Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17401 til 17420 af 77388
-
klage over undervisning?
ForumindlægJeg har en dansklærer, som jeg har store problemer med. Vi kan ikke enes på det personlige plan, men det er sådan set ligegyldigt. Problemet er at vi virkelig ikke laver noget som helst i timerne. Tiden går med pjat og pjank, og jeg spilder virkelig min tid der. Pensum siger at man skal lave 26 ... -
Hurtiiiigt regnestykke
ForumindlægHeej Jeg ville spørge hvad dette giver: -32 -4 gange 2 gange 6 = ? Når jeg indtaster det ind på lommeregneren giver det forskellige svar .. Jeg laver det ene med parantes og det andet med uden osv. Nogle der ved hvad det endelige svar eer? -
Faciliteter SDU/AAU/DTU
ForumindlægHejsa alle! Jeg skal igang med at læse til sommeren 2012, efter en god periode uden bøger! Jeg har bl.a. været i studiepraktik på SDU i Product development & Innovation, og set faciliteterne an. Jeg overvejer meget at læse noget i stil med "Energiteknologi, Robotteknologi... -
Gymnasiet
ForumindlægHej, efter 9. klasse skal jeg i en privat 10. klasse. Efter 10. klasse vil jeg gerne ind på STX eller AGS dermed sagt læse medicin i fremtiden. Ville hurtigt spørge om, 10. klasse er noget skidt, om det kommer til at trække ned på nogen punkter, om det virkelig hjælper en med at løfte karaktern... -
Ikke grupperede observationer
ForumindlægHej har fået et eksamensspørgsmål i mundtlig matematik C der hedder: Fortæl om ikke grupperede observationer. Da jeg har lidt svært ved at se mig ud af det i min matematik bog har jeg søgt alle steder. Så min bøn til jer er: Kan i hjælpe mig med hvad jeg skal sige til eksamen ( Og ) ... -
Please Hjælp
Forumindlæghey jeg skal til eksamen i spansk om en uge . Sagen er at jeg skal kunne oversætte en halv side fra spansk til dansk , og mit problem ligger i at ordbogen kan ikke finde ud af oversætte de bøjede ord ... Hvordan kan bøjes i den rigtige form igen ? er der en regel om hvordan de er ??? På for... -
plast
Forumindlæghej er der nogle kan hjælpe mig jeg skal til fysik eksam på mandag, men jeg end ikke i skide om fysik er der nogle gide fortæler mig lidt om plast som affal -
Ansøgning til gymnasiet?
ForumindlægHej:) Jeg skal til at søge ind på gymnasiet og er kommet i tvivl om, hvordan det foregår. Jeg ved, at ens uddannelsesvejleder sender en ansøgning, men hvor mange prioriteter skal man have? Og hvad hvis ingen af de gymnasier, man har ønsket, optager én? På forhånd tak. -
Energi/bølger
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik, og har brug for noter til energi og bølger. tak :) -
ohms lov
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i fysik og ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal forklare ohms lov. -
Hvad er henfaldsloven?
ForumindlægEr der en der kan forklare mig teorien bag henfaldsloven? Det skal bruges til mundtlig fysik b eksamen! -
hjælp til forsøg
ForumindlægHej. Jeg har trukket stråling i fysik/kemi og har derfor brug for hjælp, til at finde på forsøg til eksamen -
Forsøg med det periodiske system?
ForumindlægHvis der er nogle der kan et forsøg man kan lave til en fysik eksamen så venligst skriv det... -
Hjælp... Det haster!!!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med hvordan man får den bedste eksamen i niende klasse. Jeg har meget svært ved at skal kunne føre en samtale med personer i længere tid. Specielt fysik/kemi, engelsk, tysk er svært, men alle de andre er også ret svære... Jeg håber på, at nogle kan hjælpe mig lidt på v... -
Radioaktiv støvsuger?
ForumindlægHey you (: Skal op i mundtlig fysik til FSA-eksamen på fredag. Kiggede lige nogle forskellige dispositioner i gennem her på Studieportalen. Faldt over en disposition for Radioaktivitet, hvor en elev, i begyndelsen af prøven, vil stille en støvsuger ned i en kælder. Lidt længere fremme i prøven v... -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skriftlig eksamen, og har brug for hjælp til denne: Det er opgave 1.018 i vejledende eksamensopgaver 2006: Forkort brøken (a^2-6a+9)/(a^2-9) Jeg kender godt resultatet, men kan ikke gennemskue fremgangsmåden. Nogen der kan hjælpe? -
Perspektivering
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen og har vagt eventyret skyggen af H.C. Andersen, men jeg har lidt problemer med at perspektivere den til H.C. Andersens liv, så er der nogen der kan komme med et forslag til hvordan jeg kan perspektivere den til hans liv? På forhånd tusind tak :) -
kan det passe? (strøm og resistans)
Forumindlægjeg sidder med følgende opgave og ved den første opgave: hjertestarter. når jeg skal beregne resistansen, er det så bare: R = U / I = 50 ohm og når jeg skal beregne effekten, skal jeg så bare sætte tiden ind i t9;s plads og beregne effekten? og effekten er da 6,08 *106 W synes det ly... -
Att: Folk med Musik A
ForumindlægHey dér, (folk med musik A.. andre interesserede er naturlivis velkomne til at kigge med)Jeg sidder med et lille problem hér angående ´musikeksamen - gruppesammenspillet. Nu har jeg en lærer der ikke er ret godt inde i det og faktisk generelt kan virke lidt blank på nogle punkter, så jeg ville li...
