Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17401 til 17420 af 70316
-
Hjælp med udregning af gennemsnitshastighed...
ForumindlægHejsa, Jeg kan desværre ikke huske metoden for at beregne gennemsnitshastighed. Hvis man f.eks. kører: 2500m på 15 min. hvad er ens gennesnitsfart så ? På forhånd tak. -
T.kr Betydning
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at lave en analyse af et årsregnskab i virksomhedsøkonomi. Men er lidt i tvivl om hvad T.kr betyder. Altså der står nøgletal i t.kr. men er det kr i tusinde eller kr. i millioner? -
modeller, diff, integraler, vækst ... HJÆLP
Forumindlægudviklingen af atmosfærens co2 indhold er givet ved, væksthastigheden: f(x) = -3 + 5 * 1,02 ^ t, hvor t er tiden målt i år efter 1984. hvor´meget ændrede atmosfærens co2 indhold sig i perioden 1984-1994..¨ Jeg har en facitliste, hvorpå der står 25,3 Hjælp! -
Bølge
ForumindlægVil bare lige spørger et optisk glitter på 200 linjer pr. mm. hvor meget det er i nm (nano meter)? hvordan regner jeg det ud ? -
beregning af CuSO4 • 5H2O
ForumindlægHvordan udregner man M(CuSO4 • 5H2O), altså g/mol? -
Betydende cifre
Forumindlæg495866 J hvordan skriver jeg det som betydende cifre? -
Hydrogen linjespektrum
ForumindlægHej, er gået lidt i stå med denne opgave. Nogen der kan hjælpe? I vedhæftningen er det opgave nr 4 :-) ??????Den røde linje i hydrogen linjespektrum vis på ovenstående figur kaldes Hα ( H-alfa) og har bølgelængde 656 nm. ?????a) Beregn frekvensen af Hα b) Hvilken fotonenergi h... -
log((x+3)/x)=1
ForumindlægHej, jeg er gået i stå. jeg har ligningen: log(x+3)-log(x)=1 jeg kan få den til: log((x+3)/x)=1. hvordan kommer jeg videre? -
Klassificering af tal
ForumindlægDet er et meget generelt spørgsmål dette.. Bare skriv hvor mange tal"typer", der falder jer i tankerne. Primtal, perfekte tal, Mersenne Primtal, Fermat primtal, cubik tal, kvadrattal ....... -
formula unit
ForumindlægNogen der kan forklar mig følgende opgave -
Kan man slette et forum indlæg?
ForumindlægDer er et par af mine indlæg, som ikke helt stemmer korrekt. Derfor kunne det være rart hvis skribenten kunne vælge at slette sine indlæg, men det er nok ikke muligt :) Mit forrige indlæg om kommunikationsplan endte i noget værre rod - Gid den kunne slettes ;) - Hvad synes du? -
gennemsnit
ForumindlægHej jeg har et spg. om gennemsnit hvis man fx har et gennemsnit i årskarakter på 6 og eksamens 5 vil det samlede gennemsnit så være 6+5=11 11/2=5,5 altså det endelig snit 5,5? -
E på lommeregner
ForumindlægHej. Nogle der ved hvad E'et på lommeregneren betyder? Altså efter man har fået et resultat. Fx. 153000 * 89760000 = 1.373328e+13 Tak. -
division
ForumindlægHvordan er det man dividere med kommatal? 456,3 : 3,9 -
Bestem logaritme uden lommeregner
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave:Bestem uden brug af lommeregner:log(kvadratroden af 10)log(den femte rod af 10^7)log(den syttende rod af 10^5)log(10^½ * 10^2/3 * 10^1/6 -
3 ligninger med 3 ubekendte
ForumindlægFd*cos(10) = Fc*sin(10) Fd*sin(10) + Fc*cos(10) = 850 + Fa. Fd*sin(10) = Fc*cos(10) - Fa Kan det løses i handen eller skal jeg bruge lommeregner? -
Ligevægtsproblem
ForumindlægHej Jeg betragter ligevægten: H2S(aq) -><- H2S(g) Jeg beregner ligevægtskonstanten ved 25 grader og 1 atm., Henry's Konstant, vha. termodynamiske data: dG(standard) = -RTln(K(H)) <=> K(H) = 10 (L*atm)/(mol) Herefter lyder det: 1 liter gas – der indeholder 10-3 mol H2S(g) – br... -
sandsynlighed
Forumindlægom en bestemt sygdom antages, at der er sandsynligheden 1,00*10^(-5) for at dø af sygdommen, hvis man rammes af den.\nsygdommen tænkes at ramme 100000mennesker.\n\nBeregn sandsynligheden for, at\n\n 1) netop ét menneske dør af sygdommen\n 2) højst to mennesker dør af sygdommen.\n\nførst har jeg d... -
At være på - muligheder og problemer
ForumindlægSå er opgaveformuleringen udleveret under overskriften: At være på - muligheder og problemer: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. I denne tråd kan I dele indledende erfaringer med opgaveform... -
Haster !
ForumindlægHEj (: hvis der er nogen af jer som kan spotte nogle fejl, vil i så ikke rette dem ? På forhånd tak :D I det tidligere DDR ser fremtiden ikke lys ud for de mange unge, som afslutter 9. klasse. Sådan er situationen også for eleverne på Werner-von-Siemens-skolen i Schwerin. Her har kun tre af d...
