Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 17481 til 17500 af 54698
-
naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelig
ForumindlægEr der nogen der ved hvad forskellen på naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige er? -
Tværfaglig Eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket "Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår" til vores fællesfaglige projekt opgave eksamen. Har i nogen gode ideer til underemner inden for det? Jeg kunne godt tænke mig at have om "Alkohol produktion" og hvordan alkohol påvirker kro... -
Kviksølv og enzymaktivitet
Forumindlæg. -
Kemi og bio - hjælp!
ForumindlægHej kemikere og biologer, og hem der ellers kan finde ud af at hjælpe med dette spørgsmål.. Jeg sidder og skriver SSO, skal aflevere i morgén kl. 13.Jeg er bare stødt på noget i min opgave, som nok gerne skal forklares lidt bedre end jeg har gjort.. Min opgave handler om en genetisk betinget immu... -
Det haster maget...!
ForumindlægHejsa alle sammen.Er i gang med at øve til terminsprøve og kan ikke helt svare på nogle af spm. i dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-6-1.pdfNB forløbig den første opgave (grønne anlæg...).Her er min forløbig besvarelse:Opgave Aa:Nitrifikation, denitrifikation ... -
please..j har brug for hjælp til fysik..j er sprogliger!!
ForumindlægJeg har kigget på dem, men kunne ikke lave nogen. så hvis der er en der gider kigge lidt på dem, vil det være super duper.. tak på forhånd..1.afstem ligningen:C2H5OH+3O2→CO2+H2O2.Kartofler indeholder pr.100g:20g kulhydrat, 2g protein og 0 g fedt.a)hvor meget energi er der i 100g. kartofler?... -
Rettelse - 4 små opgaver
ForumindlægEr disse opgaver korrekt løst? 45.1 Beregn pH i følgende opløsninger a)0,010 M saltsyre [H3O+] 0,010 M pH = - log (0,010) = 2,0 b)0,030 M salpetersyre HNO3(aq) + H2O(l) ? H3O++ (aq) + NO3-(aq) [H3O+] 0,030 M pH = - log (0,030) = 1,52 45.2 Beregn pH i følgende opløsninger a) 0,0010 M s... -
Idræt
ForumindlægGiv en kort beskrivelse af åndedrættets betydning for kroppen.Mit bud:Åndedrættet er en livsvigtig proces for organismen, det bruges til enhver energikrævende processer i kroppen, da det skaffer os ilt til utallige aktiviteter i kroppens celler m.m. Noget mere jeg kan tilføje? -
Generationer hos planter
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg har brugt for lidt hjælp til. Den handler, om tobaksplanter. I indledningen på opgaven står der, at to rene linier, med hver deres længde (stilkens længde) bestøver sig selv. * Hvordan frembringer man rene linier?Frembringes rene linier ikke ved, at man bliver ved med, ... -
HELP
ForumindlægHvordan finder man noget med hvordan de forskellige stoffer transpoteres gennem en cellemembran ? :) -
Stivelse
ForumindlægHvorfor skal stivelse nedbrydes (fordøjes) før det kan optages af cellerne? -
DNA
Forumindlæghey hey.....skal lave en opgave om fremstilling af en syntetisk DNA-streng: kunne godt bruge nogle fif til hvor man kan få lidt viden om hvordan og hvordan det virker ( generelt alt!) bare ikke på et alt for svært....går i 3.g er mat -
3’ og 5’enden??
ForumindlægKopieringen af DNA-sekvensen under processen DNA synthetisering foregår altid fra 3’enden mod 5’enden. Er der nogen der kan forklare mig hvad 3' og 5'enden betyder ud fra eoxyribose-molekyle. ? -
CocaCola? Nogen der har skrevet om dem??
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Coca-Cola. Nogen der har noget de vil dele?? ;) Mangler lidt hjælp... -
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
Oplæsning til 24-timers eksamen
ForumindlægHej Vil høre hvor mange af jer, som læser grundigt op på hele pensum til 24-timers eksamen. Sidder selv her og læser op til samfundsfag A, synes der er utrolig meget, og overvejer om man bare skulle skimte det igennem, når man nu alligevel har 24 timer at forberede sig i? Hvad gør I? -
Gen
ForumindlægHej, har bare et hurtigt spg.Jeg skal besvare på dette spg(et spg, som jeg selv har stillet mig)Jeg ved at vi har 46 kromosomer, forskelligt i forhold til køn, og kromosomerne sidder vores arveanlæg kaldt gener.- Hvad består et gen af?Et gen sidder på vores arveanlæg.Den består af fire baser, ade... -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
Hjælp, forskningsprojekt ang. GM-fødevarer
ForumindlægHej, Jeg skal i denne uge skrive mit afsluttende AT projekt i samf/bio. Mit emne er GMO'er og jeg vil gerne skrive om mulighederne for GMO'er i fremtiden. Dertil skal jeg bruge en rapport/et forskningsprojekt/ et laboratorieforsøg eller lign. til min analyse. Det er for at jeg kan vise e... -
hormoner / modning af et æg
ForumindlægHormonelle forandringer hos kvinden under ægmodningen? :) og dem der sætter gang i modningen af et æg?
