Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17461 til 17480 af 25375
-
AT-projekt HJÆLP MatA spanskA
ForumindlægHej jeg er rimelig meget på røven, jeg skal afleverer min synopse på fredag (om 2 dage) Jeg har lavet nogle problemstillinger og en problemformulering, men de var ikke gode nok ifølge mine vejledere de ser således ud. Problemformulering: På hvilken måde var Gaudi banebrydende i sin byggestil, o... -
Lektiehjælp m.m. tilbydes
ForumindlægHej alle :) Jeg er en 19-årig pige, der får min studenterhue her til sommer. I den anledning vil jeg meget gerne tilbyde min lektiehjælp i dansk, engelsk, samfundsfag, biologi, fransk og historie - eventuelt vil jeg også gerne hjælpe med at lave afleveringer - større (SRO, dansk/historie osv.) el... -
Lektiehjælp m.m. tilbydes
ForumindlægHej alle :) Jeg er en 19-årig pige, der får min studenterhue her til sommer. I den anledning vil jeg meget gerne tilbyde min lektiehjælp i dansk, engelsk, samfundsfag, biologi, fransk og historie - eventuelt vil jeg også gerne hjælpe med at lave afleveringer - større (SRO, dansk/historie osv.) ... -
"Mein Onkel Fred" - Hjælp til forståelse
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med en 24 timers forberedelse til Tysk A eksamen, og jeg har trukket teksten "Mein Onkel Fred" af Heinrich Böll, som er skrevet i 1951, og som hører under temaet "De 50er Jahre". Jeg forstår godt teksten og hvad den går ud på, men jeg har svært ved at s... -
Titanic (havet)
ForumindlægHej. Har impulsivt valgt at skrive om Titanic til årets AT emne; havet. Jeg har fagene historie A og Engelsk B. Dog er jeg meget i tvivl om hvordan havet kommer i centrum med dette emne. Indtil videre har jeg tænkt, at man vha. engelsk kunne se Titanic filmen og lave en analyse af den. I histor... -
konklusion
Forumindlægnogen der gider at læse opgaven og komme med forslag til en konklusion. er ikke så god til det med konklusioner, så det ville være rart at blive hjupet lidt på vej!her er opgaven:DemokratietEn redegørelse af demokratiet. Fra begyndelsen i Athen til udviklingen af det danske demokrati. Herudover e... -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f... -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform? -
Tysk 5 i eks :(
ForumindlægJeg fik 5 i tysk. Jeg startede på hører teksten og bagefter læseteksten lavede en disposition og sammenlignede :( Giver det 5???? -
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =... -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Hvilken betydning har dette citat?
Forumindlæg"It is not much better to even die fighting for something than to have lived an uneventful life, never gotten anything and leaving conditions the same or worse than they were and to have future generation to go through the same misery and poverty and degradation? The only people whose names ... -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Skoletræthed
ForumindlægJeg har fået stillet diagnosen skoletræthed. Af mig selv, forstås. Jeg tror, at det begyndte i den sidste halvdel af niende, hvor jeg omkring nytår fik en lettere depression eller måske er pessimisme et bedre ord. Jeg er endda rimelig heldig. Der er mange fra min klasse, der allerede blev skoletr... -
"Morfar" af Christina Hesselholt
ForumindlægIgen nogle spørgsmål omkring Christina Hesselholdst roman.Hesselholdts sprog: Sproget er prosaagtigt, hvad gør det ved fortællingen?Selve stilen: bør man skrive overordnet om alle tre kapitler eller bør de behandles kronologisk kapitel for kapitel? -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægHey.. Ville lige høre om der er nogen der vil fortælle mig, lidt om engelsk skriftlig årsprøve i (1g)...-Bruger man eksamenstekster fra 2.g?-hvilke emner / tekster har været til årsprøven (1.g) og eksamen (2.g) sidste år?Håber der er nogen der vil svare... mvh SE -
gode bøger
Forumindlæger der nogen der har et godt forslag til nogle gode romaner, novelle-samlinger, digtsamlinger etc.Jeg skal i løbet af mit Hf studie have læst 6 værker mere, jeg ved bare ikke hvad jeg skal finde på. Indtil videre har jeg læst nogle af Michael Strunges digtsamlinger og "Den lille prins".... -
Lineær funktion
ForumindlægHej, er i gang med denne opgave omkring en lineær funktion, men mit problem er, at min forskrift bliver K=0,022x-10,321 ? forstår ikke hvorfor b bliver minus? For det giver heller ikke mening nede i spg b hvor jeg så skal regne et kondital ud? det giver nemlig minus? Kan det være muligt a... -
Leksikon
ForumindlægHej, nogen som kan anbefale et leksikon?Har plan om at købe et, sådan et på måske 2-4 bind (altså ikke encyclopædien).Så hvad er godt? -
Meget lost i bio opg
ForumindlægHejsa er virkelig gået i stå i denne opgave (Opgave 1B om Prader Willi sygdommen)http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-6-2.pdfEr der ik' please nogen, som kan hjælpe mig lidt på vej :-)På forhånd tak
