget om tan, sin og cos (kun en enkel time for nogle uger siden med meget lidt information... -
3.grads polynomium
ForumindlægHvordan er det man opskriver et 3.grads polynomium, hvis man kun har rødderne? -
Vektorer - Vinklen mellem to linjer
ForumindlægJeg har en opgave der lyder på: "Bestem den stumpe vinkel mellem linjerne l og m, når linjerne er givet ved ligningerne l: 13x-21y+12=0 m: -4x+7y-211=0." Jeg har set der er et andet indlæg om dette spørgsmål, men svarene er ikke helt nok for at jeg kan forstå det. Vi finder førs... -
Spænding og strøm i serie- og parallelforbindelse
ForumindlægGodaften. Jeg har to spørgsmål jeg gerne vil have svar på da jeg har siddet fast i et godt stykke tid nu. 1) Der er seks modstande der sidder i serie på et eksperimentalboard. Der er også tilsluttet et batteri til og et multimeter. Til at starte med er spændingen på batteriet 10,3 V. Efter jeg h... -
fysik hjæææææællllllp
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp med op 7-12 -
Ordklasse?
ForumindlægHvilken ordklasse hører "aldrig" til?
