Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17441 til 17460 af 25375
-
Skal man tage med til festerne på gym.?
Forumindlæg...? Hva synes i ? -
FORSKELLEN..
ForumindlægHar et spørgsmål.. differences between spoken and written English? Må meget gerne forklares på dansk til mig :) -
rygning
ForumindlægHej læsere! vi er igang med spørsmålet "hvad kan vi gøre fremadrette og hvad gør vi nu?" iforhold til ryger og ryger som starter allerede ved 12 årsalderen. nogle der har ideer til hvad man kunne gøre fremover og hvad har vi gjordt...? tak på forhånd ;) -
Hjælp - Opgave om Velfærd i Danmark
ForumindlægJeg skal skrive om, velfærdsstaten i Danmark. Og vil helt vildt gerne have en opgave at gå ud fra. Og få inspiration fra. Så hvis der er nogen der har en liggende eller kan finde en på nettet (gratis, uden alt for meget besvær) kunne det være meget rart. -
hej er der nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæghey alle sammen jeg er i gang med en dansk opgave om filmen nordvest fra 2013, jeg ved ikke hvad en konklusion er håber der er nogen der kan hjælpe mig på forhånd tak -
Inskudt sætning og startkomma?
ForumindlægEn indskudt sætning er en relativsætnig, korrekt? Alle relative sætninger er ledsætninger, og det er valgfrit om hvorvidt man sætter komma (startkomma) foran eller ej, korrekt? Altså er det valgfrit om man sætter komma foran en indskudt sætning, korrekt? Jeg har modtaget oplysninger i løbet af ... -
Den fremmede - rettelse
ForumindlægINDLEDNING: ”En grundlæggende tanke i eksistentialismen er, at et afsluttet filosofisk – videnskabeligt system som forklarer alle tilværelsens forhold, ikke kan gives. Eksistentialismen vender sig derfor mod ethvert forsøg på at udtømme menneskets væsen psykologisk eller biologisk. De... -
Projektopgave i dag hjælp?!
ForumindlægHej allesammen, jeg skal aflevere min projektopgave i dag klokken 13:00, jeg ville bare lige høre, om der nogle der godt lige ville læse den, og se om jeg fejl nogle steder, og generelt bare hvordan den er? Jeg håber der er nogle, som lige har tid til at læse den. (det er ikke hele min projektopg... -
Ytringsfrihed
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig. Hvad synes du om ytringsfrihed, skal det forbydes eller blives som det er. Og begrund! :) Fortsat god dag! -
Drømmen er ved at være død!
ForumindlægHej med jer. Som udgangspunkt ved jeg ikke, hvad jeg ønsker med dette indlæg ikke andet end måske lidt trøst, og en person der måske har oplevet det samme som jeg. Sagen er at jeg havde et snit på 10, hvilket er fornuftigt nok til at komme ind på jura på hhv. aau og au, hvor adgangskvotienten ... -
Klage eller hvad???
ForumindlægHejsa...!!!jeg har lige fået mine sidste standpunktskarakterer i 2 g, og der har jeg kun fået 9 i historie, har ligget på 10 både i hele 1 og 2 g. I årsprøve i 1 g, fik jeg også 10, så er jeg ikke berettet til at få 10, for jeg er stadig utrolig aktiv i historie og har altid forberedt mig 100 %..... -
Kartografi - Metode?
ForumindlægJeg har i min synopsis valgt at skrive om Columbus og hans rejse til Amerika. Fagene er Naturgeografi og Historie. Historie er ret ligetil, men i naturgeografi har jeg valgt at fortælle om hvordan man overfører Jordens runde overflade til en plan overflade, og vice versa. Problemet er bare at jeg... -
Hjælp - supplement.
ForumindlægKære brugere. - Jeg håber du/I kan hjælpe! Angående AT eksame i gymnasiet. Hovedområde: Danskernes udvandring fra Danmark til Amerika. Fag: Dansk (humaniora), Historie (samfundsfaglige). Jeg har kort lavet en "metode". Den lyder således: Inde for det samfundsfaglige (historie) fakultet... -
5 sætninger på Fransk?! (:
ForumindlægHejsa! Nogen der kan oversætte dette til fransk? Det er nogle grusomme historier da der sker en masse underlige ting i historierne... I den ene blev uskyldige tyrer dræbt af tyrerfægtere I den anden havde en kvindes kæreste forgiftet hende i den tredje havde en tvillingesøster udgivet sig for... -
Danmark og Jøderne
ForumindlægHej! Skal lave en dansk-historie opgave hvor jeg har valgt og skrive i historie og følgende emne: Jøderne og Danmark. Jeg har formuleret tre spørgsmål som indeholde de 3 taksonomiske niveauer: Redegørende- Gør rede for danskernes behandling af jøderne da de ville op til danmark i 30'erne. ... -
Opgave oplæg, forståelse.
ForumindlægHej! Jeg skal svare på nogle spørgsmål udfra en historie, men jeg har ret svært ved at forstå den og kunne meget godt bruge en oversættelse af den, så jeg kan komme igang :) - så please oversæt følgende historie? ,,Komst du den Kindern noch gute Nacht sagen?", rief die Frau ihrem Mann zu, al... -
Stil - hjælp ideer.
ForumindlægHej, jeg har en stil som hedder: Mellem midnat og morgen. Den har været til afgangsprøve sidste år, men nu får jeg den. I stilen er kravene: Skriv en stemningsfuld reportage om byen med rubrikken Mellem midnat og morgen. Billedet skal kunne illustrere din reportage. Desværre kunne jeg ikke sætte... -
synopsis - fremlæggelse
ForumindlægHej folkens, Jeg skal udfra nogle kildetekster opstille en problemformulering/problemstilling. Også besvare den.. Nøjagtigt til en normal historie eksamen. Også skal jeg fremlægge/eksamineres her om et par dage. Det er bare en øvelse i historie timerne. Mit problem er, at jeg slet slet ikke kan o... -
HJÆLP TIL AT ! METODE OG TEORI
ForumindlægNogen som vil læse mit afsnit om metode og teori ? og fortælle mig hvad der er rigtigt/forkert - tak Metoder og teorier: I arbejdet med problemstillingerne benyttes relevante metoder fra de to fag, historie og religion. I religion bruges bl.a. teorien om nytte- og pligtetik, til at forklare USA&r... -
Haster
ForumindlægHej ALLE, håber der nogen derude der kan hjælpe mig. Igår eftermiddags fik jeg et brev fra universitet, hvor der stod at jeg ikke havde dokumention for at jeg opfyldt adgangskravene. Det jeg bare ikke kan forstå er ud af 6 steder jeg har søgt, er det ...
