Søgning på: matematik 1g. Resultater: 17421 til 17440 af 32350
-
Prøve
ForumindlægHej Jeg skal have terminsprøve snart og jeg er VIRKELIG nervøs, vil gerne forberede mig. Er der nogen som har gode matematik opgaver både problemregning og færdighedsregning. Det kunne være en stor hjælp. Tusind tak på forhånd -
emneopgave - statistik
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til min anden emneopgave i matematik, den handler om statistk jeg skal forklare hvad summeret frekvens er, nogle der kan hjælpe med det? jeg går pt. i 1.g på hhx -
Lineære funktioner
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en matematik rapport om lineære funktioner, og blev lige pludselig i tvivl om noget. Hvad er forskellen på proportionalitetskonstanten og hældningskoefficienten? Håber nogle vil hjælpe. Tak på forhånd! -
Differentialkvontienten
ForumindlægHej! Sidder fast i en opgave i matematik: Du skal bestemme differentialkvontienten af følgende funktioner a) f(x):(3x4+x2-3)*(2-3x) b) f(x):2x2+x-1/x+2 -
Hjælp til mat! :(
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en matematik opgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af at løse, jeg ville være taknemlig nogen gad hjælpe mig :) Har vedhæftet opgaven her forneden :) -
Løs ligning - mat B
ForumindlægHej søde medmennesker, jeg sidder fast i en matematik aflevering, i følgende opgave: Løs ligning (x+1)(x-1)(x2+1)=0 Jeg takker på forhånd -
Målestoksforhold HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg sider med en matematik opgave hvor jeg skal finde ud af hvad målestoksforholdet er, det eneste man får at vide er at 4 cm på kortet er 20 km-er der nogen der vil forklare mig hvordan man gør? :-) -
Hvad betyder dette?
ForumindlægSkal snart starte på AVU, matematik F. Og læser lidt hvad jeg skal igennem og der kom jeg til: "De 4 regningsarter inde for de rationale tal" Hvad er det for noget? Hvad er det for nogle opgaver? -
Hjælp med en grubler
ForumindlægJeg har fået udleveret et matematik sæt, men der er en af opgaverne jeg ikke ved hvordan jeg skal løse... nogen der evt. kunne hjælpe eller allerede har løsningen ? opgaven findes her : http://gyazo.com/970a582a36816cbf34b1e1b0ade31db7 -
Giver denne adgang til HF?
ForumindlægSkal på AVU på vuc i januar. Giver disse fag adgang til HF? Matematik F Dansk F Naturvidenskab G Engelsk F Samfundsfag G ... -
Isoleret system
ForumindlægGodmorgen studieportalen Et hvert system er da isoleret, hvis man ser i meget korte tidsperioder. Hvordan kan man skriver det op matematik. Noget med at lade tiden [t] gå imod 0? -
Metoder
ForumindlægHej alle jeg er igang med en SRO-opgave og skal skrive om samfundsfag og matematik. Jeg skal også skrive et afsnit om metoder. Er der nogen der grundlæggende kan skrive hvad der menes med metoder? Mange hilsner Kaltrina -
LIMIT
ForumindlægHej folkens! Skal lave en opgave med lim(it) i matematik, og da jeg ikke var i skole ved jeg ikke hvilket emne det hører ind under.. Så kan ikke rigtig se hvor jeg skal slå op i min bog.... -
Nogen der vil vurdere min opgave. Den er afleveret.
ForumindlægHej jeg går og er i tvivl om hvordan der er gået med min SRP opgave.. Er der nogen der har lyst til at læse den og vurdere den i forhold til karakter?.. :) Opgaven er skrevet i Matematik og Kemi.. -
Kan nogen give mig en kort foklaring på dette? P(A|B) ??
ForumindlægJeg kan ikke finde min matematik bog lige P.T og jeg skal skrive en emneopgave om symbolet P(A|B) nogen der kan give mig en kort forklaring hvad det er? -
anbefaling af lommeregner
ForumindlægHej! Nogle der kan anbefale en god lommeregner, til brug på en universitetsuddannelse (matematik og fysik fag)..? Har umiddelbart tænkt TI, men har ikke den store forstand på det... Nogle gode erfaringer/råd? :) -
Tegne en parablen i hånden ud fra toppunktet? en forklaring? hvordan gør man?
ForumindlægJeg har dette toppunkt (-2.5,24.5), som man så skal tegne en parabel ud fra. Har fået det forklaret, og har også en lille ide om hvad man skal gøre, men er ikke 100%. Nogen matematik genier der kan hjælpe? :-D -
Terminsprøver(?)
ForumindlægHej. Er der nogle som vil fortælle mig hvordan det har gået til den foregående sygeeksamensprøve fs10. Vi skal snart have terminsprøver og er helt nervøs hvordan det kommer til at gå. Ved I hvad der typisk vil være for: dansk,engelsk,tysk,matematik? -
Eksamenssæt samt besvarelser
ForumindlægHej Studieportalen. Hvis nogle ligger inde med folkeskolens afgangseksamenssæt fra 2012 December i Matematik, med besvarelser. Ville i være venlige og sende mig det, sammen med besvarelserne i en privatbesked herpå studieportalen? Tak på forhånd -
ligning k(x)=90000
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik aflevering og er gået i stå da jeg ikke kan finde ud af denne opgave Løs ligningen K(x)=90000 og forklar betydningen af løsningen
